Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Socialt arbejde handler om forebyggelse og afhjælpning af sociale problemer hos individer, familier, grupper og lokalsamfund. Men opfattelsen af, hvordan sociale problemer skal mødes, og dermed hvilke metoder der skal kan bringes i anvendelse, er under stadig forandring. Socialrådgiverens arbejde påvirkes dels af samfundets institutioner og de politiske og organisatoriske rammer for arbejdet, dels af, at socialrådgiverne med afsæt i fagets værdi- og vidensgrundlag forholder sig til omgivelsernes krav og forventninger. Der er tale om et komplekst videnslandskab, hvor han/hun møder mange forskellige typer viden, fx professionsviden, commonsense-viden og videnskabelig viden, og forskellige interessenter, der tilsammen påvirker fagets udformning og praksis.Kvalificering og udvikling af socialt arbejde kræver desuden udvikling af praksisteori eller praksisviden, der tager afsæt i den kontekst, det sociale arbejde udføres i. Derfor må socialrådgiveren selvstændigt producere viden om sin praksis. Denne bog giver en indføring i en række forskellige konkrete metoder, man som socialrådgiver kan benytte i sine undersøgelser af socialrådgiverpraksis.Lars Aagerup er ph.d. og lektor i pædagogik ved UC Absalon, hvor han arbejder med pædagogisk forskning og uddannelse af pædagoger.Tine Nielsen er lektor og underviser på socialrådgiveruddannelsen på UC Absalon.
This book documents systematic, prodigious and multidisciplinary research in the nature and role of academic self-efficacy, and identifies areas for future research directions within the three sections of the book: 'Assessment and Measurement of Academic Self-efficacy', 'Empirical Studies on What Shapes Academic Self-efficacy', and 'Empirical Studies on Influence of Academic Self-efficacy'.The book presents works by educators and researchers in the field from various parts of the world, highlighting advances, creative and unique approaches, and innovative methods. It examines discussions around the theoretical and practical aspects of academic self-efficacy in culturally and linguistically-diverse educational contexts. This book also showcases work based on classical and modern test theory methods, mediation and moderation analysis, multi-level modelling approaches, and qualitative analyses.
Hvordan ved vi, at de elever eller studerende, der klarer sig bedst i uddannelsessystemet, har de bedste evner? Måske er det snarere dem, hvis måde at lære på bedst passer med den konkrete skoles eller den konkrete lærers måde at undervise på? Måske belønner lærere ubevidst de elever og studerende, der lærer og tænker som dem selv? Stilen har traditionelt været overset i skolen, men måske kan vi skabe flere succeser i uddannelsessystemet ved at fokusere mere på stile og præferencer end på evner?I de senere år har der været en stigende interesse for, at vi hver især har vores egen læringsstil - vores egen unikke måde at lære på. Hvis vi vil sikre, at den enkelte elev eller studerende får den optimale undervisning, må vi derfor tilrettelægge undervisningen med hensyntagen til den enkeltes særlige måde at lære på. I denne antologi vil der blive givet et overblik over de forskellige "familier" af læringsstile samt et historisk rids over stilforskningen. Antologien vil give et indblik i forskellige stilteorier (med særligt fokus på Sternberg, Kolb samt Dunn og Dunn) og de deraf følgende pædagogiske implikationer med hensyn til bl.a. undervisningsdifferentiering, undervisningens planlægning, lærerens rolle, lærings- og undervisningsstrategier, at kombinere læringsstile med andre teorier i konkrete pædagogiske udviklingsprojekter mm. Stilteoriernes muligheder og begrænsninger vil desuden nøgternt blive diskuteret og perspektiveret.Bogen indeholder bidrag fra: Knud Illeris, Tine Nielsen, Lena Bostrøm, Peter Andersen, Mette Bunting, Claus Madsen, Jan Tønnesvang, Christian Dalsgaard, Mads Hermansen og Ole T. Lauridsen.Den trykte bog hos forlaget.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.