Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I klassisk tænkning er den professionelle lederrolle en strategisk leder, mens faglig ledelse delegeres til de ansatte. I de senere år er der kommet mere og mere fokus på, at en førstelinjeleder skal kunne udøve såvel strategisk som faglig ledelse.Forfatteren præciserer i bogen, at lederrollen i faglig ledelse sigter mod laget af de ansattes nærmeste (formelle) leder. Derfor er førstelinjelederen i centrum i denne bog.Bogen beskriver ti karakteristika for faglig ledelse Faglig ledelse i centrum Faglig ledelse skal varetages af professionelle ledere Faglig ledelse har kerneopgaven i centrum Faglig ledelse er at oversætte og omsætte organisatoriske mål til faglige løsninger Faglig ledelse er også forandringsledelse Faglig ledelse inkluderer strategisk personaleledelse (HRM – Human Resource Management) Faglig ledelse stiller andre krav til dokumentation og kvalitetsstyring Faglig ledelse er nærværende ledelse Faglig ledelse er også at delegere ansvar og give de ansatte rum til selvstændigt at løfte de faglige udfordringer Faglig ledelse indgår som en lederrolle i samspil med øvrige lederrollerBogens målgruppe er studerende på mellemlange og videregående uddannelser, hvor offentlig ledelse er i centrum. Praktikere, dvs. førstelinjeledere, der på forskellig vis beskæftiger sig med offentlig udvikling og forandringsprocesser, kan også have udbytte af bogen.
En kommentar til eksisterende ledelsesteorier og til den aktuelle debat om ledelse. Bliv klog på ledelse og læs hvordan forfatterne folder sig ud med humor og skarpe pointer i et frit og læsevenligt sprog, der samtidig tager dig med rundt om de faglige begreber, som danner klangbund for tidens drøftelser om ledelse.”Pissedårlig ledelse” er ikke et gængst ledelsesbegreb, men det er et aktuelt vigtigt begreb, som er med til at skærpe bevidstheden om, hvad der skal til for at opnå den gode ledelse. Det har velmenende idealer, teorier og gode råd om ledelse ikke kunne gøre.Læs Pissedårlig ledelse og bliv motiveret til at gøre ledelse bedre.
Organisationsteorien er i rivende udvikling og i dag så omfattende, at én bog ikke kan beskrive alle væsentlige teorier. Denne bog indeholder nogle få, men centrale teorier inden for de hovedtemaer, der præger organisationsteorien.Organisationsteori i praksis indeholder elleve overordnede faglige temaer. Hvert tema indledes med en introduktion, der kort redegør for området, dets mest centrale begreber og teorier, dets historie/udviklingstræk, og hvordan det anvendes i praksis.Bogen indeholder cases, der både er historiske og aktuelle. Der lægges ud med en generel introduktion til organisations- og ledelsesteori. Her definerer forfatterne de mest centrale begreber, skitserer baggrunden og overordnede historiske træk i organisations- og ledelsesteorien, belyser anvendelsesperspektivet overordnet set og giver en introduktion/læsevejledning til bogen.Bogen omhandler bl.a.:- Organisationsstruktur- Teknologi- Ledelsesteknologier- Motivation- Viden og videnledelse- Den lærende organisation- Organisationskultur- Kommunikation og information- Beslutningsteori- Strategi og strategiproces - Forandringer og forandringsprocesser i organisationenBogen er en grundbog og henvender sig til korte videregående og mellemlange uddannelser, hvor studerende får en bred og introducerende tilgang til feltet organisationsteori.
Forfatteren har to mål med denne bog. Et, at opstille en teori, der kan begribe årsager til organisationers reaktioner på planlagte forandringer som først fremmest ledende medarbejdere iværksætter, med henblik på at ændre organisationens performance. To, at opstille en dynamisk teori, der kan forklare forskellige reaktionsmønstre i organisationer ved forandringstiltag. Bogens målgruppe er professionsbachelor, diplom- og masteruddannelser inden for ledelse.
