Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne antologi er rettet mod fagområdet ”Pædagogik og lærerfaglighed” i læreruddannelsen. Fagområdets forskellige kompetencemål, hhv. Elevens læring og udvikling, Almen undervisningskompetence, Specialpædagogik og Undervisning af tosprogede elever udgør den tematiske grundstruktur i antologien, som således behandler alle vidensområder og temaer inden for fagområdet. De enkelte artikler introducerer teorier og begreber, som kan skærpe lærerens opmærksomhed, bidrage med kriterier for handling og dermed støtte refleksioner over valg og dilemmaer i skolens og lærerens praksis. Pædagogik er ikke længere et selvstændigt videnskabsfag i læreruddannelsen, men det er ærindet med denne antologi at medtænke pædagogikken i hvert af de fire kompetencemål og dermed fastholde en bred pædagogisk forståelse af lærerens faglighed. Selv om bogen er skrevet med udgangspunkt i et fagområde i læreruddannelsen, vil den have relevans for alle med interesse for undervisning og pædagogik. Antologien indeholder bidrag fra: Gert J.J. Biesta Alexander von Oettingen Dion Sommer Per Schultz-Jørgensen Rasmus Alenkær Peter Kemp Lars Ulriksen Carsten Rønn Benny Bang Carlsen Martha Mottelson Simon Skov Fougt Elsebeth Jensen Kirsten Krogh-Jespersen Thomas Iskov Merete Munkholm Karen Marie Hedegaard Anja Madsen Kvols Benedikte Vilslev Petersen. Redigeret af Karen Marie Hedegaard, Anja Madsen Kvols og Benedikte Vilslev Petersen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.