Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013I Fandango 5. Grundbog er den moderne børnelitteratur i fokus, og der arbejdes systematisk med elevernes udvikling som kompetente og glade litteraturlæsere.I første del af grundbogen arbejdes der med kapitlerne personkarakteristik, miljø, virkemidler, komposition, fortællere og synsvinkler, intertekstualitet og tema. I anden del præsenteres en forfatter (Bent Haller), en film (Æblet og Ormen) og en kunstner (Peter Callesen).
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013I Fandango 3. Grundbog er den moderne børnelitteratur i fokus, og der arbejdes systematisk med elevernes udvikling som kompetente og glade litteraturlæsere.I første del af grundbogen arbejdes der med kapitlerne personkarakteristik, miljø, virkemidler, komposition, fortællere og synsvinkler, intertekstualitet og tema. I anden del præsenteres en forfatter (Hanne Kvist), en film (Der var engang en dreng - som fik en lillesøster med vinger) og en kunstner (Julie Nord).
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Fandango 5. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Fandango 5. Arbejdsbog B knytter sig til kapitel 5-10 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Læse/skriveguiden indeholder alle elevens notatark til Fandango 8. Vinkler på dansk.Her er læseforståelsesmodeller, som eleven kan notere i for at forstå, analysere og fortolke grundbogens tekster og andre udtryk. Og der er notatark, som eleven skal bruge i forberedelsen af de skriftlige opgaver.Det er tydeligt markeret, hvilke ark der knytter sig til de forskellige opgaver i grundbogen.
Fandango. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. I arbejdsbogen går tre spørgsmålstyper igen: 1. Faktuelle spørgsmål, der er opklarende spørgsmål i forhold til tekstens handling. 2. Refleksionsspørgsmål, der lægger op til at tænke over problemstillinger i teksten. 3. Overførselsspørgsmål, der lægger op til at perspektivere teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Læse/skriveguiden indeholder alle elevens notatark til Fandango 9. Vinkler på dansk.Her er læseforståelsesmodeller, som eleven kan notere i for at forstå, analysere og fortolke grundbogens tekster og andre udtryk.Og der er notatark, som eleven skal bruge i forberedelsen af de skriftlige opgaver.Det er tydeligt markeret, hvilke ark der knytter sig til de forskellige opgaver i grundbogen.
GrundbogenI Fandango 8 – Vinkler på dansk udfordres eleverne med spændende tekster af bl.a. Mette Hegnhøj Mortensen, Kim Fupz Aakeson, Louis Jensen, Bent Haller og Dorthe Nors. De stifter desuden bekendtskab med et spændende makkerpar i ny dansk børne- og ungdomslitteratur: Oscar K. og Dorte Karrebæk. Men der skal også arbejdes indgående med sociale medier og vores brug af dem, med intertekstuelle møder i litteraturen, med temaet trekantsdrama og med 1940’erne som periode. Og meget, meget mere … Hvert kapitel har sin danskfaglige vinkel. Arbejdet med skriftlig fremstilling ligger i naturlig forlængelse af litteraturlæsningen, og alle forløb evalueres med en synopsisopgave. Brugen af læseforståelsesstrategier er integreret i arbejdet med teksterne, sådan at analyse og fortolkningsaktiviteterne udspiller sig på baggrund af en grundig og velforberedt læsning af de litterære og faglige tekster. Aktivitetsniveauet er højt for alle elever, da der veksles mellem forskellige organisationsformer, som sikrer at alle kommer på banen.LærervejledningLærervejledningen til Fandango 8. Vinkler på dansk indeholder analyser af alle grundbogens litterære tekster som inspiration til læreren og dertil hjælp til at åbne grundbogens opgaver for eleverne. Vejledningen giver forslag til omsatte læringsmål for alle kapitler - og naturligvis henvisnng til de relevante færdigheds- og vidensmål fra Fælles Mål. Læse/skriveguideTil grundbogen findes et arbejdshæfte – en læse/skriveguide – hvor eleverne tager notater som forberedelse til forskellige former for samtale og forskellige skriftlige opgaver. Læse/skrive-guidens notatark er et stillads om elevernes læring, der sikrer deres forståelse og deltagelse, og som højner kvaliteten af den fælles dialog. i-bog Til systemet hører desuden en i-bog. I-bogen er en elektronisk udgave af den fysiske bog tilført nogle digitale ressourcer. Heri ligger bl.a. ekstra forløb til kapitlerne og tekster, som eleverne kan analysere på egen hånd. I-bogens noteapparat kan eleverne tage deres egne noter og løse opgaverne fra læse/skriveguiden, hvis notatark også ligger i i-bogen som skriv- og printbare pdf'er.Fandango 7-9 er et solidt grundbogsmateriale, der går i dybden med genrer, teksttyper og udtryksformer integrerer læsedidaktik og litteraturdidaktik sikrer, at alle elever er aktive i de faglige processer inddrager meningsfuld evaluering bygger bro mellem litteraturarbejde og skriftlig fremstilling
GrundbogenVinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Med Fandango 7 – Vinkler på dansk kommer eleverne rundt om hele danskfaget. Den bedste moderne ungdomslitteratur, nye vinkler på nye medier, et væld af genrer, intertekstuel læsning af ældre litteratur – det hele præsenteret i øjenhøjde med eleverne og deres verden.Hvert kapitel har sin danskfaglige vinkel. Arbejdet med skriftlig fremstilling ligger i naturlig forlængelse af litteraturlæsningen, og alle forløb evalueres med en synopsisopgave. Brugen af læseforståelsesstrategier er integreret i arbejdet med teksterne, sådan at analyse og fortolkningsaktiviteterne udspiller sig på baggrund af en grundig og velforberedt læsning af de litterære og faglige tekster. Aktivitetsniveauet er højt for alle elever, da der veksles mellem forskellige organisationsformer, som sikrer at alle kommer på banen.Fandango 7-9 er et solidt grundbogsmateriale, der· går i dybden med genrer, teksttyper og udtryksformer· integrerer læsedidaktik og litteraturdidaktik· sikrer, at alle elever er aktive i de faglige processer· inddrager meningsfuld evaluering· bygger bro mellem litteraturarbejde og skriftlig fremstillingLæse/skriveguideTil grundbogen findes et arbejdshæfte – en læse/skriveguide – hvor eleverne tager notater som forberedelse til forskellige former for samtale og forskellige skriftlige opgaver. Læse/skrive-guidens notatark er et stillads om elevernes læring, der sikrer deres forståelse og deltagelse, og som højner kvaliteten af den fælles dialog.i-bogTil systemet hører desuden en i-bog. I-bogen er en elektronisk udgave af den fysiske bog tilført nogle digitale ressourcer. Heri ligger bl.a. ekstra forløb til hvert kapitel og tekster, som eleverne kan analysere på egen hånd. I-bogens noteapparat kan eleverne tage deres egne noter og løse opgaverne fra læse/skriveguiden, hvis notatark også ligger i i-bogen som skriv- og printbare pdf'er. LærervejledningLærervejledningen til Fandango 7. Vinkler på dansk indeholder analyser af alle grundbogens litterære tekster som inspiration til læreren og dertil hjælp til at åbne grundbogens opgaver for eleverne. Vejledningen giver forslag til omsatte læringsmål for alle kapitler - og naturligvis henvisnng til de relevante færdigheds- og vidensmål fra Fælles Mål. www.fandangoudskoling.gyldendaldkPå Fandango-udskolings hjemmeside finder du indgangen til i-bøgerne og desuden forskellige gratis resurser, bl.a. lister over alle primærteksters normalsidetal.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 3. Arbejdsbog B knytter sig til kapitel 5-10 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. I arbejdsbogen går tre spørgsmålstyper igen: 1. Faktuelle spørgsmål, der er opklarende spørgsmål i forhold til tekstens handling. 2. Refleksionsspørgsmål, der lægger op til at tænke over problemstillinger i teksten. 3. Overførselsspørgsmål, der lægger op til at perspektivere teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 6. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer. lærervejledning til det indledende kapitel, samt til kapitel 1. kan hentes her: Lærervejledning
I Fandango 7. Lærervejledning finder læreren grundig og bred støtte til forberedelsen af og selve arbejdet med Fandango 7 - Vinkler på dansk i undervisningen.Bogens første del er en generel introduktion til udskolingssystemet Fandango 7-9, hvor man bl.a. kan læse om baggrunden for litteraturvalget, arbejdsmetoder, organisering af undervisningen og praktiseringen af arbejdet med skriftlig fremstilling i Fandango 7-9.I bogens anden del finder man en grundig vejledning i det konkrete arbejde med grundbogens enkelte kapitler, tekster og opgaver. Her er der henvisning til de relevante kompetencemål og -områder fra Fælles Mål 2015 og forslag til læringsmål for de enkelte forløb. Man finder også bud på og inspiration til analyse og fortolkning af alle grundbogens litterære tekster og hjælp til at åbne de mest krævende opgaver for eleverne.Sidst i hvert kapitel gennemgås evalueringsopgaven og den tekst, der er udgangspunkt for arbejdet med skriftlig fremstilling i det pågældende kapitel.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 7. Vinkler på dansk. Læse/skrivguide indeholder alle de notatark eleven har brug for i sit arbejde med Fandango 7.Notatarakene er dels læseforståelsesmodeller, som støtter eleven i at læse, forstå og fortolke grundbogens tekster, dels ark, der forbereder eleven i hans/hendes egen skriveproces.
