Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Forfatterne til den globale mega bestseller ”Business Model Generation” forklarer hvordan man skaber Value Propositions som kunderne bare må have.”Value Proposition Design” hjælper dig med at håndtere alle virksomheders væsentligste udfordring – at skabe attraktive produkter og serviceydelser som kunderne vil have. Denne praktiske bog vil, sammen med dens ”Online Companion” lære dig om de værktøjer og processer du behøver for at få succes. Ved at anvende samme inspirerende visuelle format som forfatterteamets globale mega bestseller, ”Business Model Generation” forklarer forfatterne i denne opfølgningsbog hvordan man kan anvende ”Value Proposition Canvas” der er et praktisk værktøj til at designe, teste, skabe og håndtere produkter og serviceydelser som kunderne rent faktisk efterspørger.”Value Proposition Design” er til alle der har oplevet at være frustrerede over: forretningsmøder der bestod af endeløse diskussioner, anelser og intuitioner fremfor kendsgerninger, dyre nye produktlanceringer der blev til ingenting eller bare er blevet skuffet over en god idé der endte i fiasko. Bogen hjælper dig med at forstå mønstrene ved fantastiske Value Propositions, at komme tættere på kunderne og undgå at spilde tid med idéer der ikke virker. Du vil lære den simple men grundige proces det er at designe og teste Value Propositions for på den måde at fjerne gætværk fra det at skabe produkter og serviceydelser der fuldstændig matcher kunders behov og begær.Praktiske øvelser, illustrationer og værktøjer hjælper dig med hurtigt og effektivt at forbedre dit produkt, serviceydelse eller din nye forretningsidé. Som et supplement giver bogen eksklusiv adgang til en ”Online Companion” på Strategyzer.com. Der vil du kunne gennemføre interaktive øvelser, vurdere dit arbejde, lære fra ligesindede og hente Pdf filer, checklister og meget mere.”Value Proposition Design” er fuldstændig integreret med og komplementerer ”Business Model Canvas” fra forgængeren ”Business Model Generation”, der er et værktøj som både iværksættere og store koncerner som: MasterCard, 3M, Coca Cola, GE, Fujitsu, LEGO, Colgate-Palmolive og mange flere har taget til sig.”Value Proposition Design” giver dig en gennemafprøvet metode til at få succes med Value Propositions der sælger og som er indlejret i forretningsmodeller der virker.Om forfatterne:Forfatterne til ”Value Proposition Design” er besat af at bringe praktiske værktøjer og processer til arbejdet med forretningsudvikling, strategi, innovation og iværksætteri. De deler alle en fælles passion for at gøre forretningskoncepter simple, smukke og anvendelige så de bliver brugbare og uundværlige for forretningsfolk og organisationer.Teamet bag ”Value Proposition Design” er det samme som står bag den globale mega bestseller ”Business Model Generation” og består af Dr. Alex Osterwalder, Dr. Yves Pigneur, Alan Smith fuldendt med Greg Bernarda og Trish Papadakos.
Strategic Analysis and Action, 7. udgave, tager udgangspunkt i den administrerende direktørs situation. Den anviser en konsistent og praktisk tilgang til at analysere og eksekvere ift. virksomhedens strategiske problemstillinger. Denne bog har til hensigt at udvikle de grundliggende ledelses kompetencer, der kræves for at forstå et forretningsområde, fornemme de muligheder og problemer det står overfor, håndtere strategiske beslutninger effektivt og positionere de personer og driftsaktiviteter der skal til for at implementere disse beslutninger. Forfatterne har fokuseret på analytiske koncepter, der bidrager til en praktisk forståelse af specifikke strategiske spørgsmål, disse koncepter er forbundet i én samlet ramme, Diamant-E modellen, som hjælper ledere med at lære at opstille de rigtige prioriteringer for både analyse og eksekvering.Strategic Analysis and Action, 7. Udgave er designet til at supplere case analyser på både universitetsuddannelser og strategiske managementkurser for topledere.
Must-Win Battles anviser hvordan ledere nøjagtigt identificerer de 3 til 5 kritiske udfordringer der mest sandsynligt, enten har størst negativ eller positiv indvirkning på deres business - og derefter mobiliserer både mennesker og ressourcer i organisationen til at håndtere disse udfordringer succesfuldt. Denne bog bygger på forfatternes exceptionelle erfaringer som verdensklasse konsulenter og førende business forskere, og tager udgangspunkt i det meget succesfulde Executive program, de har skabt for IMD, en af verdens bedste business skoler. Forfatterne anviser, hvordan ledere kan skære igennem ukoordinerede initiativer, skabe en kort liste over ægte ”must-wins”, fokusere nådesløst på disse - og tilføre organisationen fornyet energi og effektivitet. Opdag undervejs hvordan man kan genkende: de sejre der vil gøre den største forskel, undgå de slag der ikke kan vindes, skabe konsensus når nogen uundgåeligt bliver trådt over tæerne, sørge for at jeres Must-Win Battles er specifikke og målbare samt forandre adfærden i jeres ledelsesteam, så alle har et knivskarpt fokus og er klar til at udkæmpe de slag der ubetinget skal vindes.
