Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Forfatteren er kendt i erhvervs- og medieverdenen, og hans erfaringsgrundlag herfra må formodes at danne basis for denne bog. skønt han overvejende tager udgangspunkt i mennesker, der ønsker en karriereudvikling som ansat i enten privat eller offentlig virksomhed, kan bogens målgruppe snildt udvides til også at omfatte fx politikere, kunstnere og egentlig alle andre, der gerne vil gøre sin person bemærket i en eller anden form for fagligt regi. Bogen er fyldt med gode tips og nyttige redskaber, den er inspirerende, alment tilgængelig og kan anvendes bredt. Bogen fremtræder nydeligt og overskuelig med en fyldig litteraturliste. Der findes ikke andet om emnet på dansk. - Lektørudtalelse.Læs mere: www.peterhorn.dk .
Nogle har for mange, og nogle har for få. Alle har brug for at gøre deres mentale barrierer intelligente. Hvad enten barriererne fungerer eller de står i vejen for både individ og organisation, drejer det sig om at optimere under de givne forudsætninger. I bogen sætter forfatterne Peter Horn og Lene Thomsen med afsæt i et omfattende teoretisk og praktisk erfaringsgrundlag ”Intelligente barrierer” på formel. En undersøgelse viser, at hver tredje af os drømmer om at ”ændre grundliggende forhold i vores tilværelse”. Fundamentale livsændringer dækker over et bredt spekter af emner, der under ét er så grundlæggende, at de ændrer en persons selvforståelse. I bogen gives indsigt i, hvilke barrierer, man skal fastholde, fordi de er beskyttende, og hvilke, man skal bearbejde, så de bliver intelligente – og dermed fremmende i udviklings- og karrieresammenhænge. www.intelligente-barrierer.dk
Det er en business thriller for de rigtig skarpe.De, der vil kunne gennemskue bogens plot og hovedperson, og derfor kan tage læringen direkte ud af fortællingen. Det er ikke let. Ud over, at bogens hovedperson kan minde lidt om en amerikansk starlet, filmstjerne og sangerinde – IQ 163, brystmål 102 – “alle interesserer sig mest for brystmålet”, er hun højtuddannet, beregnende, følsom, kynisk, empatisk – hun har visse fordomme og så manipulerer hun lystigt undervejs.For os andre, der gerne vil vide mere om læringsperspektivet, omfatter bogens 2. del – den første del er fortællingen – opgaver, der skal skabe bevidsthed om den positive brug af magtdimensionen, så man besidder den magt, der er nødvendig i den givne situation.Det er således muligt at transformere bogens fortælling til en forståelse for og skelnen imellem magt og afmagt.
"In the end, it is impossible not to become what others believe you are."We live in a world where our abilities are so increasingly similar that our personality is what makes us stand out from the crowd. In the future, our fortunes may be influenced more by our personality than by our professional skills, particularly if we have decided on a career in leadership.Personal Branding is written by international management consultant and managing director Peter Horn - author of 15 books on career and leadership. Read more: www.peterhorn.dk/index_eng.htm .
Forfatteren som er erfaren ledelsesrådgiver, skriver om det spil, mål og midler, man som aktiv arbejdstager er en mere eller mindre heldig deltager i. Bogen åbner spillet med kerneord som "magt, begær og indflydelse", og definerer således i et afsnit spillets forudsætninger, "Karrierespillet er ens evne til i samspil med andre at udvikle de strukturer, der fører til opnåelse af et i forvejen fastsat mål". Karrierespillet går videre med et afsnit om strategi med praktiske eksempler og "spillerprofiler", og klarlægning af spilleressourcer som det rigtige netværk. Man skal ville møde andre, og skabe netværk, og vel at mærke de rigtige netværk, der kan fremme ens karrierespil. Forfatteren giver en såvel intern i en virksomhed som ekstern værktøjskasse der er nødvendig i spiller-tasken. Efterskriftet fortæller om bogens 3 mål. Give rette værktøj til de der vil karrierespillet, og vejlede de der ikke vil, og som det tredje gøre ledersiden bevidst om karrierespillet. Interessant og tilgængelig bog, både for de, der vil spillet og de, som ønsker plads på sidelinjen. - Fra lektørudtalelse. Læs mere: www.peterhorn.dk .BEMÆRK: DENNE UDGAVE LEVERES I KLASSISK HARDCOVER TIL SÆRPRIS UDEN SMUDSOMSLAG.
