Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog er en opskriftsbog, som visionære supply chain- og topledere kan anvende til at vende værdi-kæden fra at være en reaktiv operationel funktion til at blive en proaktiv strategisk funktion, der skaber succes for bundlinjen, toplinjen, lederne selv og virksomhedens netværk.”Den stærke værdikæde” sætter fokus på et vigtigt område i virksomheders bestræbelser på at fastholde og udbygge konkurrencekraft. Vigtige ord er: fokus på kerneforretningen, systematiske forbedringer og god ledelse".Niels Bjørn Christiansen, adm. direktør Danfoss A/S.”Bogen giver med sit fokus på værdikæden opskriften på, hvordan man som leder kan løfte virksomhedens konkurrence- kraft. Opskriften er prioritering og eksekvering. Værd at læse når man tror på, at succes skabes indefra”. Michael Svane, direktør, DI Transport. ”Den stærke værdikæde tilbyder et væld af praktiske og pragmatiske greb til at styrke det vigtige samarbejde på tværs af værdikæden”.Niels Duedahl, adm. direktør, SE.”Denne bog er fyldt med praktiske eksempler, som enhver leder, der vil tage ansvar for digitalisering af sin værdikæde, har brug for”.Leif Vestergaard, adm. direktør, EG A/S.”Der er enorme potentialer i mange virksomheders værdikæder. Tre eksperter har sat sig sammen og skabt en metodebog. Et sæt værktøjer. Det handler om intelligent ledelse af værdikæden. Bogen er original, konkret og anvendelig. God læselyst!”Steen Hildebrandt, ph.d., professor, Aarhus Universitet.
Sourcing er en praktisk introduktion til, hvordan man griber det an, nårder skal købes ind i en global verden. Det er nemlig ikke det samme som at købe ind lokalt. I en global verden skal leverandørsamarbejdet eller sourcing-relationen professionaliseres og struktureres i en grad, så det bliver personuafhængigt. I en global verden kan man ikke bare tage firmabilen og køre ned til leverandøren for mundtligt at demonstrere, hvordan komponenten skal drejes, fræses eller overfladebehandles. Eller hvordan bogføringen af kreditnotaer skal udføres. Tidligere var leverandørsamarbejde i høj grad persondrevet, hvor det i dag er nødvendigt, at relationen er procesdrevet.Denne bog er en manual til, hvordan man transformerer en virksomhed fra persondrevet indkøb til procesdrevet sourcing. Bogen er bygget op som en rejse fra indledende overvejelser og forberedelser over udvælgelse af leverandører til etablering af forsyningskæden og den praktiske drift.Bogen skal bidrage til at løfte sourcing-kompetencen i danske virksomheder og inspirere til videndeling på alle mulige måder.
Denne bog er en opskriftsbog, som visionære supply chain- og topledere kan anvende til at vende værdi-kæden fra at være en reaktiv operationel funktion til at blive en proaktiv strategisk funktion, der skaber succes for bundlinjen, toplinjen, lederne selv og virksomhedens netværk. "Den stærke værdikæde" sætter fokus på et vigtigt område i virksomheders bestræbelser på at fastholde og udbygge konkurrencekraft. Vigtige ord er: fokus på kerneforretningen, systematiske forbedringer og god ledelse".Niels Bjørn Christiansen, adm. direktør Danfoss A/S. "Bogen giver med sit fokus på værdikæden opskriften på, hvordan man som leder kan løfte virksomhedens konkurrence- kraft. Opskriften er prioritering og eksekvering. Værd at læse når man tror på, at succes skabes indefra". Michael Svane, direktør, DI Transport. "Den stærke værdikæde tilbyder et væld af praktiske og pragmatiske greb til at styrke det vigtige samarbejde på tværs af værdikæden". Niels Duedahl, adm. direktør, SE. "Denne bog er fyldt med praktiske eksempler, som enhver leder, der vil tage ansvar for digitalisering af sin værdikæde, har brug for". Leif Vestergaard, adm. direktør, EG A/S. "Der er enorme potentialer i mange virksomheders værdikæder. Tre eksperter har sat sig sammen og skabt en metodebog. Et sæt værktøjer. Det handler om intelligent ledelse af værdikæden. Bogen er original, konkret og anvendelig. God læselyst!" Steen Hildebrandt, ph.d., professor, Aarhus Universitet.
Danmark er en lille nation, så hvis vores industri- og produktionsvirksomheder skal begå sig i den store verden, skal vi mestre og styre de globale forsyningskæder. Vi skal indtage dirigentrollen, eller netværkslederskabet, og skabe resultater gennem relationer. Vi skal tilbage til de gamle dyder, hvor vi var en handelsnation og forstod at skabe og udvikle relationer. Det kunne vi engang – og det skal vi kunne igen. Når talentpuljen og vores videnforspring bliver relativt mindre, skal vi udvikle vores evne til at etablere, styrke og facilitere virksomhedernes relationer med leverandører og kunder. Det et det, der giver os mulighed at vækste i fremtiden.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.