PDF format. "Gamechangers" er disruptive innovative iværksættere, der er etablerede virksomheder i alle sektorer og på alle områder og ændrer formen på vores verden. De er mere ambitiøse og strækker visionen med oplyste formål. De betragter markeder som kalejdoskoper bestående af uendelige muligheder, som de samler og definerer til deres fordel. De finder deres eget rum, som de derefter former til deres fordel. Frem for alt har de fantastiske idéer. De tænker konkurrencen væk – de tænker større og anderledes. De tror ikke på at være en anelse billigere eller en anelse bedre. Det er et kortsigtet spil om aftagende afkast1. Spil … spillet, lav om på spilletModerne brands og virksomheder spiller et nyt spil. De anerkender, at den snorlige tankegang er blevet erstattet af en verden i zigzag, hvor idéer vender op og ned på ethvert marked, og vindere skaber fremtiden i deres egen vision.2. Forandring … forandring af verdenen, forandring af spilletDiskontinuerlig ændring i markeder kræver et anderledes tiltag. Magtskift og globale tendenser driver eksponentiel forandring og nye muligheder frem. Trinvis udvikling er ikke tilstrækkeligt i forhold til at vinde dette nye spil..3. Vind … Gamechangers – og det, de gørDer findes en ny type virksomheder, som forandrer verdenen netop nu ved at tænke større og mere intelligent – og som vinder på nye måder. Har du det, der skal til, for at lave om på spillet?Er du parat?Denne bog handler om dig, og hvordan du kan lave om på dit spil. I del to udforsker vi de ti dimensioner, hvorigennem du kan opnå dette ved at tænke anderledes. I del tre ser vi nærmere på de 100 virksomheder, som du har valgt, og som udviser disse nye praksisser. I del fire finder du handlingsforslagene –værktøjssættene til din succes.
Beating Low Cost Competition er en praktisk guide, der kan hjælpe ledere i traditionelle virksomheder med at udvikle vindende strategier til at imødekomme den voksende udfordring fra lavpris konkurrenter.Mange virksomheder er ved at blive alvorligt udfordret af lavpris konkurrenter - konkurrenter, der tilbyder "gode nok" produkter og ydelser til meget attraktive priser. I mange brancher kommer lavpris truslen fra virksomheder i udviklingslande, især fra Asien. Nogle af disse virksomheder har store, hastigt voksende og stærkt konkurrenceprægede nationale markeder, som bidrager til at skabe lavpris konkurrenter, der hurtigt kan blive formidable udfordrere til etablerede vestlige virksomheder og aktører fra andre udviklede lande. I andre brancher er det lavprisselskaber fra eget hjemland som Ryanair, Aldi, og ING Direct, der er udfordrerne.Ved at trække på eksempler fra både Business-to-Business og Business-to-Consumer virksomheder, hjælper Beating Low Cost Competition ledere med at:Udvikle en dybere forståelse af, hvorfor lavpris truslen bevæger sig opad på den øverste ledelses dagsorden.Forstå fordele og ulemper ved de tre grundlæggende muligheder traditionelle virksomheder har til at reagere på disse konkurrenter og skabe nye vækstmuligheder.Lære strategier og taktikker fra lavpris konkurrenter, som de måske kan anvende til at forbedre konkurrenceevnen for deres traditionelle forretning.Se hvordan nogle af de førende virksomheder klarer de vigtigste ledelsesmæssige og kulturelle udfordringer forbundet med at imødegå lavpris konkurrenter.Den indsigt og viden der kan drages fra denne bog vil sætte ledere i stand til at træffe bedre og mere rentable forretningsmæssige beslutninger.
”Strategi handler i al sin enkelthed om at sørge for at ens organisation er i stand til at matche forandringerne i omgivelserne, og at medarbejderne i organisationen føler sig motiverede til at ændre adfærd i overensstemmelse med strategien. Begge dele er imidlertid ret komplekse. Organisationens omgivelser er komplekse og kan være vanskelige at forstå og menneskers motivation for at ændre adfærd ved vi alle hvor komplekse er. “Strategisk Overensstemmelse” tager på en pragmatisk måde fat på problemstillingerne om at skabe overensstemmelse mellem organisation, omgivelser og medarbejdernes adfærd. Som en af få de bøger indenfor feltet behandler bogen hele problemkomplekset om overensstemmelse – de fleste bøger håndterer højst, den ene af disse udfordringer. Ydermere er bogen skrevet i et sprog og på en facon som er i øjenhøjde med læseren. Der er gode eksempler og værktøjer til den leder som tør erkende at strategi faktisk er enormt komplekst i praksis – så hvis dette er dit udgangspunkt, så anbefales du at læse “Strategisk Overensstemmelse”.Anders Drejer, Professor i strategi og forretningsudvikling ved Handelshøjskolen i Århus.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.