Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Ytringsfrihed og informationsfrihed er to afgørende kendetegn for et demokratisk samfund.Med frihed følger også ansvar, og her dukker straks dilemmaer op, som man kan opleve næsten dagligt: krænkelser af privatlivet; injurier; hadefulde ytringer; manipulation; skjult reklame og mange andre problemstillinger, som både er juridiske og etiske.Bogen gennemgår centrale mediejuridiske begreber, vigtige retsregler og etiske retningslinjer. Og den referer en lang række eksempler på afgørelser i konkrete sager.Denne nye og 4. udgave af Oluf Jørgensens klassiker har fået Peter Lind Nielsen som medforfatter, og bogen er udvidet med helt nye kapitler om ophavsret og kommerciel kommunikation. Der er væsentlige ændringer i kapitlet om aktindsigt, som bygger på ombudsmandens praksis efter den nye offentlighedslov, og alle øvrige kapitler er ajourført med nye regler og afgørelser.Mediejura indeholder vigtig viden for alle, der arbejder med professionel kommunikation til offentligheden. Journalistik, der skal sikre os uafhængig information. Kommunikation, der skal tjene en virksomhed, en myndighed, et parti eller anden organisation.Alle har brug for klarhed over, hvad man må, og hvad man ikke må. Den klarhed giver Mediejura.Se også websitet med links til retsregler, afgørelser og supplerende information. https://dmjxmediejura.mediajungle.dk/
Tilrettelæggelse af information er målrettet studerende, undervisere, forskere og praktikere inden for strategisk kommunikation, og fokuserer på teorier og fremgangsmåder, der er fælles for al strategisk kommunikation, uanset om det drejer sig om helhedskommunikation, integreret kommunikation, virksomhedskommunikation, markedskommunikation, reklame, information, intern eller ekstern, kommerciel eller ikke-kommerciel, privat eller offentlig kommunikation. Den lægger betydelig vægt på den praktiske anvendelse af teorier og principper.Bogen hjælper dig med at navigere gennem de mange faser og beslutninger, der er involveret i kommunikationsarbejdet. Bogen er målrettet studerende, undervisere, forskere og praktikere inden for strategisk kommunikation.Gennem mange år har bogen stået som en klassiker på kommunikations- og medieuddannelserne, og den har haft en markant indflydelse på kommunikationsbranchen i Danmark. Denne 5. udgave løfter arven og fastholder den grundlæggende tankegang og tilgang fra tidligere udgaver, men justerer og tilpasser begrebsapparatet til de ændrede vilkår inden for strategisk kommunikation.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.