Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
"Fremragende"- Marianne Eskebæk Larsen, Information ✶✶✶✶✶- Tem Frank Andersen, Nordjyske "Tidslinjen er et glimrende eksempel på, hvad en vellykket bog kan: inspirere, gøre os klogere og samle unge og ældre til en dialog." ✶✶✶✶✶✶- pædagogen.dk Hvert enkelt opslag i Tidslinjen er “sit eget komplette kunstværk.”- Fyens Stiftstidende “TIDSLINJEN af Peter Goes er en utrolig smukt illustreret verdenshistorie – fra verdens begyndelse til i dag. Den er fyldt med et væld af forskellige historiske nedslag og detaljer, og især det historisk interesserede barn (og voksne) vil kunne få store mængder tid til at gå med at nærstudere siderne. (…) TIDSLINJEN er et vildt imponerende værk med en overvældende detaljerigdom – som bare er så smukt udført.” ✶✶✶✶✶✶- Pia Dalsgaard, Børnenes Bøger “Det er smukt, utroligt og helt, helt særligt. (…) Det er en bog, som man aldrig bliver færdig med at læse. Tidslinjen bør bo på ethvert (skole)bibliotek og børneværelse. Det er en herlig, herlig vrimlebog, som man i den grad bliver klog af.”- Mette Sofie Kirkedal, Bogoplevelsen “Det er en udsøgt fornøjelse at gå på opdagelse i bogens illustrationer og suge viden om verdenshistorien til sig. Her er tale om en bog, der vil blive taget frem mange gange – af hele familien!"- Nønne Lønne Votborg, Sjov for børn Hele verdenshistorien, fra Big Bang til i dag – fortalt som en lang tegning, der strækker sig over alle bogens opslag. Børn og voksne kan sammen gå på opdagelse i det mylder af detaljer og facts som Tidslinjen præsenterer. Det er en tidsrejse der tager læseren forbi dinosaurer, vikinger, aztekere og rumskibe. Vi ser på krige, kunstnere, opdagelsesrejsende og statsoverhoveder og ser, hvordan der er at bo i et slot, en yurt eller en skyskraber. Vi glemmer heller ikke fantasien – her er også drager, mytiske figurer og TV-karakterer, side om side med verdensomvæltende opfindelser, der er fostret af videnskabsmænd og opdagelsesrejsende. Hver scene sætter globale begivenheder i et letforståeligt perspektiv, både i tid og rum. Bogens idé er ligetil og dog dybt original, hvilket sammen med den både kunstneriske og faglige veludførthed da også har ledt til en række priser. Tidslinjen er blevet en bestseller i hjemlandet Belgien, og er udkommet i en lang række lande.
✶✶✶✶✶ "Tænk, at nogen udgiver sådan en bog i Danmark! Det er flot gjort."- Nordjyske"En antik kunsthistorie er forbilledlig formidling, lige dele opdageglæde og faglig ordentlighed. (...) For hjemmelatinister og oldtidskundskabslærere er En antik kunsthistorie intet mindre end uundværlig."- Atlas magasin"Det er umuligt ikke at blive suget ind i Plinius' verden. Uanset om man læser Plinius' En antik kunsthistorie for sin egen fornøjelses skyld - eller for at bruge den i oldtidskundskab sammen med elever, kan jeg ikke forestille mig, at man vil fortryde det. Plinius leverer underholdende oplysning om Romerriget og er med sine betragtninger om naturen og mennesket mere aktuel end nogensinde."- Logos, Klassikerforeningens medlemsblad "... bogen er først og fremmest værdifuld, fordi den er en registrering af den kunst, der har haft så megen skønhed og levekraft i sig, at den ustandselig sætter sig nye spor, også her i 2019 e.Kr."- Kunstmagasinet Janus"Plinius er simpelthen spændende læsning, og Jacob Isager har gjort bøgerne tilgængelige for ren lystlæsning."- Antikkens venner"Isager har bidragit med mer än den första samlade översätningen af böckerna 34-36 av Naturalis Historia på danska, han ar även gjutit liv i en del materialkategorier genom de tabeller och appendix som er publicerade. (...) De ger liv åt materialet och skapar en helt annan läsforståelse och upplevelse av Plinius d.ä:s Naturalis Historia!" - Tidsskriftet Medusa, Institutionen för arkeologi och antikens kultur, Stockholms UniversitetEn antik kunsthistorie består af de tekster fra Plinius den Ældres Naturhistorie, der behandler græsk og romersk skulptur, malerkunst og arkitektur. De er skrevet omkring år 78 og udgør dermed verdens ældste kunsthistorie, som her for første gang udgives i sin helhed på dansk. Plinius’ stoiske, filosofiske udgangspunkt var Naturen, og at mennesket, og dets frembringelser, var underlagt denne. Det betyder fx, at han skriver om berømte værker og kunstnere inden for bronzeskulptur i den bog, der handler om metaller, og om marmorskulptur, når han skriver om stenarter. Pga. denne systematik indeholder bogen også en mængde andre oplysninger, som man ikke ville forvente at finde i en kunsthistorie; hvem ville fx tro, at malepigmentet melinum også kunne bruges som hårfjerningsmiddel?Ikke desto mindre indeholder værket de eneste systematiske lister over kunstnere og kunstværker, som vi har bevaret fra antikken og er således en enestående kilde til vores viden om græsk og romersk kunst – og værket dannede skole. Naturhistorien blev læst flittigt i renæssancen og har præget kunsthistorien helt op til i dag. At der var knald på farverne i antikken, kan man forvisse sig om i de to appendikser om stenarter og pigmenter. I sidstnævnte er samtlige pigmenter, som Plinius omtaler, affotograferet både som tørpigmenter og opstrøg. Det er første gang man laver en gennemgang af alle antikkens pigmenter baseret på én antik kilde, fotooptagelserne er derfor foretaget specielt til denne udgivelse. Teksten til pigmentappendikset er skrevet af cand.scient.cons. Signe Buccarella Hedegaard, der forsker i antikkens pigmenter og bemaling af antikke statuer på Ny Carlsberg Glyptotek.Om oversætteren: Jacob Isager er lektor emeritus ved Syddansk Universitet og forfatter til flere bøger om antikken, bl.a. om Plinius, samt oversætter af en række antikke værker til dansk.
