Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
En guide til digitale værktøjer og multimodale præsentationsformer. Til det kreative arbejde med at kommunikere i form af skrevne tekster, lydfiler, billeder, grafikker, film – eller en kombination af disse. Bogen giver overblik og konkrete anvisninger på, hvordan man griber arbejdet an. Igennem hele bogen linker QR-koder og kortlinks til målrettede trin-for-trin videovejledninger udarbejdet af forfatteren specielt til denne bog. Videovejledningerne forklarer og viser, hvordan man bruger nogle af de mest udbredte digitale værktøjer til at lave blandt andet præsentationer, podcasts, interaktive billeder, modifikation af billeder, reklamefilm, explainere, osv. Bogen forklarer også, hvordan man kan kan bruge AI eller kunstig intelligens til at producere indhold, fx ved at vise, hvordan man skriver en god prompt. Men den forklarer også, hvad kunstig intelligens er og gør, og hvor vigtigt det er at være kritisk og reflekteret, når man bruger AI. Bogen er udviklet til danskundervisningen i skolen og på ungdomsuddannelserne, men kan bruges af alle, der arbejder kreativt med at formidle budskaber på digitale platforme.
Denne håndbog er en elevens guide til digitale værktøjer og præsentationsformer, når der skal arbejdes kreativt med at kommunikere og fremstille multimodale tekster – det være sig skrevne tekster, lydfiler, billeder, grafikker, film – eller en kombination af disse. Den giver overblik og konkrete anvisninger på, hvordan man griber arbejdet an. Igennem hele bogen linker QR-koder og kortlinks til målrettede trin-for-trin videovejledninger udarbejdet af forfatteren. Der er vejledninger til mere end 20 digitale værktøjer, fx Padlet, Photopea, Soundation og Wevideo.Bogen tilgodeser kravet om, at eleven skal lære at forholde sig reflekteret og kritisk til det, der ligger på nettet - og den giver et bud på brugen af kunstig intelligens. Den vejleder både i, hvordan man skriver en god prompt, men også i hvad man skal være opmærksom på, når man bruger en kunstig intelligens i sit kreative arbejde - fx til at generere tekster og billeder.Den er målrettet danskundervisning i grundskolens overbygning, men egner sig lige så godt til elever på ungdomsuddannelser - og alle andre, der har brug for inspiration eller vejledning i brug af de mest udbredte digitale værktøjer. Videovejledningerne er tilgængelige for alle.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.