Skriv varieret er et procesorienteret undervisningsmateriale til mellemtrinnet med fokus på sproglig variation. Eleverne får her redskaberne til at forbedre og variere deres skriftsprog og opbygge en rigtig god historie.Bogen tager udgangspunkt i sætningsskemaet som det middel, der kan give eleverne sproglig variation og bevidsthed, og som samtidig gør det muligt for lærer, elev og forældre at følge og evaluere elevens skriftsproglige udvikling.Skriv varieret hjælper eleverne med at gøre deres fortællinger endnu bedre.
Tænk, saks, papir har fokus på at udvikle elevernes innovative og entreprenante kompetencer.Gennem projektet kommer eleverne til at arbejde med nogle af de kreative tankeprocesser, der knytter sig til det at turde og kunne skabe forandring og innovation, samtidig med at de udvikler kompetencer indenfor danskfaglige områder som: multimodalitet, faglig læsning, interview og kommunikation.Kig i bogen
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Fandango 6. Arbejdsbog B knytter sig til kapitel 5-10 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Fandango 5. Lærervejledning klæder læreren på fagligt og pædagogisk. Kapitler om den moderne litteraturpædagogik, om læsestrategier, computerspil, multimodalitet m.m. giver en nødvendig baggrundsviden for arbejdet med Fandango. Herudover er der side for side-vejledning med ideer og kommentarer til arbejdet med teksterne og de litterære begreber.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Fandango 4. Lærervejledning klæder læreren på fagligt og pædagogisk. Kapitler om den moderne litteraturpædagogik, om læsning, skrivning, kunst m.m. giver en nødvendig baggrundsviden for arbejdet med Fandango. Herudover er der side for side-vejledning med ideer og kommentarer til arbejdet med teksterne og de litterære begreber.
Fandango Sprog er sprog- og grammatikundervisning, der bygger på den australske genrepædagogik. Her er der fokus på sprogets funktion.Med Fandango Sprog lærer eleverne sprog og grammatik på en sjov og meningsfuld måde. Her ses sproget altid i kontekst, og der er fokus på, hvordan sproget fungerer. Der tages udgangspunkt i autentiske eksempler, og eleverne udfordres til at tænke over deres egen og andres brug af sproget.De mange øvelser og øvrige aktiviteter i Fandango Sprog hviler på principperne i Cooperative Learning, så undervisningen er sikret variation, højt aktivitetsniveau, konstruktiv læring, evaluering og repetition. I Fandango 1 lærer eleverne de fire vigtigste grammatiske kategorier at kende, og i Fandango sprog 2 udbygges og uddybes denne viden, så eleverne tilegner sig den grammatiske grundviden, som kræves på mellemtrinnet.Fandango Sprog 1 og Fandango Sprog 2 er til mellemtrinnets elever. Bog 1 kan bruges i 3.-4. klasse og følges op med bog 2 i 5.-6. klasse. Man kan også bruge begge bøger på sidste del af mellemtrinnet. Fandango Sprog 2 indledes med repetiotion af det, eleverne lærer i Fandango Sprog 1. Sidst i bøgerne er der vejledning til læreren om principperne bag bøgerne og om undervisningen med dem.Fandango Sprog kan bruges helt uafhængigt af Fandangos grundbøger. Men arbejder man med Fandango-systemet, er Fandango Sprog den oplagte mulighed for at dækker den del af danskfagets sproglige dimension, som ikke er i fokus i Fandangos grundbøger.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013I Fandango 4. Grundbog er den moderne børnelitteratur i fokus, og der arbejdes systematisk med elevernes udvikling som kompetente og glade litteraturlæsere.I første del af grundbogen arbejdes der med kapitlerne personkarakteristik, miljø, virkemidler, komposition, fortællere og synsvinkler, intertekstualitet og tema. I anden del præsenteres en forfatter (Kim Fupz Aakeson), en film (Buldermanden) og en kunstner (HuskMitNavn).
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 4. Arbejdsbog A knytter sig til kapitel 1-4 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Fandango 4. Arbejdsbog B knytter sig til kapitel 5-10 i grundbogen. Opgaverne heri støtter en aktiv læseindstilling, da de hjælper eleverne til at få overblik over det læste og dermed forstå teksten. Som afslutning på hvert kapitel er der to evalueringssider, som kan klippes ud og gemmes i elevens præsentationsportfolioer.