"Barndommens kernelæsning kidnappet af græsk avantgardist og klippe-klistret til hjertevarmende præcist mareridt."- Lars Bukdahl, Weekendavisen"(...) et seriøst projekt og et sjældent og sjældent smukt eksperiment, som Forlæns har givet et flot, velovervejet og passende udstyr. En udgivelse, der fortjener at finde sit publikum." - Christian Skovgaard, Nummer 9 - magasinet for tegneserier Tegneserieskaberen Ilan Manouach præsenterer med sit seneste konceptuelle værk 'Visuelt kompendium over konventionelle genretræk i den fransk-belgiske tegneserielitteratur' en undersøgelse af den fransk-belgiske tegneserietradition. I løbet af en enkelt eftermiddag købte Manouach 48 forskellige tegneseriealbum i tegneserieantikvariater i Bruxelles, alle i standardformatet 48CC (48 sider i farver og hardcover – det mest gængse tegneserieformat i Frankrig/Belgien). Af disse tegneserier har han arrangeret en vældig symfoni af genrens velkendte byggesten: talebobler og lydord, historiske og geografiske referencer, racestereotyper, hajfinner, kropsformede huller, røgskyer, vanddråber, fartstriber og rebusser.Tilsammen danner disse elementer et abstrakt og syret univers, hvor Manouach undersøger hvilke elementer den indflydelsesrige fransk-belgiske tegneserietradition er opbygget af. 'Visuelt kompendium' er skabt ud fra en kompositionsteknik, der stammer fra orkestermusik. Derfor frigør de enkelte elementer og karakterer sig fra de originale fortællinger og danner i stedet en orkestral og genreudfordrende kortlægning af tegneserien som medie. Om forfatteren: Ilan Manouach (født 1980 i Athen) er en internationalt anerkendt konceptuel tegneserieskaber. Blandt hans mange bogprojekter kan nævnes Katz (en gentegning af hele Art Speigelmans 'Maus' – men med katte i alle rollerne), en udgave af De Sorte Smølfer – kun trykt i farven cyan, og en udgave af 'Rasmus Klump høster' – hvor alle figurer bortset fra Pelle er retoucheret væk. På dansk er han tidligere udkommet med fotobogen 'Harvested' (Forlæns 2016). Manouach deltager i workshops og talks om avantgarde-tegneserier over hele verden, ofte centreret om hovedprojektet Shapereader, et konstrueret taktilt verdenssprog, der kan bl.a. kan ses som en form for tegneserie for blinde. Manouach er tilknyttet Aalto Universitet i Helsinki, hvor han forsker i eksperimenterende tegneserier.
Lille Kvast bliver ved en fejl givet i gave til en forkælet lille pige, som straks går i gang med at frisere og made ham. Åh nej! Da Lille Kvast spytter vælling i hovedet på den lille pige, bliver hun sur og kaster ham ind i det mørke skab til alt sit andet legetøj. Heldigvis er legetøjet med på at lave sjov – også med den forkælede pige, som ender med at blive venner med Lille Kvast. Nu kan de helt små læse selv! Serien om Lille Kvast er en charmerende billedbogstegneserie for de mindste. Den er uden ord, og skabt til de helt små læsere, der allerede i treårs-alderen kan “læse” historierne selv. Alle historierne er både fulde af elementer, som børnene kender fra deres egen hverdag og af fabulerende eventyr. Tegningerne er sjove, letaflæselige, farvestrålende og i en meget børnevenlig streg. ♥♥♥♥“De alleryngste har længe udelukkende haft pege- og andre billedbøger at ty til, men ikke egnet læsestof i serieform … Nu lysner det imidlertid: “Lille Kvast” er en fransk serie for de 3-6-årige, der endnu ikke kan læse – og alligevel kan de læse den selv!”- Politiken "Disse serier er fortalt fra hjertet og kan efter denne (højt)læsers vurdering ikke andet end besnære store som små." - Information ★★★★★ "Herhjemme var bøgerne et øjeblikkeligt hit. Både for den 4-årige og den 6-årige. Og første reaktion hos dem begge var simpelthen at fortælle historierne højt for sig selv og for mig. Det er vist lige præcis det, der var forfatternes intention." - bornenesboger.dk "Her i huset er de to første bind læst og læst – og nydt. For når min treårige datter selv går hen på bogreolen og piller bøgerne ud, er det vel et tegn på, at formålet med dem er nået." - Kulturkapellet.dk "Det emmer simpelthen af tværgenerationel hygge! (...) Til alle jer, der har unger eller børnebørn parate til at tage springet fra “Jeppes sut” og videre ud i verdenslitteraturen: Få for alt i verden fat på albummene med Lille Kvast!"- Nummer9.dk - Magasin for tegneserier "Tegneserierne med Kvast indeholder overraskende meget og kan være en vej til at børn forbinder læsning med leg. " - Bogblogger.dk "Fine, små tegneserier for de mindste. Og det er ikke en sætning, man får lov til at skrive tit." - Lektørudtalelsen“Lille Kvast vil være motiverende for læselysten, men så afgjort også et nyttigt værktøj, når børn skal opøve og styrke deres sproglige færdigheder. Her er fortælleglæden essentielt – og dét sætter tegneserien om noget fokus på.“ - Sjovforborn.dk "Hvis du kender nogen, der gerne vil starte tidligt, kan du stikke dem Pierre Bailly og Céline Fraiponts Lille Kvast serie. Det er tegneserier uden ord, men spændingen og det gode humør er i top." - Litteratursiden.dk
Vinder af Pingprisen 2017 ♥♥♥♥♥ Søren Vinterberg, Politiken ★★★★★★ - Fyens Stiftstidende ★★★★★★ - nummer9.dk ★★★★★ - Serieland.dk ★★★★★ - Bogrummet.dk Der ligger en lille pige i skovbunden. Solen står op, solen går ned. Græsset svajer i vinden og bladene drysser gule og orange fra træerne. Men hun bliver liggende, den lille pige er død. Ud af hendes øjne, øre, næse og mund vælter det frem med små prinser, dukkebørn og andre søde væsner, der hører et barnligt fantasiunivers til. Men dukkebørnene er ikke så rare, som de ser ud til, tværtimod er de egenrådige og grusomme og dét i en sådan grad, at de får folkeskole-klassikeren Fluernes Herre af William Golding til at fremstå tam. I skovbundens fantastisk smukke mikrokosmos udspiller sig herefter en kamp på liv og død, mens det glemte barnelig langsomt rådner bort. Hvem af de små nuttede væsner er last doll standing, når de andre er lede og skovens natur ubarmhjertig? Mørkets skønhed skaber med sine sarte pastelfarvetoner og fnuglette poetiske og feminine streg, et indbydende og lækkert udtryk. Dette står i grel kontrast til de horrible ting, der foregår de små nuttede dukker imellem."Marie Pommepuy and Fabien Vehlmann’s story, though, immediately shifts its focus to the crawling terror on the underside of fairy tales’ gentility...Pommepuy and Sébastien Cosset, who draw collaboratively under the name Kerascoët, render Aurora and her friends in the huge-eyed style of classic children’s book illustrations, but cuteness is just another Darwinian survival strategy here." - New York Times Book Review "This unforgettable graphic novel hovers on the edge of your daydreams and nightmares."- Publishers Weekly, starred review"You‘ve seen countless stories about cute little creatures living secretly in our world, but you‘ve never read one like Beautiful Darkness. It‘s a world that‘s as adorable as it is cruel, where life is beautiful but also cheap, and where death is omnipresent... in more ways than one."- i09.com
