Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvordan kan skolens uderum anvendes i forhold til indlæring i matematik? Det er bogens formål at få lærere til at reflektere over, hvor og hvordan elever lærer de forskellige faglige emner bedst - først i uderummet og så i klasserummet, eller først i klasserummet og så i uderummet. I bogen findes talrige eksempler på udendørs aktiviteter til brug i matematikundervisningen. Alle aktiviteter i bogen bygger på idèer og forslag fra både matematiklærere og elever. Bagest i bogen er der en kort beskrivelse af nogle teoretiske overvejelser i forhold til et trivsels-, sundheds- og læringsperspektiv.
Krop og læring i indskolingen - hvorfor? hvordan? - sådan! med CD Denne bog erstatter bogen Kroppens muligheder og kropumulige unger - i indskoling, fritid og derhjemme, skrevet af Gudrun Gjesing for Dafolo. Siden den bog udkom første gang i 2004 er der sket en stor udvikling i vores tilgang til børn, trivsel, læring og udvikling. Derfor har denne nye bog et meget anderledes fokus.Det er overvejende en praksisbog, der tager udgangspunkt i at gøre læring i indskolingen og i SFO aktiv og mere konkret med kroppen i spil og i bevægelse. Tankerne bag den undervisningsform er ikke noget, vi har fundet på. »Liv uden bevægelse kan være godt nok for Gulerødder og Kaalhoveder, som ikke er bedre vant«, skrev Grundtvig allerede i 1834. Vores bog er - i al beskedenhed - at omsætte hans tanker til praksis.Kapitel 1 er fyldt med praktiske eksempler på undervisningsemner inden for skolens forskellige læringsområder, herunder sociale kompetencer, idræt, naturfag, dansk og matematik. Aktiviteterne er velegnede både i klasseundervisning og i SFO, og mange af dem kan foregå i skolens uderum. Vi bruger det samme aktivitetsanalyseskema, som vi har udviklet til de andre bøger i serien. Vi beskriver hver aktivitet inden for fire områder. Først hvordan aktiviteten er, og hvordan du instruerer den. Dernæst hvilke materialer du skal bruge. Så analyserer vi, hvordan du kan graduere hver aktivitet, så alle kan være med. Til sidst hvad hver aktivitet blandt andet også stimulerer.Kapitel 2 handler i teori og praksis om at screene børns kropskompetencer. Vi har udviklet en screeningsmodel til brug i indskolingen. I den medfølgende cd viser vi i praksis, hvordan vi screener elever.Kapitel 3 handler om vores nyeste og bedste viden om børns naturlige, kulturlige og dynamiske udvikling af kropskompetencer. Derudover skriver vi om børn i belastninger i deres hverdagsliv. Så dette er en bog for pædagoger, lærere, ergoterapeuter, fysioterapeuter m.fl., samt for studerende inden for disse fagområder.Bogen er én i en serie fra Dafolo. Tidligere er udkommet Den daglige dosis i skolegården - sådan!, Gøgl i hverdagen - sådan! og Matematik i skolens uderum - sådan!. Det er bøger skrevet af Gudrun Gjesing sammen med kyndige praktikere inden for de forskellige områder, bøgerne omhandler.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.