Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Tina Brøgger Sørensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - med kommentarer
    af Tina Brøgger Sørensen & Heela Lakanval
    719,95 kr.

    I Whistleblowerloven med kommentarer af Tina Brøgger Sørensen og Heela Lakanval klædes din organisation på til det praktiske arbejde med etablering og administration af whistleblowerordninger i lyset af den nye whistleblowerlov, der blev endeligt vedtaget i 2021. Bogen er en praktisk håndbog, der i krydsfeltet mellem offentlig og privat ret, kan hjælpe dig med at sikre en korrekt implementering og anvendelse af en whistleblowerordning. Bogen henvender sig til arbejdsgivere og enhver, der måtte etablere og administrere whistleblowerordninger på både private og offentlige arbejdspladser. Ud over at henvende sig til arbejdslivets praktikere henvender bogen sig også til advokater og andre, der rådgiver om whistleblowerordninger.Om forfatterne: Tina Brøgger Sørensen: Advokat og partner i Kromann Reumert, herunder leder af Kromann Reumerts specialegruppe for databeskyttelsesret samt regler om og administration af whistleblowerordninger. Heela Lakanval: Senioradvokat og videnambassadør for specialet databeskyttelsesret og whistleblowerordninger ved Kromann Reumert. Ekstern lektor ved Københavns Universitet og underviser i faget "Beskyttelse af sundheds- og persondata".

  • af Tina Brøgger Sørensen
    764,95 kr.

    Compliance betyder som bekendt »overholdelse af regler« og »efterlevelse af retningslinjer«. Dog bør compliance arbejdet aldrig begrænse sig til spørgsmålet om overholdes af regler og efterlevelse af retningslinjer samt vurderingen af de økonomiske risici ved manglende compliance. Manglede compliance får også betydning for organisationens appearance. Hertil opstår og tilkommer mange af de etiske dilemmaer, som kan være forbundet med de beslutninger der træffes. I de seneste år er der kommet mere fokus på compliance, det er sågar ligefrem blevet et konkurrenceparameter for mange virksomheder. Det er imidlertid ikke kun kunder og andre samarbejdspartnere, der har fokus på emnet, det har medierne ligeså. Manglende compliance eller manglende prioritering af arbejdet dermed, kan klart være skadeligt for en organisations ry og image, herunder være med til at skabe mistillid i forholdet til relevante eksterne parter. Compliance anses af mange for at være et diffust begreb, og et ikke særlig håndgribeligt emne, dette er fordi compliance ikke kan afgrænses til ét bestemt forretningsområde eller overholdelse af ét specifikt regelsæt. Det er ikke formålet med denne compliance-bog at behandle alle indfaldsvinkler og nuancer af begrebet compliance. Bogen beskriver derimod nøje udvalgte emner, som vi beskæftiger os med hos Kromann Reumert. Det er heller ikke i forhold til de enkelte emner tænkt som værende en fyldestgørende gennemgang, men mere en fremhævelse af det væsentligste, som en praktiker skal være opmærksom på, og hvor røde lamper skal lyse. Fremstillingen af de forskellige lovregler er suppleret med eksempler og henvisninger til relevant praksis, der forhåbentlig vil inspirere læseren til at gå i dybden med organisationens eget compliancearbejde og implementeringen af gode processer og procedurer.

  • af Tina Brøgger Sørensen & Heela Lankaval
    732,95 kr.

    ForordBogens forfattere, Tina Brøgger Sørensen og Heela Lakanval, er henholdsvispartner og senioradvokat i advokatfirmaet Kromann Reumert.Forfatterne har taget afsæt i lovgivning, teori og retspraksis offentliggjortindtil 17. december 2021.I erkendelsen af, at whistleblowere kan spille en afgørende rolle i forholdtil at afsløre overtrædelser af visse områder af EU-retten samt øvrige alvorligelovovertrædelser eller øvrige alvorlige forhold på offentlige og private arbejdspladser,lægger lov nr. 1436 af 29/06/2021 om beskyttelse af whistleblowere(»whistleblowerloven«) op til en omfattende og sammenhængenderamme for beskyttelse af whistleblowere i dansk ret.

  • af Martin Dahl Pedersen, Jens Munk Plum, Kim Trenskow, mfl.
    829,95 kr.

    Compliance anses af mange for at være et diffust begreb, og et emne somikke er særligt håndgribeligt, fordi compliance ikke kan afgrænses til ét bestemtforretningsområde eller overholdelse af ét specifikt regelsæt. Hertilkommer, at vurderingen af, hvilke områder der er relevante, også afhængermeget af, hvad ens organisation er beskæftiget med. Det er ikke formålet meddenne compliance-bog at behandle alle indfaldsvinkler og nuancer af begrebetcompliance. Bogen beskriver nøje udvalgte emner, som vi beskæftiger osmed hos Kromann Reumert. Det er heller ikke i forhold til de enkelte emnertænkt som værende en fyldestgørende gennemgang, men mere en fremhævelseaf det væsentligste, som en praktiker skal være opmærksom på, og hvorrøde lamper skal lyse. Fremstillingen af de forskellige lovregler er suppleretmed eksempler og henvisninger til relevant praksis, der forhåbentlig vil inspirerelæseren til at gå i dybden med organisationens eget compliancearbejdeog implementeringen af gode processer og procedurer. I den forbindelse erdet vigtigt at understrege, at compliance ikke er en permanent tilstand, da reglerændres over tid, ny administrativ praksis og retspraksis støder til m.v.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.