Lille Kvast er forkølet, men havner heldigvis på et hospital, der bestyres af de fjollede siamesiske læger Bank og Bonk.Serien om Lille Kvast er en charmerende billedbogstegneserie for de mindste. Den er uden ord, og skabt til de helt små læsere, der allerede i treårs-alderen kan “læse” historierne selv. Alle historierne er både fulde af elementer, som børnene kender fra deres egen hverdag og af fabulerende eventyr. Tegningerne er sjove, letaflæselige, farvestrålende og i en meget børnevenlig streg. ♥♥♥♥“De alleryngste har længe udelukkende haft pege- og andre billedbøger at ty til, men ikke egnet læsestof i serieform … Nu lysner det imidlertid: “Lille Kvast” er en fransk serie for de 3-6-årige, der endnu ikke kan læse – og alligevel kan de læse den selv!”- Politiken "Disse serier er fortalt fra hjertet og kan efter denne (højt)læsers vurdering ikke andet end besnære store som små." - Information ★★★★★ "Herhjemme var bøgerne et øjeblikkeligt hit. Både for den 4-årige og den 6-årige. Og første reaktion hos dem begge var simpelthen at fortælle historierne højt for sig selv og for mig. Det er vist lige præcis det, der var forfatternes intention." - bornenesboger.dk "Her i huset er de to første bind læst og læst – og nydt. For når min treårige datter selv går hen på bogreolen og piller bøgerne ud, er det vel et tegn på, at formålet med dem er nået." - Kulturkapellet.dk "Det emmer simpelthen af tværgenerationel hygge! (...) Til alle jer, der har unger eller børnebørn parate til at tage springet fra “Jeppes sut” og videre ud i verdenslitteraturen: Få for alt i verden fat på albummene med Lille Kvast!"- Nummer9.dk - Magasin for tegneserier "Tegneserierne med Kvast indeholder overraskende meget og kan være en vej til at børn forbinder læsning med leg. " - Bogblogger.dk "Fine, små tegneserier for de mindste. Og det er ikke en sætning, man får lov til at skrive tit." - Lektørudtalelsen“Lille Kvast vil være motiverende for læselysten, men så afgjort også et nyttigt værktøj, når børn skal opøve og styrke deres sproglige færdigheder. Her er fortælleglæden essentielt – og dét sætter tegneserien om noget fokus på.“- Sjovforborn.dk "Hvis du kender nogen, der gerne vil starte tidligt, kan du stikke dem Pierre Bailly og Céline Fraiponts Lille Kvast serie. Det er tegneserier uden ord, men spændingen og det gode humør er i top." - Litteratursiden.dk
“Gradvist går det op for læseren, at der er en anden historie under al halløjet. Selvom Megg og hendes bande af slackere oplever lidt af hvert, er stofferne en slags selvmedicinering, der dog kun fører til apati og depression. Og her taler vi ikke om melankoli af den slags, der kan kureres med urtete og fodmassage. Megg får hallucinationer om sine venner som kadavere, og depressionen fylder hendes drømme med floder af sort mudder. (...) Steffen Rayburn-Maarup har oversat, som havde han førstehåndskendskab til miljøet.” ✭✭✭✭✭ - Kristian Lindberg, Berlingske "Den tasmanske tegneserietegner Simon Hanselmann er kult, transvestit og ustyrligt sjov. Hans tunge, psykedelisk-farvede mammuttegneserie er en af de særeste og sjoveste udgivelser, denne anmelder nogensinde har fået til anmeldelse." ✭✭✭✭✭ - Theis Vallø Madsen, Fyens Stiftstidende "Da jeg så den første erigerede uglepenis skulle jeg lige vænne mig til det, men jeg var frisk på det. (...) Det er friskt og nytænkende, og rammer nok så meget plet som en samfundssatire som det kunne. Og jeg kan fuldstændigt relatere til det, altså hvis jeg var totalt lowlife udskud af en heks, potvrag, og min kæreste var en kat, der ikke altid ventede på at jeg gav min tilladelse til sex…" ✭✭✭✭✭ - Karoline Dahrling, Metronaut.dk "Simon Hanselmans helt store kvalitet nemlig at han skildrer sine figurers liv med både nådeløshed og følsomhed, der forener humor og tristhed på en sårbar og ofte decideret klump-i-halsen-agtig måde." - Felix Rothstein, Atlasmag.dk "Og så skal vi da heller ikke glemme, at det rent faktisk også er sjovt. Dialogen er skarp og føles autentisk – også i den virkeligt fine danske oversættelse, der på intet tidspunkt føles forceret. Den er også med til at skabe en oplevelse af, at man dykker ned i en verden og bliver hængende nede i dyndet sammen med persongalleriet. For bogens længde gør nærmest læseoplevelsen stærkere og forstærker indtrykket af et dagligt trummerum, der også fungerer som et fængsel for de stakkels tabere, som man så altså også både griner både af og med. Som det så ofte er tilfældet med rigtig god og effektiv humor, så gemmer der sig stor tragik ned på bunden af heksegryden med grove jokes." - Michael Lindal Larsen, Nummer9.dk (karakter: 5/6)Simon Hanselmans serier om Megg, Mogg og Ugle startede på Tumblr og blev i tornadofart et globalt fænomen. De er på kort tid udkommet i USA, Tyskland, Frankrig, Spanien, Italien – og nu også Danmark. Megg er en deprimeret, stofafhængig heks. Mogg er hendes kat. Deres ven Ugle er en antropomorfisk ugle. De er hovedpersonerne i en række korte historier, som er fortalt med en humor, der er plat, mørk og ikke sjældent inkluderer kropslige funktioner. På overfladen ligner det en stener-komedie for teenagere a la Jackass eller Beavis and Butthead. Men Simon Hanselmann forlener sit univers med en håndgribelig grad af depression, seksualitetsforvirring, fattigdom og generel uformåen til at få styr på tilværelsen. Han har selv udtalt, at hans tegneserier handler om ”tristhed og forsøg på ændre sig.” Man kan ikke lade være med at grine af personerne men føler samtidig med dem og håber på, at de vil blive i stand til at reformere sig. Livet er en fucking fest er med sine 360 sider den hidtil største Hanselmann-udgivelse på noget sprog og samler hele den hidtidige produktion i farver, hardcover og ekstra stort format.
"En sprællevende historielektion"♥♥♥♥- Søren Vinterberg, Politiken"Marcel Ruijters' farvemættede billeder og fandenivoldske stil (får) det heldigvis til at fungere. På et halvt årtusindes afstand er Hiyeronimus Boschs liv og værk stadig både bizart og fascinerende." - Felix Rothstein, Atlas "Det er en herlige farvestrålende sag på 160 sider eller deromkring, og den kunne sagtens få øjnene op hos en doven 9. klasse, og de ville tilligemed lære noget.”- Berti Stravonsky, SerielandHieronymus Bosch – visionær djævlemaler, tilbagetrukket geni, ydmyg håndværker. Hans værker hører til blandt de mest ikoniske billeder fra den sene middelalder, mens den hollandske mester selv er forblevet stort set ukendt. I denne biografi af den prisbelønnede serieskaber Marcel Ruijters tegnes et portræt af manden: hans arbejdsliv, hans familie og de visuelle inspirationskilder, der omgav ham overalt i en tid, der for os fremstår lige så bizar som hans malerier.