Performance Management - moderne ledelse i praksis adskiller sig fra traditionel kontrol af hårde mål og resultater ved også at have fokus på at definere og måle på bløde mål for den adfærd, der skal til for at skabe resultater i organisationen, samt at prioritere de eksterne mål, der fortæller os noget om kunders og brugeres oplevelse af ydelser, services og produkter.Bogen henvender sig til alle, der ønsker at opnå en videnskabsbaseret tilgang til, hvad ledelse er, og hvordan man leder. Bogen omhandler tanker, teorier, modeller og sprog omkring ledelse og giver dermed et indblik i de fælles begreber, der findes på området, og som kan danne fundamentet for den enkelte leders ledelsespraksis.Performance Management – moderne ledelse i praksis er udarbejdet, så den kan anvendes på Akademiuddannelsen i Ledelse i bl.a. faget Ledelse i praksis og på andre uddannelser, der beskæftiger sig med og indeholder fagelementer omkring ledelse. På bogens side hansreitzel.dk findes supplerende materialer til brug for undervisere.
Organisation – fra teori til praksis er en bog, der beskriver, hvordan man som ansat i en organisation, hvad enten man er leder, stabsmedarbejder, ansat i salgsafdelingen, i udviklingsafdelingen eller i produktionen, kan forstå og deltage i de mange forandringer, omlægninger og tiltag, der finder sted i moderne virksomheder og offentlige institutioner.Fordelt på en lang række emner som strategi, den interne struktur, tilpasning til omgivelserne, implementering af teknologi, teamsamarbejde, virksomhedskultur m.fl., præsenterer bogen nogle af de dominerende teorier, der kan anvendes til at forstå og handle i organisationer, og gennem cases og handleanvisninger udfolder teksten, hvordan disse teorier bliver til handlinger.Bogen er udarbejdet af ansatte på de fire danske universiteter, der udbyder HD uddannelsen: CBS – Copenhagen Business School, Syddansk Universitet, Aarhus Universitet og Aalborg Universitet. Forfatterne til de i alt 14 kapitler er alle ansatte på disse institutioner, der underviser og forsker i organisation og ledelse. Hermed omsættes de overvejende internationale teorier til praksis i også danske virksomheder og institutioner.Selvom forfatterne alle er ansatte ved udbyderinstitutioner af HD-uddannelsen, henvender bogen sig bredt til ansatte og studerende på andre studier, der omfatter organisation og ledelse.
Dette nummer af tidsskriftet Ledelse i Morgen indeholder følgende artikler:Faglig ledelse tæt på børnene – small data, evaluering og kvalitetAf Tommy Hansen og Kristian Gylling OlesenDenne artikels udgangspunkt er faglig ledelse set i et børneperspektiv som en ledelseskapacitet, der løbende skal mobiliseres i arbejdet med den styrkede pædagogiske læreplan. Databaseret evaluering er et redskab, der gør det muligt for pædagogiske ledere at udøve faglig ledelse tæt på børnene, og artiklen beskriver, hvordan man indsamler data om børnenes oplevelser og aktivt bruger dem i de faglige samtaler med de pædagogiske medarbejdere.En stærk lærings- og evalueringskultur forudsætter feedback i hverdagenAf Dorthe AndersenDenne artikel handler om, hvordan en læringskultur med fokus på feedback kan være med til at styrke kvaliteten i dagtilbuddene. En evalueringskultur skal sigte mod at være forbedringsorienteret frem for resultatorienteret, og lederens rolle er at være helt tæt på den pædagogiske praksis. Artiklen beskriver, hvad lederen bør fokusere på i en kvalitetsbevidst lærings- og evalueringskultur.Mål og målformuleringer for læringsmiljøerAf Suzanne Krogh og Søren SmidtDenne artikel handler om, hvordan målformulering i forhold til den daglige praksis fremmer refleksion over, hvad arbejdet skal føre til, og hvad ledere og medarbejdere vil opnå med deres daglige praksis. Artiklen fokuserer på, hvordan man oversætter kommunale og nationale mål og knytter dem til den konkrete børnegruppe, og giver konkrete anvisninger til formuleringen af mål.Læreplanen som redskab for faglig ledelse af professionelle læringsfællesskaberAf Stine Elverkilde og Søren VoxtedDenne artikel handler om, hvordan læreplanen skal fungere som et redskab, der understøtter det pædagogiske personale og ledelsens arbejde. Det kræver, at målene konkretiseres, gøres forståelige og tilpasses den lokale kontekst. Artiklen ser professionelle læringsfællesskaber som en måde, hvorpå man kan skærpe et fælles fokus på og sprog for læring og derigennem udvikle læringsmiljøer, der gavner børnene.Anmeldelse af Tænk vildtAf Peter Andersen