Fandango 3. Lærervejledning klæder læreren på fagligt og pædagogisk.Kapitler om den moderne litteraturpædagogik, om læsning, skrivning, kunst m.m. giver en nødvendig baggrundsviden for arbejdet med Fandango. Herudover er der side for side-vejledning med ideer og kommentarer til arbejdet med teksterne og de litterære begreber.
Sana er taget ned på havnen med sin far. De vil fange krabber med net. Men pludselig ser Sana et andet spændende dyr.
Simon og Samira laver lister. Med blomster, husdyr og ting, man kan have i næsen. Og med biler og ting, man kan have på hovedet.
Mona sover i telt i haven. Men da hun ligger der i mørket, hører hun en lyd. Lyden kommer helt tæt på. Hvad mon det er?
I Fandango 9. Lærervejledning finder læreren grundig og bred støtte til forberedelsen af og selve arbejdet med Fandango 9 - Vinkler på dansk i undervisningen.Bogens første del er en generel introduktion til udskolingssystemet Fandango 7-9, hvor man bl.a. kan læse om baggrunden for litteraturvalget, arbejdsmetoder, organisering af undervisningen og praktiseringen af arbejdet med skriftlig fremstilling i Fandango 7-9.I bogens anden del finder man en grundig vejledning i det konkrete arbejde med grundbogens enkelte kapitler, tekster og opgaver. Her er der henvisning til de relevante kompetencemål og -områder fra Fælles Mål og forslag til læringsmål for de enkelte forløb. Man finder også bud på og inspiration til analyse og fortolkning af alle grundbogens litterære tekster og hjælp til at åbne de mest krævende opgaver for eleverne. Sidste kapitel giver en grundig indføring i og hjælp til undervisningen i skriftlig fremstilling med Fandango 9.
I Fandango 8. Lærervejledning finder læreren grundig og bred støtte til forberedelsen af og selve arbejdet med Fandango 8 - Vinkler på dansk i undervisningen.Bogens første del er en generel introduktion til udskolingssystemet Fandango 7-9, hvor man bl.a. kan læse om baggrunden for litteraturvalget, arbejdsmetoder, organisering af undervisningen og praktiseringen af arbejdet med skriftlig fremstilling i Fandango 7-9.I bogens anden del finder man en grundig vejledning i det konkrete arbejde med grundbogens enkelte kapitler, tekster og opgaver. Her er der henvisning til de relevante kompetencemål og -områder fra Fælles Mål 2015 og forslag til læringsmål for de enkelte forløb. Man finder også bud på og inspiration til analyse og fortolkning af alle grundbogens litterære tekster og hjælp til at åbne de mest krævende opgaver for eleverne.Sidst i hvert kapitel gennemgås evalueringsopgaven og den tekst, der er udgangspunkt for arbejdet med skriftlig fremstilling i det pågældende kapitel.
Læringsmålsstyret undervisning med FandangoFandango 6. Guide til læringsmålstyret undervisning er en kilde til ny inspiration til din Fandango-undervisning. Til alle kapitler er der konkrete eksempler, der viser, hvordan du kan tilrettelægge og gennemføre læringsmålsstyret undervisning med Fandangos tekster.I guiden finder du forslag til læringsmål med reference til videns- og færdighedsmål i Fælles Mål og forslag til tegn på læring. Bagest i bogen er forslag til årsplaner. Hvilke Fælles Mål opfylder jeg, når jeg bruger Fandango 6? Hvilke omsatte læringsmål er oplagte at arbejde med i Fandango 6? Hvordan kan min undervisning gennemføres, hvis jeg gerne vil arbejde med synlig læring? Hvordan kan jeg sammen med eleverne se efter tegn på læring, når vi arbejder med Fandango 6? Hvordan kan jeg nemt sammensætte en årsplan med Fandango 6?
Læringsmålsstyret undervisning med FandangoFandango 5. Guide til læringsmålstyret undervisning er en kilde til ny inspiration til din Fandango-undervisning. Til alle kapitler er der konkrete eksempler, der viser, hvordan du kan tilrettelægge og gennemføre læringsmålsstyret undervisning med Fandangos tekster.I guiden finder du forslag til læringsmål med reference til videns- og færdighedsmål i Fælles Mål og forslag til tegn på læring. Bagest i bogen er forslag til årsplaner. Hvilke Fælles Mål opfylder jeg, når jeg bruger Fandango 5? Hvilke omsatte læringsmål er oplagte at arbejde med i Fandango 5? Hvordan kan min undervisning gennemføres, hvis jeg gerne vil arbejde med synlig læring? Hvordan kan jeg sammen med eleverne se efter tegn på læring, når vi arbejder med Fandango 5? Hvordan kan jeg nemt sammensætte en årsplan med Fandango 5?
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.