Lille Kvast havner på en paradisisk tropeø, hvor han sammen med sin nye piratveninde og hendes papegøje skal finde en skat. Nu kan de helt små læse selv! Serien om Lille Kvast er en charmerende billedbogstegneserie for de mindste. Den er uden ord, og skabt til de helt små læsere, der allerede i treårs-alderen kan “læse” historierne selv. Alle historierne er både fulde af elementer, som børnene kender fra deres egen hverdag og af fabulerende eventyr. Tegningerne er sjove, letaflæselige, farvestrålende og i en meget børnevenlig streg. ♥♥♥♥“De alleryngste har længe udelukkende haft pege- og andre billedbøger at ty til, men ikke egnet læsestof i serieform … Nu lysner det imidlertid: “Lille Kvast” er en fransk serie for de 3-6-årige, der endnu ikke kan læse – og alligevel kan de læse den selv!”- Politiken "Disse serier er fortalt fra hjertet og kan efter denne (højt)læsers vurdering ikke andet end besnære store som små." - Information ★★★★★ "Herhjemme var bøgerne et øjeblikkeligt hit. Både for den 4-årige og den 6-årige. Og første reaktion hos dem begge var simpelthen at fortælle historierne højt for sig selv og for mig. Det er vist lige præcis det, der var forfatternes intention." - bornenesboger.dk "Her i huset er de to første bind læst og læst – og nydt. For når min treårige datter selv går hen på bogreolen og piller bøgerne ud, er det vel et tegn på, at formålet med dem er nået." - Kulturkapellet.dk "Det emmer simpelthen af tværgenerationel hygge! (...) Til alle jer, der har unger eller børnebørn parate til at tage springet fra “Jeppes sut” og videre ud i verdenslitteraturen: Få for alt i verden fat på albummene med Lille Kvast!"- Nummer9.dk - Magasin for tegneserier "Tegneserierne med Kvast indeholder overraskende meget og kan være en vej til at børn forbinder læsning med leg. " - Bogblogger.dk "Fine, små tegneserier for de mindste. Og det er ikke en sætning, man får lov til at skrive tit." - Lektørudtalelsen“Lille Kvast vil være motiverende for læselysten, men så afgjort også et nyttigt værktøj, når børn skal opøve og styrke deres sproglige færdigheder. Her er fortælleglæden essentielt – og dét sætter tegneserien om noget fokus på.“ - Sjovforborn.dk "Hvis du kender nogen, der gerne vil starte tidligt, kan du stikke dem Pierre Bailly og Céline Fraiponts Lille Kvast serie. Det er tegneserier uden ord, men spændingen og det gode humør er i top." - Litteratursiden.dk
Humoristisk samfundssatire fra 1970'erne "et dansk tegneserieklenodie af fineste karat” – skrev pressen.Før Claus og Jesper Deleurans albums med Pirelli og Firestone var der Fatateetah, som lillebror Jesper skabte sammen med John Pedersen. Hver tegner tegnede sig selv som tegneseriefigur og skiftedes til at tegne baggrundene. Den samme metode Claus og Jesper Deleuran senere brugte i historierne om Pirelli og Firestone.Serien om de to dagdriverter Onkel Ftata og Fætter Teetah er oprindeligt udgivet i fire hæfter mellem 1975-78, men fås her i en samlet hardcover-udgave. Ftatateetah-historierne opstod i mere eller mindre improviseret samarbejde mellem de to fynboer (og der tales en charmerende fynsk dialekt i serien).Bogen indeholder de fire hæfter, samt en del af en femte historie, der aldrig før er udgivet + artikler og ekstramateriale. Guf for enhver samler af danske tegneserier!Indhold: Forord af Ulrik Hansen Pedroismens opståen Ridderen af Purpurbåndet og andre historier Onkel Ftata & fætter Teetah holder weekend De forsvundne ynner Fatateetah-seriens opståen og historien bagved af Jesper Deleuran Den sidste og ufuldendte tegneserie med Onkel Ftata & fætter Teetah.
En “microworker” er den newspeakagtige betegnelse for en person, der udfører digitalt idiotarbejde til en meget lav løn, og som ofte er bosat i Østen. Globale firmaer har tit behov for den slags samlebåndsarbejde, når fx billeder skal fritlægges, eller når der skal købes likes og followers på sociale medier. I princippet kan alle opgaver, der kan pindes ud i små delopgaver og udføres digitalt, udliciteres til microworkers. Microworkerne er det ultimative, globale prækariat; daglejere, der kan hyres på minutbasis. Kunstneren Ilan Manouach har benyttet microworkers i en række værker, der udforsker det ultimativt absurde i dette system af digitale daglejere. Senest i dette værk, The Cubicle Island, hvor opgaven, han har sendt i globalt udbud, har været at skrive nye tekster á ca. 70 ord til eksisterende Øde-Ø-vittighedstegninger (nok en af de mest brugte formler inden for vittighedstegning).Mange microworkers har programmeret ”bots” til at scanne markedet for småopgaver, og når de finder en, sende et eller andet tilfældigt retur. Går den, så går den. Derfor modtog Manouach da også så mange fuldstændigt tilfældige tekster fra disse bots, at han var nødt til at dele de modtagne tekster op i en white- og blacklist, hvor bot-teksterne røg på blacklisten. Efter at have modtaget tekster gennem nogle måneder, uden at have fået en eneste regulært morsom tekst på white-listen, modtog han en dag fra en bot et flere siders afskrift af et interview med Captain Beefheart fra 70’erne. Da besluttede han sig til at bytte rundt på white- og blacklisten, og bogens tekster repræsenterer således ca. 1500 sider af det allerværste og mest tilfældige, det globale prækariat kan præstere.Published book is most of like peephole watch more then. - hirenpatel4690 The book you want to have on a dessert ailand. - seulavecxavier323 Love it! I definitely recommended to all my frieds. - boy_geany Post-fordist, post-digital, post-post metacomics. - espooman This book was supposed to be intentionally funny and written by underpaid microworkers. - torb_capricorn Very interesting book. I need to get it. - christiltania Honestly sir, this book is very informative and helpful. I learned lots of cool stuff from your book. - dorismullins12 Really looking forward to the content of this book...Ordering one today. - jsjose1994
✶✶✶✶✶✶"... en af de efterhånden sjældne, sande fornyere af tegneserien som kunstart."- Kristian Lindberg, Berlingske ♥♥♥♥"Som en vedvarende celledeling formerer nye ideer, nye udtryk og nye bizarre overraskelser sig fra side til side."- Felix Rothstein, Politken"desorienterende, provokerende og hysterisk morsom læsning."- Johan Wowern Hundrup, Nummer 9"Stilen er noget genkendeligt, identificerbart, konstant, uforandret, stagneret og forsigtigt. Stilen er frygt – frygt for at være anderledes." - Tommi MusturiGennem de 37 meget forskellige grafiske noveller i den finske serieskaber Tommi Musturis seneste udgivelse på dansk præsenteres læseren for sarte stregtegninger og gråmeleret stilhed, pangfarvede trip og eksalteret larm. Vi møder bl.a. en tegneserieadaption af et Walt Whitman-digt samt Micky Mouse i en regulær mordfantasi, vi oplever maskinernes indtog i hverdagen, pikhovedsuperhelte, våde drømme om Donald Trump, postordrekatalogcollager, kaskader af kropsvæsker og altfortærende ensomhed. Musturi afslutter dette omfattende stileksperiment med essayet ’Stilens fængsel (og en plan for at slippe ud af det)’, hvori han udfolder sit syn på kunsten og det symbiotiske forhold mellem kunster og modtager. Musturi udfordrer læserens forventninger til stilen som noget trygt og genkendeligt og til tegneseriegenren som helhed. Antologi over sindet er ikke et trygt sted.Antologi over sindet er det ugenkendelige, det uidentificerbare og det anderledes. Hver grafiske novelle er udført i den stil, der bedst formidler og udfolder dens budskab. Antologi over sindet består af 37 radikale eksperimenter, der udfordrer læserens forventning til tegneserien som genre og Musturi som kunstner.