"[...] bogen udfylder et hul i ledelseslitteraturen."Jytte Bræmer Bogen handler om den for tiden dominerende diskurs som siger, at mellemlederrollen går i retning af en professionalisering. Der tegner sig aktuelt det ideal at ikke blot topledelse, men også mellemledelse bør være en profession i sig selv, forskellig fra den faglighed hos de ansatte som mellemlederen har under sig. Ønsket om professionelle mellemledere er affødt af nye udfordringer. Globalisering betyder skærpet konkurrence, den teknologiske udvikling, mere komplekse regelsæt på mange områder og de allestedsnærværende omstruktureringer har skabt et helt nyt syn på kvalifikationer og kompetencer hos mellemlederen.Forfatteren diskuterer i bogen, hvilken mellemlederrolle der tegner sig i organisationer fremover. Tesen i bogen er, at man i praksis ikke er på vej mod en professionel mellemlederrolle, ligesom at det som ideal er en problematisk konstruktion.SØREN VOXSTED er cand.merc., ph.d., lektor ved CEUS, handelshøjskoleafdelingen. Ekstern lektor ved KLEO, CVU i København og Nordsjælland. Er forfatter og medforfatter til bøgerne "Forandring af organisationer" (Gyldendal) og "Viden og forandring" (Gyldendal) .Bogen henvender sig til undervisere og studerende på videregående uddannelse og efteruddannelse, diplom og master niveau, hvor ledelse og organisatorisk forandring indgår i uddannelsen.
Hvilke måder bør - og kan - anvendes til at frembringe viden, der lever op til videnskabelige krav? Der findes et omfattende udvalg af kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder, men hvornår er det mest hensigtsmæssigt at bruge de specifikke metoder? De svar, og mange andre svar på metodespørgsmål, giver 24 forskere og undervisere ved højere læreanstalter i denne bog. Forfatterne introducerer hvilke tilgange, hvornår og hvordan samfundsvidenskabelige metoder kan bruges, når studerende skal skrive projekt, eller når praktikere skal undersøge et konkret problem på arbejdspladsen. Valg der skaber viden er primært skrevet til studerende på mellemlange-, diplom- og bacheloruddannelser. Bogen indeholder 21 kapitler og er rig på eksempler. Der er præsentation af de dominerende videnskabsteoretiske skoler inden for samfundsvidenskaberne, og der introduceres til anvendelse af teori. Læseren guides igennem projektfaserne startende med problemformuleringen. Herefter gennemgås en lang række metoder til dataindsamling og analyse. Bogen afsluttes med et kapitel om etiske og praktiske problemstillinger, som studerende møder ved videnproduktion i en uddannelse.
Det er et grundlæggende vilkår for menneskeligt arbejde og sociale fællesskaber, at der træffes beslutninger. Al social aktivitet og alt samarbejde beror på kognitive beslutninger, og de indgår i aktiviteter og processer på flere niveauer - fra vores mest intime verden i parforholdet, kernefamilien eller nærmeste omgangskreds til vores arbejdspladser, hvor de både får driften til at glide og organisationen til at udvikle sig, og endelig til det overordnede politiske liv.Denne antologi giver en bred introduktion til beslutninger og beslutningsteori, og med afsæt i organisationsteori gennemgår bogens 11 kapitler forskellige temaer, fx beslutningsteoretiske retninger, beslutningsadfærd, evaluering og dilemmaer i organisationer.Beslutninger i teori og praksis henvender sig til undervisere og studerende på efter- og videregående uddannelser, hvor ledelse og organisation er en del af pensum, og hvor beslutninger er et tema.
