Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
The transition to an environmentally sustainable, circular, and climate-neutral economy has significant employment, educational, and social impacts. As the scale of major societal challenges escalate, so do the political and educational policies pushing for radical change. Recently established commitments to the European Green Deal, the European Skills Agenda, the new EU Circular Economy Action Plan, and a tsunami of Europe-wide legislation is about to hit creative industries and their modus operandi for doing business.In Sustainability in Creative Industries, each chapter provides 'tales of the field' from lecturers and researchers at VIA University College, Design & Business, and the Research and Development Centre for Creative Industries and Professions. Together, the chapters offer an accumulated gallery of perspectives that serves as the backbone of the book. It is our hope that it can be used as an inspirational tool for those working with and interested in the challenges and opportunities of sustainability in creative industries and related educational institutions.
De kreative industrier repræsenterer forbrugermønstre og produktionsprocesser, som i høj grad skader den verden, vi bebor. I takt med at antallet af og størrelsen på centrale samfundsmæssige udfordringer stiger, således gør de politiske og uddannelsesmæssige retningslinjer, der forlanger gennemgribende forandringer. Inden længe rammer nye lovgivninger de kreative industrier og deres modus operandi i forhold til, hvordan de driver forretning. Sustainability in Creative Industries forklarer og beviser indsatsen og udfordringerne ved at bringe bæredygtighed ind i undervisning og forskning i de kreative industrier; mode, møbler, medier, film og animation. Hvert kapitel har 'fortællinger fra felten' fra undervisere og forskere fra VIA University College, Design & Business Design and the Research and Development Centre for Creative Industries and Professions. Til sammen giver kapitlerne et samlet billede af perspektiver, der danner bogens rygrad. Håbet med bogen er, at den kan bruges som et inspirationsværktøj af dem, der arbejder med og er interesserede i udfordringerne og mulighederne ved bæredygtighed i de kreative industrier og andre uddannelsesinstitutioner, der relaterer til området.Bogen er på engelsk.
Der opstår muligheder for læring i al undervisning, men vejen dertil kan være meget forskellig. Gennem entreprenørskab sætter Mulighedernes didaktik fokus på læringsprocesser, der stimulerer eleverne til nysgerrighed, mod og forestillingsevne.I bogens to dele udfoldes både teori og praksis, der adresserer udfordringer og potentialer indlejret i arbejdet med muligheder i læringskontekst. Ved at få helt konkrete idéer til hvordan man kan implementere entreprenørskaben i undervisningen, kan undervisere udvikle og nytænke deres undervisning. Mulighedernes didaktik handler om læringsrum uden fastlagte grænser, og den faciliterer meningsskabelse i uforudsigelige læringsprocesser, hvor kontrol og autonomi må være til forhandling. For med evnen til at omgås muligheder kan eleverne blive eksperimenterende, undersøgende og erfarne mennesker. Ved at arbejde ud fra de studerendes egne interesser og engagement kan underviserne udvikle entreprenante kompetencer hos dem.Tag med på rejsen! Tag springet! Og læs bogen!
MULIGHEDERNES DIDAKTIK er skrevet til undervisere, der har en interesse i at tage elever/studerende med på en opdagelsesrejse i muligheder. Muligheder for noget. Med nogen. Mod noget. En rejse, hvor man som underviser kan pege på forestillede destinationer, fylde elevens/den studerendes rygsæk med værktøjer og metoder, men også må give slip og lade dem selv tage springet for at forfølge deres muligheder.Bogen adresserer udfordringer og potentialer, der er indlejret i arbejdet med muligheder i læringskontekst. Emnet udfoldes både gennem teori og med praksiseksempler. Med baggrund i forskellige uddannelser og professioner giver bogens forfattere bud på mulighedernes didaktik i relation til:Dannelse og dannelsesidealerLæringsprocesser og -indholdUnderviserrollerMULIGHEDERNES DIDAKTIK handler om læringsrum uden fastlagte grænser, og den faciliterer meningsskabelse i uforudsigelige læringsprocesser, hvor kontrol og autonomi må være til forhandling.Tag med på rejsen! Tag springet! Og læs bogen!
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.