Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Betegnelsen tværfaglig supervision dækker over supervision af grupper, bestående af fx psykologer, psykiatere, sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter, plejere, ergoterapeuter, fysioterapeuter, socialrådgivere, pædagoger og lærere, der typisk arbejder inden for et social- eller sundhedsfagligt felt. Bogen præsenterer fire faglige supervisionsmodeller: en almen, en psykodynamisk, en kognitiv adfærdsterapeutisk og en narrativ. De øvrige kapitler omhandler supervision af personale, der arbejder med specifikke grupper: børn, psykotiske patienter, personlighedsforstyrrede patienter og patienter fra andre kulturer. Tilsammen behandles spørgsmål om teoretisk grundlag, rammer, emner for supervision, metoder, brug af gruppen, variation, supervisors ansvar m.m.
KLINISK BØRNEPSYKOLOGI giver et bud på, hvordan psykologer ansat inden for det kommunale område kan organisere, målrette og prioritere deres arbejde, så fagligheden udnyttes optimalt til gavn for børn og familier. Den viser også, hvordan den kliniske børnepsykologis faglighed kan forebygge effektivt, sammenhængende og forsvarligt, således at færre børn og unge henvises til psykiatrien eller anbringelse uden for hjemmet. Endelig beskriver forfatteren, hvordan de øgede dokumentations-, effektivitets- og evidenskrav kan indtænkes i en solid faglig børnepsykologisk praksis.KLINISK BØRNEPSYKOLOGI er primært henvendt til psykologer, der arbejder inden for børneområdet, men bogen kan anvendes alt efter læserens erfaring og forudsætninger. Store dele af bogen kan også være relevant for tværfaglige samarbejdspartnere (socialrådgivere, jurister, lærere, læger, sygeplejersker og pædagoger) og kommunale opdragsgivere og ledere, der ønsker indblik i kliniske børnepsykologers arbejde.
KLINISK BØRNEPSYKOLOGI giver et bud på, hvordan psykologer ansat inden for det kommunale område kan organisere, målrette og prioritere deres arbejde, så fagligheden udnyttes optimalt til gavn for børn og familier. Den viser også, hvordan den kliniske børnepsykologis faglighed kan forebygge effektivt, sammenhængende og forsvarligt, således at færre børn og unge henvises til psykiatrien eller anbringelse uden for hjemmet. Endelig beskriver forfatteren, hvordan de øgede dokumentations-, effektivitets- og evidenskrav kan indtænkes i en solid faglig børnepsykologisk praksis.KLINISK BØRNEPSYKOLOGI er primært henvendt til psykologer, der arbejder inden for børneområdet, men bogen kan anvendes alt efter læserens erfaring og forudsætninger. Store dele af bogen kan også være relevant for tværfaglige samarbejdspartnere (socialrådgivere, jurister, lærere, læger, sygeplejersker og pædagoger) og kommunale opdragsgivere og ledere, der ønsker indblik i kliniske børnepsykologers arbejde.Tine Heede (f. 1962) er forstander for behandlingshjemmet Stutgården. Hun er uddannet cand. psyk. fra Københavns Universitet og har derudover bifag i filosofi også fra Københavns Universitet. Hun er specialist og supervisor i børnepsykologi og er uddannet som psykoanalytisk psykoterapeut med børn og unge. Hun har mange års erfaring med psykoanalytisk psykoterapi og psykologfaglig ledelse og har arbejdet som klinisk børnepsykolog i mange sammenhænge.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.