Peter Horns bog kan hjælpe ledelser og bestyrelser til ny inspiration og perspektivering gennem formlen Vision - status = strategi. Bogen, tager afsæt i virksomhedsfilosoffen Mogens Stiller Kjärgaards lov om revitalisering af mennesker og virksomheder. Denne teori formulerer Peter Horn også i loven om Mogens Stiller Kjärgaards timeglas. Loven handler om erkendelse; at tage ansvar for egen fremtid og egne handlinger. Bl.a. rejses spørgsmålet: ”Kan en virksomhed begå selvmord?” – Med cases fra ind- og udland rummer Vision minus status = strategi fremragende inspiration til den virksomhed, der har brug for et at arbejde med treenigheden vision, mission og strategi – med gennemførelse og resultat som mål. Læs mere: www.peterhorn.dk .
Autobiography. Peter Horn describes being raised in a small Yorkshire village at the tail end of the British Empire when horses and carts, and pigs in the public bar were normal.
The essays collected here are responses to books of poetry and prose published during the transition period from the apartheid regime of the mid-1980s to the first democratic election in South Africa in 1994. The volume comprises a variety of texts written during the crucial mid-1980s - the time of the Emergency and the height of oppression - up to and including the installation of the first freely elected South African government in 1994. In the years of anti-apartheid struggle, the immediate political conflict was pre-eminent in the minds of many poets but extended to broader concerns about race, writing and colonialism, such as the debate about the imbongi (African praise singer) as the true antecedent of the contemporary African poet. After the end of apartheid new challenges came to the South African book publishing industry and, thus, to South African writers, as they tried to make sense of the past and draw tentative lines into the future. The works of J. M. Coetzee, Njabulo Ndebele, Kelwyn Sole, Sandile Dikeni, Vincent Swart, Heather Robertson, Patrick Cullinan, Seitlhamo Motsapi, W. P. B. Botha and more are read against this changing social and political landscape.
Das Buch bietet einen Uberblick zur Entstehung und Geschichte der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft.
En erhvervshistorisk bog om SAS' udvikling med udgangspunkt i 2001-2005, der var vigtige og turbulente år for virksomheden, hvor virksomheden udviklingsmæssigt lavede et såkaldt "turnaround". Et managementbegreb, der kan defineres sådan: "Turnaround omfatter for en virksomhed, at dens ledelse ved at bruge sine ressourcer og sit potentiale strategisk og proaktivt sikrer virksomhedens eksistens og fremtid i en ny dimension". Bogen trækker erhvervshistoriske linjer helt tilbage fra starten på Scandinavian Airlines Systems i 1946, og beretter om både heldig og fremsynet ledelse og mindre heldig ledelse helt frem til årsskiftet 2005, hvor en tilsyneladende heldig "turnaround" er en realitet. Som inspiration for nok især topledere redegør bogen også for praktiske værktøjer til en sådan "turnaround". Der har de seneste år været en del medieomtale af SAS som virksomhed. Her er chancen for et unikt indblik i og en analyse af SAS' erhvervshistoriske udvikling. Jeg kender ingen tilsvarende bøger. - Fra lektørudtalelse. Læs mere: www.peterhorn.dk .
Guiden Brænd igennem er skrevet for at give personer med talent, sociale færdigheder og faglige kompetencer mulighed for at vise deres personlige varedeklaration til andre, der derefter kan beslutte, om de vil drage nytte af den. Talent vil frem, men uden de rigtige værktøjer og den rette timing kan det være svært i den globale landsby, hvor trængslen på markedspladsen bliver større og større. Vores forudsætninger er ved at være så ens, at det, der adskiller os mest, er vores personlighed. I fremtiden vil netop personligheden ofte spille en vigtigere rolle end de faglige kompetencer. I hvert fald hvis vi hører til den gruppe, der har besluttet sig for at gøre lederkarriere. Guiden er en sammenfattet og opdateret udgave af Personlig branding, der udkom på Børsens Forlag i 2004. Den handler om, hvordan personer med karriereambitioner kan indfri dem professionelt ved at anvende personlig branding. Som sådan er der et strategisk fokus, men det er hverken bogens eller forfatterens udgangspunkt, at man kommer længst ved at agere strategisk over for alle mennesker til enhver tid.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.