Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
En i-bog er en digital udgave af den trykte bog, suppleret med digitale værktøjer, fx oplæsning, søge- og notefunktion.I-bogen kan læses på pc og tablets.Kvalitetsudvikling i praksis giver en samlet, opdateret beskrivelse af centrale emner og temaer i forhold til kvalitetsudvikling i sundhedsvæsenet, baseret på national og international viden og erfaring. Bogen beskriver relevante begreber og terminologi, metoder, redskaber, strategier og erfaringer, der kan anvendes, når man planlægger og udfører kvalitetsudvikling i sundhedsvæsenet. Den kan også anvendes på universiteter, på professionshøjskoler og ved kursusaktiviteter i faglige organisationer og videnskabelige sammenslutninger.
Diabetes - sygdom, behandling og organisation henvender sig til alle inden for sundhedsvæsnet - specielt læger, sygeplejersker og terapeuter - der har brug for en overskuelig og opdateret viden inden for diabetologi. Bogen er skrevet med vægt på de specielle forhold, der kan gøre sig gældende i dansk diabetologi og med fokus på de specielle tværfaglige og tværsektionelle samarbejdsrelationer, som er vigtige i moderne diabetologi. Dansk diabetologi har traditioner på det kliniske og især det forskningsmæssige område, og planlægningen af behandlingen af diabetespatienter indtager en fremtrædende plads i det danske sundhedsvæsen. Denne bog har derfor fokus på de seneste forskningsresultater og resultater fra store kontrollerede kliniske undersøgelser.
3. UDGAVE AF LÆREBOGSKLASSIKERENDenne 3. udgave er fagligt opdateret om især tumorer og nethindens sygdomme, mens hele bogens udformning har fået et løft med bl.a. tilføjelse af over 20 nye billeder.ØJENSYGDOMME er den pensumdækkende lærebog i øjensygdomme rettet til den prægraduate undervisning ved universiteterne i Danmark og det øvrige Norden. Den knytter medicinstudiets teoretiske fundament sammenmed den kliniske oftalmologi, samtidig med at den understreger den sammenhæng, som øjenfaget har med de øvrige medicinske specialer. Derudover er bogen velegnet som opslagsværkfor øjensygeplejersker, optometrister og andre med interesse for øjenfaget. De første kapitler trækker linjer fra den prækliniske teoretiske undervisning i anatomi og fysiologi til forståelsen af øjensygdommenes klinik. De følgende kapitler gennemgår systematisk de vigtigste øjensygdomme, mens bogens sidste kapitler gennemgår emner af mere tværgående karakter.
Bogens første to kapitler trækker linjer fra den prækliniske teoretiske undervisning i anatomi og fysiologi til forståelsen af øjensygdommenes klinik. I de følgende fjorten kapitler gennemgås de vigtige øjensygdomme systematisk, hvorefter de tre afsluttende kapitler gennemgår emner af mere tværgående karakter. Det er et særligt sigte med bogen at understrege den sammenhæng, som diagnostik og behandling af øjensygdomme har med de andre medicinske specialer, herunder særligt de intern medicinske og neurologiske fagområder. Fremstillingens omfang er begrænset, så den dækker målsætningen for den prægraduate undervisning i øjensygdomme ved det medicinske studium, som stiller krav til at: 1) Kunne visitere patienter med akutte synstruende øjensygdomme til specialafdeling. Til dette formål skal man kunne foretage en systematisk øjenundersøgelse uden anvendelse af specialapparatur, samt kende symptomer og objektive fund, som giver mistanke om akut øjensygdom. 2) Have kendskab til hvordan almensygdomme manifesterer sig i øjet og dermed bidrage til diagnostik og behandling af disse almensygdomme. 3) Have kendskab til de sociale og samfundsmæssige konsekvenser af svagsynethed og blindhed. Dette kræver et basalt kendskab til patofysiologi, diagnostik og behandling af de vigtigste øjensygdomme. Indeholder masser af Illustrativt billedmateriale: 270 fotos og 42 tegninger
Bogens redaktører har opsamlet de bedste erfaringer fra "Basisbog i medicin og kirurgi" og har sammen med et yderst kompetent forfatterpanel udviklet og skrevet en helt ny lærebog i sygdomslære, som i terminologi, indhold, omfang og fagligt niveau stemmer overens med kravene til de sundhedsfaglige bacheloruddannelser. Bogen er rigt illustreret med tegninger og kliniske fotos. Basisbog i sygdomslære beskriver et omfattende udvalg af medicinske og kirurgiske sygdomme, der er målrettet til såvel sygeplejestuderende som færdiguddannede sygeplejersker, men er også en bog, som vil være relevant for de øvrige mellemlange sundhedsuddannelser. Det er en lærebog, der fortjener at blive en fast bestanddel i den studerendes pensum gennem hele uddannelsen og efterfølgende at blive en væsentlig opslagsbog i deres fortsatte professionelle virke. Intensionen er at beskrive sygdomslæren på en måde, som gør det muligt for læseren at anvende bogen i relation til andre fag fx anatomi/fysiologi og sygeplejefag. Kapitel 1: Faglig introduktion Kapitel 2: Mave- og tarmsygdomme Kapitel 3: Sygdomme i nyrer og urinveje Kapitel 4: Sygdomme i bevægeapparatet Kapitel 5: Infektionssygdomme Kapitel 6: Lungesygdomme Kapitel 7: Mamma- og endokrine sygdomme Kapitel 8: Hjerte- og karsygdomme Kapitel 9: Sygdomme i nervesystemet Kapitel 10: Øjensygdomme Kapitel 11: Øre-, næse- og halssygdomme Kapitel 12: Hud- og kønssygdomme Kapitel 13: Gynækologi og obstetrik Kapitel 14: Immunologi og blodsygdomme
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.