Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Fantasi over forretningslivet består af sytten dramatiske hændelser, der finder sted forskellige steder i forretningslivet. Det er hændelser, der provokeres af stræben efter penge og succes, og som afslører, hvordan denne stræben med ét slag kan ændre et menneskes liv. Hændelserne er i det lys også historier og fantasier om magt og afmagt, grådighed og selvbedrag.Fantasi over forretningslivet viser, hvordan kampen mellem det gode og det onde og mellem sandhed og løgn balancerer – eller ikke balancerer – og udfolder sig i en verden, hvor det meste er tilladt, og vinderen tager det hele.Uddrag af bogen”Gå til politiet. De er der for det samme.” ”Forstår du, Sven, mit projekt, som giver mig big time profit om ikke ret længe, vil betjentene på Station 2 næppe elske at høre om. Vi snakker import af et særligt værdifuldt stof. Ulovligt, meget, men med ekstrem fortjeneste.” ”Du var en rod og vadede fra den ene krise til den anden.” Sven lyder bekendt bebrejdende. ”Men kriminel anså jeg dig nu ikke for at være. Snarere urealistisk og smånaiv med en trang til de lette løsninger. Men der har jeg altså taget fejl.” Sven ser diskret på sit ur, men på en måde, så den anden bemærker det. ”Det her er min sidste udvej. Tror du måske, at situationen forekommer mig bekvem? Jeg opsøger dig efter 20 år, fem socialklasser oppe, braser uanmeldt ind i bankfæstningen, forstyrrer, kompromitterer, ødelægger, truer og afpresser. For helvede, mand, det handler om en tjeneste, som jeg bare har desperat brug for.” Sven tier som tegn på, at samtalen nærmer sig afslutningen. Han afventer et sidste udspil. Måske.Om forfatterenSØREN HOUGAARDIværksætter, forretningsmand, forsker og erhvervsdebattør. Forfatter til en række danske og internationale bøger om strategi, ledelse og innovation.
Forretningsidéen inviterer til nytænkning af iværksættelse og innovation med kreativ markedsforståelse som ledestjerne! Mange forretningsinitiativer begynder med iværksætterens løsning - og ikke med kundernes problem. Det gør forretningsplaner derfor også - og det giver ofte dårlige resultater. Forretningsidéen bryder afgørende med denne produktorienterede logik. Forretningsidéen byder på tankegange, teorier, modeller, analysemetoder og eksempler, der sætter forkus på, hvordan man kan skabe en forretningsmulighed ved at forstå et marked kreativt og kombinere forståelsen med iværksætterens eller virksomhedens kompetencer? Iværksættelse er en kompleks og risikabel proces, sammenlignet med stort set alt andet i forretningslivet, og fortjener derfor sit eget teori- og metodeapparat. Tankegange og systematikker med markedet i centrum øger chancen for, at ens forretningsidé bliver bæredygtig. Bogen er derfor relevant for alle, der arbejder med at sætte i værk. Bogen er velegnet til såvel undervisning som praktisk anvendelse eller i forbindelse med rådgivning og som følgesvend i udviklingsprojekter. Forretningsidéen kan anvendes på det konkrete plan som et metodeunderstøttende, kvalificerende værktøj eller blot som en vitaminpille, der giver ny energi og ekstra inspiration. Bogen er nu også udkommet på engelsk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.