Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Der er stigende krav til, at virksomheder og organisationer skal kunne bruge deres eksperter og andre talspersoner offensivt i kommunikationen. I et fragmenteret mediebillede, hvor der er brug for at kunne spille på mange tangenter i den eksterne kommunikation, er tydelige eksperter guld værd for organisationens kommunikation og interessevaretagelse.Ekspertstemmer er guiden til eksperter og deres kolleger i danske presse- og kommunikationsafdelinger, der gerne vil have en tydeligere stemme på deres område og vinde markedsandele i kampen om synlighed, kendskab og bedre omdømme.I bogen møder du cases, eksempler og interviews med nogle af de mest fremtrædende talspersoner i danske organisationer. Deres erfaringer bliver i bogen krydret med konkrete råd og vejledning til, hvordan man arbejder med at styrke sin ekspertkommunikation som individ og som organisation, og hvordan man sætter arbejdet i system.Bogen rummer hands on-rådgivning om at optræde i medierne og være aktiv på Twitter og LinkedIn til de talspersoner, der eksekverer organisationens faglige budskaber, og den rummer råd til implementering og udvikling til de kommunikationsmedarbejdere, der skal understøtte ekspertstemmerne i det daglige.
I disse år ser vi øgede krav til, at virksomheder og organisationer bidrager positivt til samfundet og deltager i den offentlige debat. Det stiller høje krav til organisationers og toplederes kommunikation. Samtidig har moderne topledere i dag i høj grad brug for at kommunikere i øjenhøjde med kunder, medarbejdere, medlemmer, medier og andre interessenter. Topledere skal kunne kommunikere personligt og troværdigt med holdninger og klare værdier for at trænge igennem og styrke organisationens omdømme og toplederens eget ledelsesrum. Og sociale medier er genvejen hertil. Del dig stærkere er toplederens inspiration til at komme i gang eller til at justere sin kommunikation på sociale medier. I bogen giver en række af de mest markante danske topchefer på sociale medier deres erfaringer videre, og du får cases, eksempler, øvelser og en række gode råd af både praktisk, taktisk og strategisk karakter. Når du har læst bogen, er du klar til at begynde din rejse ud i de sociale medier, hvor du bruger din stemme og deler på sociale medier for at være en stærkere leder.
Offentlige organisationer på tværs af sektorer kan ikke længere gemme sig. Der er brug for tydelighed over for borgere, samarbejdspartnere, journalister, politikere og de mange andre, der på daglig basis kræver svar fra ’det offentlige’. Med de øgede krav til synlighed og deltagelse i den offentlige samtale følger også flere krav til de offentlige ledere. De skal kommunikere i øjenhøjde med borgerne, søge dialogen, gøre sig synlige i medierne, åbne organisationen for omverdenen og blive hørt blandt beslutningstagerne.Her kommer lederens brug af sociale medier ind i billedet. For på sociale medier får lederen sin egen sendemast til at kommunikere eksternt og gøre sig tilgængelig for omverdenen. Og samtidig en platform for at styrke sit ledelsesrum og slå antennerne ud for at blive en bedre leder.I Offentlig leder på sociale medier får du inspiration til at komme i gang, og cases og interviews med fremtrædende danske ledere i det offentlige, der har taget springet ud på sociale medier. Og så får du konkrete værktøjer til at begynde at bruge LinkedIn, Facebook, Instagram eller Twitter som en del af din professionelle lederkommunikation.Når du har læst bogen, står du bedre rustet til selv at dykke ned i de sociale medier og finde din egen vej til gennemslagskraft. Bogens forord er skrevet af Søren Brostrøm, direktør i Sundhedsstyrelsen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.