Innovation og entreprenørskab er i høj grad modebegreber, men det er også begreber, som bliver mere og mere indarbejdede i den private, offentlige og tredje sektor. Begreberne bruges også anvendelsesorienteret, bl.a. som egentlige styrings- og forandringsteknologier.Bogens forfattere bidrager med kapitler til den teoretiske nytænkning inden for forskningen i innovation og entreprenørskab. Innovationsprocesser, udnyttelse af innovative ideer og entreprenørielle muligheder undersøges på ny, og begreber redefineres.Bogens målgruppe er studerende på mellemlange og lange videregående uddannelser inden for innovation, kreativitet og entreprenørskab.Catharina Juul Kristensen er cand.scient.adm., ph.d. og lektor på Institut for Samfund og Globalisering, RUC. Søren Voxted er cand.merc., ph.d. og lektor på Institut for Ledelse og Virksomhedsstrategi, Syddansk Universitet.
Dagtilbud er ikke længere forbeholdt en mindre gruppe af børn, men er en obligatorisk del af næsten alle børns sociale liv og opvækst. Ledelse af dagtilbud handler om, hvordan lederne i de enkelte dagtilbud kan gribe de udfordringer an, som de møder lokalt i arbejdet med at leve op til den styrkede læreplans formål og intentioner. Gennem en række tematiske kapitler peges der på de konkrete barrierer og muligheder, ledere står over for, når de arbejder med at sikre faglig og pædagogisk kvalitet og udvikling.Ledelse af dagtilbud er en praksisrettet og handlingsorienteret bog. Det materiale, der undervejs bruges, er både eksisterende litteratur og data fra egen forskning. Især bliver der trukket på resultater fra en større undersøgelse blandt ledere, der omfatter 126 børnehuse og 3 dagplejedistrikter.Ledelse af dagtilbud henvender sig til ledere i dagtilbudssektoren, områdeledere og ledere i forvaltningen samt ansatte, der arbejder med lederudvikling eller har ledelsesmæssige arbejdsopgaver uden at være ansat i egentlige lederstillinger. Fx dagplejepædagoger, teamkoordinatorer, sprogansvarlige og lignende.
Pædagogik og skoleledelse handler om skoleledelse og skoleudvikling. Bogens forfattere tegner tilsammen et bredt billede af den gode skoleledelse.Bogen falder i fem dele om forskellige discipliner inden for skoleledelse: Pædagogik og skoleledelse Organisation og skoleledelse Jura og skoleledelse Økonomi og skoleledelse Eksempler på skoleledelseHvert af bogens 12 kapitler udreder og eksemplificerer disse discipliner og stiller afslutningsvist læseren en række spørgsmål til at analysere og reflektere over egen praksis.Pædagogik og skoleledelse forsøger at inspirere, hjælpe og vejlede nuværende og kommende ledere, der studerer skoleledelse for at bidrage til en fremtidig god skole. Bogen er redigeret af Anders Balle, tidligere formand for Skolelederforeningen.
I politiske og bredere faglige diskussioner tales der ofte om større og umiddelbart synlige innovationer skabt gennem fusioner eller øget globalt samarbejde, styrket forskning og udvikling og ledelsesstyrede initiativer. Innovation omfatter imidlertid også mindre, trinvise innovationer initieret eller udført af medarbejdere og brugere. En del af disse indgår som en del af organisationers strategiske aktiviteter; andre upåagtede. Dvs. at der ikke er kendskab til dem fra ledelsens side, og at deres udviklingspotentiale ikke udnyttes til fulde. Disse medarbejderdrevne innovationer bidrager blandt andet til effektivisering af arbejdsprocesser, udvikling af nye produkter og serviceydelser, øget kvalitet og forbedrede arbejdsvilkår og motivation blandt de ansatte. De skaber værdi. Bogen diskuterer medarbejder- og brugerdrevet innovation i den private og i den offentlige sektor i DK.Idéen bag INNOVATION – medarbejder og bruger er at definere og eksemplificere begrebet ”medarbejderdreven innovation”.Bogen inkluderer en grundig og velformidlet dialog mellem og udvikling af eksisterende teori om innovation i hhv. den private og den offentlige sektor med afsæt i konkrete cases. Bogens målgruppe er studerende, ledere og andre praktikere, som arbejder med innovative udviklingsprocesser. Catharina Juul Kristensen er cand. scient. adm., ph.d. og lektor på Samfund og globalisering ved RUC. Søren Voxted er cand.merc., ph.d., ekstern lektor ved KLEO, CVU i København og Nordsjælland.