Lille Kvast bliver overrasket af et mægtigt regnvejr, som skyller ham ned under havet! På havbunden venter den forslugne havfrue, der hapser Lille Kvast i en enkelt mundfuld. Intet er dog så skidt, at det ikke er godt for noget, for i havfruens mave findes der eventyr og nye venner. Nu kan de helt små læse selv! Serien om Lille Kvast er en charmerende billedbogstegneserie for de mindste. Den er uden ord, og skabt til de helt små læsere, der allerede i treårs-alderen kan “læse” historierne selv. Alle historierne er både fulde af elementer, som børnene kender fra deres egen hverdag og af fabulerende eventyr. Tegningerne er sjove, letaflæselige, farvestrålende og i en meget børnevenlig streg. ♥♥♥♥“De alleryngste har længe udelukkende haft pege- og andre billedbøger at ty til, men ikke egnet læsestof i serieform … Nu lysner det imidlertid: “Lille Kvast” er en fransk serie for de 3-6-årige, der endnu ikke kan læse – og alligevel kan de læse den selv!”- Politiken "Disse serier er fortalt fra hjertet og kan efter denne (højt)læsers vurdering ikke andet end besnære store som små." - Information ★★★★★ "Herhjemme var bøgerne et øjeblikkeligt hit. Både for den 4-årige og den 6-årige. Og første reaktion hos dem begge var simpelthen at fortælle historierne højt for sig selv og for mig. Det er vist lige præcis det, der var forfatternes intention." - bornenesboger.dk "Her i huset er de to første bind læst og læst – og nydt. For når min treårige datter selv går hen på bogreolen og piller bøgerne ud, er det vel et tegn på, at formålet med dem er nået." - Kulturkapellet.dk "Det emmer simpelthen af tværgenerationel hygge! (...) Til alle jer, der har unger eller børnebørn parate til at tage springet fra “Jeppes sut” og videre ud i verdenslitteraturen: Få for alt i verden fat på albummene med Lille Kvast!"- Nummer9.dk - Magasin for tegneserier "Tegneserierne med Kvast indeholder overraskende meget og kan være en vej til at børn forbinder læsning med leg. " - Bogblogger.dk "Fine, små tegneserier for de mindste. Og det er ikke en sætning, man får lov til at skrive tit." - Lektørudtalelsen“Lille Kvast vil være motiverende for læselysten, men så afgjort også et nyttigt værktøj, når børn skal opøve og styrke deres sproglige færdigheder. Her er fortælleglæden essentielt – og dét sætter tegneserien om noget fokus på.“ - Sjovforborn.dk "Hvis du kender nogen, der gerne vil starte tidligt, kan du stikke dem Pierre Bailly og Céline Fraiponts Lille Kvast serie. Det er tegneserier uden ord, men spændingen og det gode humør er i top." - Litteratursiden.dk
Lille Kvast bliver lun på en kølig russisk skøjteprinsesse. Et romantisk eventyr for de mindste. Nu kan de helt små læse selv! Serien om Lille Kvast er en charmerende billedbogstegneserie for de mindste. Den er uden ord, og skabt til de helt små læsere, der allerede i treårs-alderen kan “læse” historierne selv. Alle historierne er både fulde af elementer, som børnene kender fra deres egen hverdag og af fabulerende eventyr. Tegningerne er sjove, letaflæselige, farvestrålende og i en meget børnevenlig streg."Det er en fremragende måde at fortælle historier på til de små, der endnu ikke har lært at afkode bogstaverne."- Bogbotten.dk ♥♥♥♥“De alleryngste har længe udelukkende haft pege- og andre billedbøger at ty til, men ikke egnet læsestof i serieform … Nu lysner det imidlertid: “Lille Kvast” er en fransk serie for de 3-6-årige, der endnu ikke kan læse – og alligevel kan de læse den selv!”- Politiken "Disse serier er fortalt fra hjertet og kan efter denne (højt)læsers vurdering ikke andet end besnære store som små." - Information ★★★★★ "Herhjemme var bøgerne et øjeblikkeligt hit. Både for den 4-årige og den 6-årige. Og første reaktion hos dem begge var simpelthen at fortælle historierne højt for sig selv og for mig. Det er vist lige præcis det, der var forfatternes intention." - bornenesboger.dk "Her i huset er de to første bind læst og læst – og nydt. For når min treårige datter selv går hen på bogreolen og piller bøgerne ud, er det vel et tegn på, at formålet med dem er nået." - Kulturkapellet.dk "Det emmer simpelthen af tværgenerationel hygge! (...) Til alle jer, der har unger eller børnebørn parate til at tage springet fra “Jeppes sut” og videre ud i verdenslitteraturen: Få for alt i verden fat på albummene med Lille Kvast!"- Nummer9.dk - Magasin for tegneserier "Tegneserierne med Kvast indeholder overraskende meget og kan være en vej til at børn forbinder læsning med leg. " - Bogblogger.dk "Fine, små tegneserier for de mindste. Og det er ikke en sætning, man får lov til at skrive tit." - Lektørudtalelsen“Lille Kvast vil være motiverende for læselysten, men så afgjort også et nyttigt værktøj, når børn skal opøve og styrke deres sproglige færdigheder. Her er fortælleglæden essentielt – og dét sætter tegneserien om noget fokus på.“ - Sjovforborn.dk "Hvis du kender nogen, der gerne vil starte tidligt, kan du stikke dem Pierre Bailly og Céline Fraiponts Lille Kvast serie. Det er tegneserier uden ord, men spændingen og det gode humør er i top." - Litteratursiden.dk
★★★★★★ - Berlingske ★★★★★ - Fyens Stiftstidende "Samuel er for folk med øjne og udsyn. Som god vin og landskaber, og anden kultur, så skal man være modnet. Ikke moden, men modnet." - Serieland.dk (5 bobler) Figuren Samuel er hovedpersonen i de to ordløse grafiske romaner, Vandretur med Samuel og Simpelthen Samuel, der begge kredser om temaer som ensomhed, fremmedgørelse og frihed. Samuel er en bleg, spøgelsesagtig tegneseriefigur, som går på eventyr i en farverig fantasiverden. Han er en dagligdags helt, næsten usynlig for sine omgivelser, og han kommenterer verden med sine ejendommelige handlinger. Samuel er samtidig det stærkeste og svageste væsen i verden. De højeste bjerge er ingen hindring for ham, men på den anden side, kan man også være depri på den smukkeste dag. Musturis tegneserier beskriver eksistensen gennem hverdagens små detaljer – hvad betyder “hjem”, og hvilke ingredienser består “venskab” af? Hovedpersonen vandrer gennem forskellige landskaber og på samme tid gennem forskellige stemninger og tanker. Samuels verden er fuld af ensomhed, men også altid med den samme mængde varme, tro og en drøm om frihed. Simpelthen Samuel udkommer samtidig i 9 lande, og Forlæns udsender i samme ombæring forgængeren Vandretur med Samuel, der ikke tidligere har været tilgængelig i Danmark.
