Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Mange uddannelsesinstitutioner oplever, at studerende i stigende grad har behov for studiestøtte. Når studerende henvender sig, er de ofte overbelastede, har svært ved at koncentrere sig, føler sig isolerede eller mangler motivation. Studielivet kan være hårdt, og særligt unge med psykiske eller neurologiske funktionsnedsættelser kan slå sig på det. De har derfor en lovgivningsbestemt ret til studiestøtte i forbindelse med deres uddannelsesforløb."Studiestøtte. En grundbog" giver vejledere, undervisere, mentorer og støttepersoner viden om studiemæssige vanskeligheder og studiestøttende tilgange og metoder. På baggrund af forløb med tusindvis af studerende har Rådgivnings- og støttecentret på Aarhus Universitet opbygget en omfattende viden og erfaring, der kan kvalificere arbejdet med at støtte studerende med funktionsnedsættelser i at håndtere deres studieliv.Bogen henvender sig også til professionelle på ungdoms- og videregående uddannelser, der i deres daglige arbejde møder elever og studerende, som kæmper med vanskeligheder i relation til deres uddannelsesforløb, uden nødvendigvis at have en diagnosticeret funktionsnedsættelse."Studiestøtte. En grundbog" er den første danske præsentation af, hvordan man kan forstå og arbejde med studiestøtte, der er en væsentlig og voksende samfundsopgave.
Alle mennesker har selvkontrol (nogle mere end andre), og den kan trænes livet igennem. Vi ved, at selvkontrol er en afgørende egenskab for at lykkes i livet. Vi bruger den til at bremse os selv eller motivere os selv til handling, til at udsætte vores behov og til at udholde noget kedeligt – kort sagt til at regulere vores egen adfærd. Men hvordan udvikles disse vigtige egenskaber – og hvordan kan vi hjælpe børn og unge til at styrke deres selvkontrol? Det giver denne bog gode konkrete bud på. Heldigvis er selvkontrol ikke en medfødt og uforanderlig egenskab, men noget man tilegner sig, og som kan trænes og styrkes livet igennem. I et lettilgængeligt sprog præsenterer bogen teori om psykologisk, fysisk og social selvkontrol og giver praktisk inspiration til pædagogisk arbejde med selvkontrol. Bogen indeholder også masser af konkrete øvelser, der viser, hvordan man kan arbejde – i grupper eller individuelt – med at forbedre børn og unges selvkontrol. SELVKONTROL HOS BØRN OG UNGE henvender sig til lærere, pædagoger og forældre, som ønsker at give børn og unge de bedste forudsætninger for at håndtere tilværelsens fristelser, forstyrrelser og frustrationer – og dermed nå videre i livet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.