Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog tager læseren med på en rejse ind i hjertet af offentlig ledelse med fokus på lederniveauerne: topchef, funktionel chef, leder af ledere og leder af medarbejdere. Med afsæt i righoldige eksempler og fortællinger fra virkeligheden introduceres læseren for ledelsesteorien den Offentlige Leadership Pipeline, som giver unik indsigt i:- hvad der kendetegner offentlige ledere, der lykkes - og ledere, der får fiasko- hvilke mekanismer, der får lederkarrieren til at køre af sporet - og hvilke, der får karrieren til at tage fart- hvordan den offentlige organisation bedst muligt kan understøtte den rette ledelse på de enkelte lederniveauer og udvikle ledertalenter.Teorien byder på et detaljeret ledelsesgrundlag, hvorudfra den offentlige organisation kan bygge en professionel værdikæde for ledelse ved at forme lederprofiler, -rekruttering, -uddannelse, -evaluering m.m.Leadership Pipeline i den offentlige sektor er baseret på et treårigt dansk praksisorienteret forskningsprojekt med deltagelse af 15 offentlige organisationer, som repræsenterer kommunerne, regionerne og staten. Projektet har videreudviklet en af de sidste 10 års mest indflydelsesrige ledelseteorier i de største private organisationer, Leadership Pipeline, og har målrettet og tilpasset den til den danske offentlige sektor.Bogen henvender sig til ledere på alle niveauer i den offentlige sektor samt HR-ledere og -medarbejdere, organisationskonsulenter og ledelsesforskere.2. udgave er indholdsmæssigt identisk med 1. udgave af Leadership Pipeline i den offentlige sektor (ISBN 978-87-7706-666-5), men i ny grafisk opsætning.
Danmark er et af de bedste lande i verden til digitalisering. Desværre oplever alt for mange ledere stadig, at it og digitalisering er en jungle af uklare begreber og uforståelige teknologier.”Ledelse i den digitale jungle” henvender sig til dig, der er leder i den offentlige sektor, og som savner en tilgængelig og forståelig håndbog, der kan hjælpe dig med at lede digitalisering.I bogen kobler Per Eeg traditionel ledelseslitteratur med nyeste faglitteratur om digitalisering og eksemplificerer gavmildt fra sine egne erfaringer fra mere end 20 år som leder af digitalisering i det offentlige.Mange ledere oplever en usikkerhed, når de skal bevæge sig ind i den digitale jungle. Årsagen er især manglende viden og et indforstået og vanskeligt fagsprog, som monopoliserer viden i it-afdelingen og hos leverandøren. Med bogen afmystificerer Per Eeg it-sproget og demokratiserer adgangen til ledelse af digitalisering. Det bliver dermed lettere for lederne at tænke digitalisering ind i kerneopgaven til glæde for borgere, virksomheder og medarbejdere.Forudsætningen for at lykkes er, at lederne forstår egen rolle, tilegner sig et lidt rigere sprog om digitalisering og mestrer fire kompetencer: Nysgerrighed, Usikkerhedshåndtering, Eksekveringsevne og Tillid. Til sammen danner de fire kompetencer akronymet NUET, som er nemt at huske, forstå og benytte i en kompleks hverdag. I bogen tryktestes akronymets kompetencer på en snes topledere, der deler deres råd om, hvordan de lykkes med at lede digitalisering.Om Per EegPer Eeg (f. 1968) er uddannet cand.scient.pol. og har i mere end 20 år arbejdet med ledelse af digitalisering. Først som konsulent og leder i KL, siden som adm. direktør i konsulentvirksomhed Devoteam Management Consulting og nu som partner og områdedirektør i LEAD – enter next level.Per interesserer sig særligt for, hvordan it og digitalisering kan være med til at udvikle velfærdsstaten i et samarbejde mellem civilsamfund, det private erhvervsliv og den offentlige sektor. Og det samarbejde hviler på god ledelse.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.