"Velfortalt og nostalgisk hyldest til det vilde og beskidte børneliv ... en visuel fornøjelse"- Information"Tegningerne spræller af liv: Elastikben og ballonhoveder boltrer sig i huse og skove uden én eneste ret vinkel, og de orange og blå farver emmer af sommer og hygge. Det er en bog, man bliver i godt humør af."- Weekendavisen"Den perfekte højtlæsningshistorie"- kshdkboger"Det er ægte magi, den slags der ligger i honninggyldne minder fra barndommen"- bibliotekattensboeger.com"En hyldest til en fantastisk Bedste og hyggen i naturlivet. Bogen har en helt særlig fortællestil, hvor meget af historien fortælles gennem billederne og direkte tale. Der leges med ord som egernprutter og rottepostej. Bogen er sjov at læse højt og er god til en hyggestund, hvor man sidder tæt og kan kigge med på de flotte billeder."- LektørudtalelsenVILD WEEKEND MED BEDSTE”Opfør dig ordentligt! Lad være med at spise mærkelige ting! Ikke noget med at fjolle rundt!” – sådan siger forældrene til den lidt forsigtige, bebrillede dreng Pusling, før de sender ham afsted på weekend hos Bedste og hans store flok af fætre og kusiner. Disse råd er dog helt overflødige, for Bedste har en ret anarkistisk Pippe Langstrømpe-attitude til hvordan børnebørn skal passes. Først kører de afsted i Bedstes gamle skrammelbus til „kæmpens hus“ i midten af skoven. Her er de voksnes verden lysår væk. I stedet vælter de rundt i kæmpens seng til langt ud på natten, springer barfodede rundt og leder efter Skovsvinet, klatrer i høje træer, leger at de er ulve, danser ilddans og lytter til Bedstes uhyggelige historier om zombier med og uden tænder – historier som hun selv bliver en smule bange for. Hvis børnene ikke kan sove, klatrer de med Bedste op på taget, hvor de kigger på månen. Når de bliver for beskidte, bliver de spulet rene med en vandslange. De bøvser, prutter og piller næse, men Bedste løfter ikke et øjenbryn.Den livskraftige Bedste skaber en kærlig eventyrverden omkring børnene, der fjernt fra fjernsyn, gadgets og internet får lov til at være børn, lege vildt og udfordre sig selv. Den lille Pusling vender derfor også tilbage fra weekenden som en lidt modigere dreng. Og han gider da bare ikke svare på sine nysgerrige forældres spørgsmål: ”Hvordan gik det?“ „Fint.“ „Hvad lavede i?“ „Alt muligt.“ „Hvad?“ „Det må jeg ikke sige.“ „Jaså. For hvem?“ „For Bedste.“ „Hvorfor?“ „Fordi.”Om forfatteren: Stefan Boonens (født 1966 i Belgien) udgivelser tæller bl.a. billedbøger, illustrerede romaner for børn, faglitteratur og teatermanuskripter. Han er tidligere udkommet på dansk, bl.a. med de prisvindende børnebøger Hittebarnet fra Wammerswald og Wilhelm.Om tegneren: Melvin (Wout Schildermans) født 1980, er en belgisk illustrator, (grafitti-)maler og animator, hvis humoristiske og detaljemættede tegnestil har har ført til udgivelse i mange lande. Her vogter Bedste er hans første udgivelse på dansk.
"Måske er det her den første gode tegneserie om Tibet siden det berømte Tintinalbum?" ★★★★★ - Jakob Stegelmann, Jyllandsposten "Drømme i Tynd Luft” leverer et forbilledlig stykke fortællekunst, hvor de formår at gøre turen fra drøm til virkelighed til en både spændende og gribende historie". ★★★★★ - Fyens Stiftstidende "en fantastisk grafisk roman om at følge sine drømme og at gøre en forskel for andre"★★★★★ - Nordjyske "Håndelaget er kompetent og billederne flyder fint (…) uforglemmelig." - Information "Efter at have haft fingrene i Drømme i tynd luft er mit humør opløftet. Jeg føler mig klogere. Og renere i hjertet. Bogen har vækket noget i mig."★★★★★- Serieland "Man er grebet hele vejen igennem." ★★★★★ - Nummer9 Ny dansk tegneserie med forord af Dalai Lama For 18 år siden var danskeren Michael Nybrandt på en tandemtur gennem Tibet. En nat drømte han, at han var manager for det tibetanske fodboldlandshold. Han var ellers ikke fodboldmanager, og Tibet havde intet landshold. Men han var engageret i det tibetanske spørgsmål, og indigneret over den unfair behandling landet havde fået af Kina, så da han var tilbage i Danmark igen, begyndte han at arbejde med at etablere et nationalt tibetansk fodboldlandshold for at skabe opmærksomhed om og hjælpe med at forene den tibetanske kultur. Efter års studier, hårdt arbejde og politisk tovtrækkeri, lykkedes det endelig for Tibet at spille deres første landskamp i 2001. Den dramatiske historie om det tibetanske landshold er tidligere bl.a. blevet fortalt i dokumentarfilmen "The forbidden team". Nu fortæller Michael Nybrandt selv historien som en graphic novel, tegnet af den prisbelønnede danske tegner Thomas Engelbrecht Mikkelsen. Arbejdet med bogen er financieret via crowdfundingsitet kickstarter, hvor private personer over hele verden har doneret over 200.000 kr. til bogens tilblivelse. Drømme i tynd luft er desuden udkommet på fransk, engelsk, spansk og catalansk.
★★★★ - Fyens Stiftstidende ”Selv om handlingsforløbet synes improviseret, er der tale om en improvisation, der er underlagt ganske bestemte æstetiske retningslinjer og skaber en unik helhed. En kuriositet i ordets allerbedste betydning.” - Berlingske, om begge Samuel-bøger "Tommi og Samuel har et solidt greb." - Serieland.dk (fire bobler)Figuren Samuel er hovedpersonen i de to ordløse grafiske romaner, Vandretur med Samuel og Simpelthen Samuel, der begge kredser om temaer som ensomhed, fremmedgørelse og frihed. Samuel er en bleg, spøgelsesagtig tegneseriefigur, som går på eventyr i en farverig fantasiverden. Han er en dagligdags helt, næsten usynlig for sine omgivelser, og han kommenterer verden med sine ejendommelige handlinger. Samuel er samtidig det stærkeste og svageste væsen i verden. De højeste bjerge er ingen hindring for ham, men på den anden side, kan man også være depri på den smukkeste dag. Musturis tegneserier beskriver eksistensen gennem hverdagens små detaljer – hvad betyder “hjem”, og hvilke ingredienser består “venskab” af?