REGENERATIVE PERSPEKTIVER PÅ LEDELSE gennemlyser og diskuterer fænomenet ”regenerativ ledelse”. Som begreb rummer regenerativ ledelse en monumental ambition om en ny menneskelig organisering og en praksis for ledere, der ikke bare bidrager til bæredygtig udvikling, men også genopbygger og skaber balance mellem menneskelige og naturlige ressourcer.Formålet med denne antologi er at præsentere og udfolde ”regenerativ” og ”regenerativ ledelse” i de mange varianter, som et nyt begreb, der er i hastig udvikling, nødvendigvis må rumme. Gennem 12 bidrag ser forfatterne fra meget forskellige perspektiver på, hvordan den enkelte leder kan lede både andre og sig selv i en regenerativ retning. Bogen diskuterer, hvad der bør være i centrum i regenerativ ledelse, og i hvilket omfang det regenerative perspektiv adskiller sig fra de forståelser, der præger ledelse i dag. REGENERATIVE PERSPEKTIVER PÅ LEDELSE er den første bog på dansk om regenerativ ledelse, der er skrevet til videregående uddannelser. Den er er målrettet studerende på grund- og efteruddannelser om ledelse og samfundsforhold. Forfatterne er forskere, konsulenter og undervisere, der arbejder med regenerativ ledelse og regenerative forandringer både praktisk og teoretisk.
Denne bog handler om organisation og organisationsteori. Måske er det ek-semplar, du sidder med, lige kommet med pakkepost efter at være bestilt på nettet? Måske har du været en tur i universitetets boghandel? Måske er det en kollega, der har købt bogen, og nu vil du lige se, om den er noget for dig? Måske er det så, du tænker, hvorfor dog købe og læse en bog, der be-skriver, hvad der udgør organisationer, og opstiller modeller og teorier for, hvordan vi organiserer os i arbejdslivet i hverdagen? Har mennesker måske ikke til alle tider organiseret sig? Det kan også være, at du kommer i tanke om din onkel, som har en ganske veldrevet VVS-forretning med 15 ansatte. Han har aldrig åbnet en organisationsbog, og alligevel går det fremragende på baggrund af egen intuitiv viden, et åbent sind over for, hvilke strømnin-ger der præger samfundet, flere års erfaring og gode råd fra kollegaer, venner og bekendte.
Hvordan arbejder man henimod sine pædagogiske mål, under de givne betingelser med de børn, der er til stede? Det kræver faglig indsigt i centrale pædagogiske begreber, temaer og mål, og det kræver evne til at planlægge pædagogiske aktiviteter.Få teorier og metoder, som du kan bruge til at planlægge pædagogiske aktiviteter med ud fra bogens faglige temaer. Du bliver gennem bogen i stand til at planlægge pædagogiske aktiviteter, hvor pædagogen går foran, ved siden af eller bag ved barnet - på den måde sætter bogen pædagogikken i spil.Bogen henvender sig til studerende ved pædagoguddannelsen, der læser specialiseringen skole- og fritidspædagogik, men kan læses og bruges af alle, der beskæftiger sig med pædagogik på skole- og fritidsområdet.
Debatten om New Public Management (NPM) har længe befundet sig i et noget mudret felt. Derfor ønsker denne antologi at kaste et nyt lys på NPM som styringsidé for derved at kunne se på den med klare øjne. Via solide kapitler fra vigtige kapaciteter diskuteres NPM's baggrund, de danske erfaringer og sidst, men ikke mindst, NPM's fremtid i Danmark.Bogen er bygget op af tre dele. Første del omhandler NPM som idé og de styringsmæssige udfordringer ved NPM. I denne del bidrager Søren Voxted, Det Radikale Venstres Morten Østergaard og Johannes Michelsen og Esben Bock Michelsen.Anden del tager fat på NPM i sektorerne, og her kigges der nærmere på, hvad NPM har været igennem, hvad det har medført og refleksioner over, hvad der kan være vejen frem for NPM i tre forskellige sektorer: sundhedssektoren, ved Jonatan Schloss, kommunerne, ved Claus Thykjær, og i folkeskolen, ved Camilla Sløk.Under overskriften 'Medarbejderne: styring, motivation og arbejdet med relationer' belyser sidste del af bogen medarbejdernes rolle i en offentlig sektor under fortsat transformation, og der anvises veje til, hvordan arbejdet med både relationer og resultater kan styrkes. Bidragene omhandler, hvorfor der er behov for styring, og hvorfor de ansatte ikke kan forvente at blive sat fri fra styring. Kapitlerne i tredje del er skrevet af Nicolaj Ejler, Mette Marie Langenge og Anne Linder.Hver af bogens tre dele indeholder en kort introduktion, og bogen afsluttes med en kort opsamling - alt sammen skrevet af bogens redaktør, Jens Linder.Bogen henvender sig til alle med interesse for offentlig ledelse og forvaltning.
Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler: Professionelle læringsfællesskaberAf Carsten Otte og Gitte Møller ThomsenDenne artikel giver et indblik i den nye skolestruktur i Brønderslev Kommune, hvor 11 skoler er blevet til fire skoledistrikter. Artiklen beskriver bevægelsen fra en klassisk hierarkisk opbygget skolestruktur til en matrix-model med skoledistrikter og ledernetværk. Den nye struktur har bragt en fornyet sammensætning af teamledelserne med sig, og artiklen gennemgår, hvad teamledelserne nu skal besidde for at bedrive god skole.Elevcentreret ledelseAf Trine SchlossArtiklen har fokus på, hvordan pædagogiske ledere i gymnasiet kan komme i gang med at trække på relevant viden og forskning og bedrive mere virkningsfuld og sammenhængende elevcentreret ledelse. Der gives eksempler på, hvad det kræver af den pædagogiske ledelse og af selve gymnasiet, og samtidig synliggøres nogle sektorspecifikke udfordringer.Sammen på tværs og fremadAf Lise Gammelby og Karsten PoulsenI denne artikel beskrives visionen i ledelses- og organisationsgrundlaget for børne- og ungeområdet i Odder Kommune. Her har man arbejdet med et nyt ledelses- og organisationsgrundlag, der skal styrke sammenhængskraften i hele kommunen. Et centralt mål er at skabe en rød tråd fra praksis i daginstitutioner og skoler til det politiske niveau og omvendt.Den faglige kerne i kerneopgavenAf Søren VoxtedHvorfor er det afgørende for forandringer, at ledelsesindsatsen målrettes den faglige kerne i kerneopgaven, og hvordan gøres det? Denne artikel argumenterer for vigtigheden i, at de ansattes nærmeste leder er ansvarlig for at sørge for, at den faglige kerne er i overensstemmelse med kerneopgavens politiske og organisatoriske mål og ambitioner.
Velfærdsledelse handler om betingelserne for ledelse. Både de betingelser, der er givet strukturelt og politisk, og de betingelser, som ledelsen selv er med til at sætte og dermed give en politisk form. Det er forfatternes opfattelse, at viden om de betingelser, som offentlig ledelse foregår på, kan hjælpe med til at skabe forståelse hos ledere om de mekanismer og forhold, som gælder generelt i disse år for ledelse. Indblik i betingelserne er således et godt udgangspunkt for ledelse i det offentlige, og bogens ide er, at man gennem et analytisk blik på disse betingelser når længst som leder. Det er via analysen og refleksionen over de betingelser, at lederen forstår sig selv ud fra et andet perspektiv end den hverdagslige praksis. Antologien diagnosticerer og beskriver velfærdssattens udfordringer. Men faktisk går vi videre end ’blot’ at diagnosticere og levere kritiske indspark; dele af bogen vover desuden pelsen ved at komme med nogle bud på, hvordan der i nutidens velfærdssamfund kan og bør ledes. Dette er bud, som udspringer af de diagnoser, paradokser og problemer, bogen fremstiller, nemlig om forældreledelse, dialogen som ledelsesteknologi, ledelse i folkekirken, ledelse i intimsfæren, ledelse af styringspresset, den samarbejdende velfærdsstat og mellemlederrollen. Endelig afrundes antologien med en diskussion af begrebet velfærd. Bogens bidragydere er alle på nær en tilknyttet Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, Copenhagen Business School.Antologien er redigeret af adjunkt Camilla Sløk og lektor Kaspar Villadsen, begge ILPF, CBS.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.