Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
En letlæst introduktion til Lev Vygotskys liv og tanker. Forfatteren beskriver, forklarer og eksemplificerer Vygotskys teorier, som stadig er højaktuelle i det pædagogiske arbejde i daginstitution og skole. Bogen omhandler centrale emner som aktiv læring, sprog og tænkning, leg og zonen for nærmeste udvikling (ZNU). Begreberne forklares grundigt og eksemplificeres med cases, der viser deres betydning for pædagogisk praksis. Hvert kapitel afsluttes med en forklarende ordliste. Velegnet undervisningsbog på både pædagog- og læreruddannelsen.Bogen har dansk forord af Espen Jerlang og er oversat fra engelsk efter Introducing Vygotsky af Ole Thornye.
Jerome Seymore Bruner (f. 1915) er en af pædagogikkens mest markante skikkelser, hvis arbejde spænder over næsten et århundrede. Hans banebrydende principper for læring og undervisning i børns tidlige år har inspireret adskillige generationer.Bruners tanker og centrale begreber introduceres i denne bog i et lettilgængeligt sprog med mange konkrete eksempler fra den pædagogiske hverdag. Der trækkes desuden tråde til andre centrale pædagogers teorier og ideer. Blandt de emner, der behandles, er børns sprogtilegnelse, børns tilskrivning af mening gennem narrativer, legens centrale rolle for læring og betydningen af kultur og kontekst, hukommelsens rolle samt teorier om, hvordan børn bedst lærer og undervises. I Bruner og små børns læring – en introduktion viser Sandra Smidt, hvordan Bruners tænkning stadig er aktuel og kan være til inspiration for dem, der beskæftiger sig med små børns udvikling og læring. Den afsluttes med en oversigt over Bruners vigtigste begreber. Bogen henvender sig primært til studerende på pædagog- og læreruddannelsen samt til universitetsstuderende og andre med interesse for pædagogisk teori. Sandra Smidt er selvstændig konsulent med speciale i børns læring. Hun er forfatter til en lang række bøger om dette emne, bl.a. Vygotsky og små børns læring – en introduktion, der udkom på dansk i 2011.
Revised edition of: Observing, assessing, and planning for children in the early years.
Covers Bruner's key concepts in relation to early learning and teaching.
The Early Years Foundation Stage curriculum focuses on play as the prime mode of learning. This book argues that all play is purposeful.
Explains the basis of clear planning and how it links to careful observation and assessment. This book helps raise awareness of what is needed within early years settings, and explain the who, when and whys of observation, assessment and planning.
Are children who are exposed to more than one language from birth at an advantage or a disadvantage when starting school? This book examines the practical issues involved in the education of multilingual children.
Takes the reader on a journey through the key concepts of Lev Vygotsky, one of the twentieth century's most influential theorists in the field of early education. This book discusses concepts such as mediation and memory, culture and cultural tools, mental functions, language, concepts and thinking, activity theory, and play and meaning.
A guide to early years practice that examines theories about how children learn best and focuses on how we can support and extend the learning of young children. It discusses Birth to Three Matters, the Childcare Bill and the development of children's centres, and focuses on the Foundation Stage Profile.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.