Lille Kvast lærer om sammenhold, når hofnarren skal narres i eventyret om Pottekongens slot. Nu kan de helt små læse selv! Serien om Lille Kvast er en charmerende billedbogstegneserie for de mindste. Den er uden ord, og skabt til de helt små læsere, der allerede i treårs-alderen kan "læse" historierne selv. Alle historierne er både fulde af elementer, som børnene kender fra deres egen hverdag og af fabulerende eventyr. Tegningerne er sjove, letaflæselige, farvestrålende og i en meget børnevenlig streg. "De alleryngste har længe udelukkende haft pege- og andre billedbøger at ty til, men ikke egnet læsestof i serieform ... Nu lysner det imidlertid: "Lille Kvast" er en fransk serie for de 3-6-årige, der endnu ikke kan læse – og alligevel kan de læse den selv!" ♥♥♥♥ - Politiken "Disse serier er fortalt fra hjertet og kan ikke andet efter denne (højt)læsers vurdering ikke andet end at besnære store som små."- Information"Med bæ skal bæ fordrives. Det lyder sært. Det er sært. Det er genialt." - Janus Neumann, bogbotten.dk "Det emmer simpelthen af tværgenerationel hygge! (...) Til alle jer, der har unger eller børnebørn parate til at tage springet fra “Jeppes sut” og videre ud i verdenslitteraturen: Få for alt i verden fat på albummene med Lille Kvast!" - Frederik Schøler, Nummer9.dk "Tegneserierne med Kvast indeholder overraskende meget og kan være en vej til at børn forbinder læsning med leg. " - Bogblogger.dk "Fine, små tegneserier for de mindste. Og det er ikke en sætning, man får lov til at skrive tit." - Mikael Lindal Andersen, Lektørudtalelsen "Lille Kvast" vil være motiverende for læselysten, men så afgjort også et nyttigt værktøj, når børn skal opøve og styrke deres sproglige færdigheder. Her er fortælleglæden essentiel - og dét sætter tegneserien om noget fokus på. “ - Sjovforborn.dk “Hvis du kender nogen, der gerne vil starte tidligt, kan du stikke dem Pierre Bailly og Céline Fraiponts Lille Kvast serie. Det er tegneserier uden ord, men spændingen og det gode humør er i top.” - Litteratursiden.dk
Med hjælp fra den søde klovn, og efter at have øvet og øvet sig, kommer Lille Kvast endelig til at optræde i manegen. Nu kan de helt små læse selv! Serien om Lille Kvast er en charmerende billedbogstegneserie for de mindste. Den er uden ord, og skabt til de helt små læsere, der allerede i treårs-alderen kan “læse” historierne selv. Alle historierne er både fulde af elementer, som børnene kender fra deres egen hverdag og af fabulerende eventyr. Tegningerne er sjove, letaflæselige, farvestrålende og i en meget børnevenlig streg. ♥♥♥♥“De alleryngste har længe udelukkende haft pege- og andre billedbøger at ty til, men ikke egnet læsestof i serieform … Nu lysner det imidlertid: “Lille Kvast” er en fransk serie for de 3-6-årige, der endnu ikke kan læse – og alligevel kan de læse den selv!”- Politiken "Disse serier er fortalt fra hjertet og kan efter denne (højt)læsers vurdering ikke andet end besnære store som små." - Information ★★★★★ "Herhjemme var bøgerne et øjeblikkeligt hit. Både for den 4-årige og den 6-årige. Og første reaktion hos dem begge var simpelthen at fortælle historierne højt for sig selv og for mig. Det er vist lige præcis det, der var forfatternes intention." - bornenesboger.dk "Det er en kunst at kunne fortælle for små børn og ikke mindst fastholde dem. Det skulle jeg mene, at Lille Kvast er mester for."- Bogbotten.dk"Her i huset er de to første bind læst og læst – og nydt. For når min treårige datter selv går hen på bogreolen og piller bøgerne ud, er det vel et tegn på, at formålet med dem er nået." - Kulturkapellet.dk "Det emmer simpelthen af tværgenerationel hygge! (...) Til alle jer, der har unger eller børnebørn parate til at tage springet fra “Jeppes sut” og videre ud i verdenslitteraturen: Få for alt i verden fat på albummene med Lille Kvast!"- Nummer9.dk - Magasin for tegneserier "Tegneserierne med Kvast indeholder overraskende meget og kan være en vej til at børn forbinder læsning med leg. " - Bogblogger.dk "Fine, små tegneserier for de mindste. Og det er ikke en sætning, man får lov til at skrive tit." - Lektørudtalelsen“Lille Kvast vil være motiverende for læselysten, men så afgjort også et nyttigt værktøj, når børn skal opøve og styrke deres sproglige færdigheder. Her er fortælleglæden essentielt – og dét sætter tegneserien om noget fokus på.“ - Sjovforborn.dk "Hvis du kender nogen, der gerne vil starte tidligt, kan du stikke dem Pierre Bailly og Céline Fraiponts Lille Kvast serie. Det er tegneserier uden ord, men spændingen og det gode humør er i top." - Litteratursiden.dk
❤️❤️❤️❤️❤️ - Politiken"De vilde strejftog fra de konkrete planer til det abstrakte, fra tegneserierefererende metalag til smukke afsnit om naturens myldrende vidundere, udgør et kunstværk, der mere skal forstås som en helhed end som et narrativt forløb. Begynder man at læse et egentligt handlingsforløb ind i »Håbets bog«, ender man selv i en logisk ødemark." ★★★★★- Kristian Lindberg, Berlingske"I gamle dage da der kun var én tv-kanal, så vi en del finske tv-spil. De udmærkede sig ved, at de bevægede sig meget langsomt, og at der altid var store mængder røg og damp. Jeg kom til at tænke på dem ved læsningen af ’Håbets bog’ af Tommi Musturi. Handlingen – i den udstrækning man overhovedet kan tale om en sådan – bevæger sig i så adstadigt et tempo, at det er lige ved at få et prøvebillede til at ligne en actionfilm. Okay, jeg overdriver, men det går dælme langsomt. Vi følger et pensioneret ægtepar i den finske ødemark. Mest manden, der står op, spiser, går på toilet, ordner lidt i haven, fisker, spiser, sidder og tænker og går i seng. Nogen actionhelt er han altså ikke, men han har et rigt indre liv. Jævnligt kredser hans tanker om det liv, der er levet, og om døden, der nærmer sig, og sammen med de rolige tegninger sniger sig efterhånden en forunderlig og munter poesi ind over værket. Som samtidig løftes af den snusfornuftige kone, der har et mere håndfast syn på tilværelsen. Originalt og fint finsk. - Hans Bjerregaard, Ekstra Bladet"Hovedpersonen er til tider ynkelig, men fordi Musturis fortælling bunder i en ægte interesse for mandens liv, bliver han aldrig fremstillet som latterlig. Det er kunst uden at blive kunstigt." - Fyens Stiftstidende "[...] en enormt flot trykt, grafisk stærk udgivelse, der til trods for at den foregår langt oppe i den finske ødemark, italesætter nogle kerneværdier og tanker som lagt de fleste kan nikke genkendende til." - Kulturkapellet.dk "Finnish non-action comic" ... står der bagpå den engelske udgave af Håbets bog. Og det er egentlig en meget god karakteristik af den prisbelønnede finske serieskaber Tommi Musturis grafiske roman, der nu udkommer på dansk. For handlingen er ikke præget af de store ydre tildragelser og er umiskendligt finsk. I et usædvanligt sindigt tempo indføres vi i den stille hverdag hos et pensioneret ægtepar, der bor ude i den finske ødemark. Bag billederne af hverdagslivet tager noget større form. Tanker om døden trænger sig på hos manden og leder fortællingen ind i en verden af drømme og spørgsmål. Alt imens hans kone hele tiden anes i baggrunden som fornuftens stemme. Musturis tegninger kan have samme samme poetiske klarhed som et træsnit. Han har sans for at holde dialogen på et præcist minimum, og det giver billedet plads til at tale og giver plads til at lade hverdagens situationer folde sig helt ud i al deres stille absurditet. Håbets bog er netop p.g.a. dens brug af stilheden og den lakoniske humor blevet sammenlignet med Aki Kaurismäkis film. Ligesom Kaurismäki er Musturi optaget af hverdagens antihelte, og i skildringen af vor hovedperson, hans liv og drømme, rammer han noget almengyldigt menneskeligt
En dag vågner en dreng op uden kød på kroppen. Han kan intet huske. Sammen med en talende kat forsøger han at finde ud af hvad der mon er sket...Deadboy er Tom Kristensens debut. Første udgivelse i Forlæns Budget-linje - nye danske graphic novels i billigbogsformat. ★★★★- Ekstra Bladet★★★★ “Tom Kristensen bruger omvendt en »maksimal« stil i den absurde »Deadboy« om en lille skeletdreng, der leder efter sit kød. Der er tegnet med en hårdt optrukken, nærmest neurotisk streg, hvor pennen og blækket løber ekspressionistisk over siderne”- Berlingske ★★★★★ "Midt i den hæsblæsende historie er der rig lejlighed til at beundre Tom Kristensens alsidige, stemningsmættede og aldeles laid-back streg og rumopfattelse. Det vrimler med vibrerende perspektiver, overraskende visuelle pointer og humoristiske hip til den eventyrlige, overjordiske og aldeles ujordiske verden, der nødvendigvis må være grundlaget for den uendelige fantasis univers." - Dagbladet Arbejderen "Deadboy er tegnet i en kantet sort-hvid streg, og stemningen i tegneserien føles som Sandman møder Steen og Stoffer. Den er tænksom, men også fuld af grotesk humor og en hel del blod" - Weekendavisen
VINDER AF PINGPRISEN - BEDSTE DEBUT! Troldmændene fra Vestmannaeyjar er en grafisk genfortælling af et islandsk folkesagn, der beretter om konfrontationen mellem et magisk univers, hvor død og dæmoner sætter dagsordenen, og et mere jordnært univers, hvor historiens kvindelige hovedperson henter sin styrke i den oprindelige urkraft. "fejende flot afleveret." - Dagbladet Information ★★★★★"Thomas Engelbrecht Mikkelsen har tegnet og genfortolket det islandske sagn »Troldmændene fra Vestmannaeyjar« og demonstrerer en meget personlig og sikker streg (der) blander myte og realisme, men i en kuldslået nordisk tone. Det er ren nydelse at se, hvordan Mikkelsen er i stand til at fremmane ulækre fjelddæmoner med ganske få streger." - Berlingske“en skæbnefortælling, der emmer af grafisk fortællelyst og en forkærlighed for det dystert magiske”- Kulturkapellet ★★★★- Strip!
”Emma Perrin er dyb på en herligt ukonventionel facon og et godt eksempel på, at budget-udgivelserne nok skal komme til fungere som de er tænkt. Kunst kan også tegnes med lille k.” ✶✶✶✶✶ - Kristian Lindberg, Berlingske ”Noget af det fineste i den talentfulde bog er de fire sekvenser med rim & remser, især de to sidste, »Kan du lide…?« og »Jeg ønsker at…«, begge udtalt af en storøjet, alter ego-mistænkelig, lille pige. Så fedt at se rim, der uden om de faste børne- og revy- og rap-formater, uden om rim-professionalismen, sgu er personlige rim, hvis ikke faktisk indadvendte rim. Hvilket ikke gør dem en døjt mindre spektakulært kunstskøjtende, tværtimod.” - Lars Bukdahl, Weekendavisen Perrins debutværk består af en række tanker, remser, grove vittigheder og poetiske betragtninger, tegnet i en bevidst naivistisk og barnlig streg. Vi nærmer os en grafisk roman i omfang, men en genrebetegnelse er det alligevel svært at sætte på ... noget .... En tegnet notesbog/poesibog/? Uanset hvad, skinner Emma Perrins finurligt krøllede hjerne igennem alle bogens sider, og Budget-formatet giver værket lov til at fremstå charmerende upoleret. Tredje udgivelse i Forlæns nye Budget-linje - nye danske graphic novels i billigbogsformat.
Lille Kvast havner i en blomsterhave, hvor han bliver venner med alle insekterne, bl.a. Mariemarolle. Den sure fru Hveps stikker ham først på næsen, men alligevel sørger Lille Kvast for, at de allesammen bliver venner til sidst.Nu kan de helt små læse selv! Serien om Lille Kvast er en charmerende billedbogstegneserie for de mindste. Den er uden ord, og skabt til de helt små læsere, der allerede i treårs-alderen kan “læse” historierne selv. Alle historierne er både fulde af elementer, som børnene kender fra deres egen hverdag og af fabulerende eventyr. Tegningerne er sjove, letaflæselige, farvestrålende og i en meget børnevenlig streg.“De alleryngste har længe udelukkende haft pege- og andre billedbøger at ty til, men ikke egnet læsestof i serieform … Nu lysner det imidlertid: “Lille Kvast” er en fransk serie for de 3-6-årige, der endnu ikke kan læse – og alligevel kan de læse den selv!”♥♥♥♥– Politiken"Disse serier er fortalt fra hjertet og kan efter denne (højt)læsers vurdering ikke andet end at besnære store som små."- Information“Det emmer simpelthen af tværgenerationel hygge! (…) Til alle jer, der har unger eller børnebørn parate til at tage springet fra “Jeppes sut” og videre ud i verdenslitteraturen: Få for alt i verden fat på albummene med Lille Kvast!"– Frederik Schøler, Nummer9.dk“Tegneserierne med Kvast indeholder overraskende meget og kan være en vej til at børn forbinder læsning med leg. ”– Bogblogger.dk“Fine, små tegneserier for de mindste. Og det er ikke en sætning, man får lov til at skrive tit.”– Mikael Lindal Andersen, Lektørudtalelsen“Lille Kvast vil være motiverende for læselysten, men så afgjort også et nyttigt værktøj, når børn skal opøve og styrke deres sproglige færdigheder. Her er fortælleglæden essentiel – og dét sætter tegneserien om noget fokus på. “– Sjovforborn.dk“Hvis du kender nogen, der gerne vil starte tidligt, kan du stikke dem Pierre Bailly og Céline Fraiponts Lille Kvast serie. Det er tegneserier uden ord, men spændingen og det gode humør er i top.”– Litteratursiden.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.