Udvidet returret til d. 31. januar 2025

20 Designprincipper

- Til brug i grafisk design, multimediedesign, interaktionsdesign, webdesign, usability og visuel kommunikation

Bag om 20 Designprincipper

At designe handler typisk om at formgive og organisere elementer. Om det er design af et logo, et visitkort, en brugergrænseflade til et website eller en applikation, er det afgørende, at brugeren forstår delelementernes betydning og deres indbyrdes relation: Nogle elementer er vigtigere end andre, nogle elementer hører sammen, og andre elementer skal ses i en bestemt rækkefølge. Ved at følge principperne i denne bog bliver designeren i højere grad i stand til at udforme et design, som brugeren intuitivt forstår.Bogen gennemgår 20 designprincipper. Hvert princip bliver forklaret på en side, og herefter er der 2-8 sider med visuelle eksempler og supplerende tekst for det pågældende designprincip. Af designprincipper kan nævnes: Nærhed, ensartethed, genkendelighed, grupper, figurdannelse, kontrast, lukkethed og enkelhed.Bogen henvender sig primært til multimediedesignere og grafiske designere, men den kan anvendes af alle, som beskæftiger sig med visuel kommunikation, usability eller design af brugergrænseflader.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788799993918
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 144
  • Udgivet:
  • 1. juli 2017
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 172x240x10 mm.
  • Vægt:
  • 369 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 8. november 2024

Beskrivelse af 20 Designprincipper

At designe handler typisk om at formgive og organisere elementer. Om det er design af et logo, et visitkort, en brugergrænseflade til et website eller en applikation, er det afgørende, at brugeren forstår delelementernes betydning og deres indbyrdes relation: Nogle elementer er vigtigere end andre, nogle elementer hører sammen, og andre elementer skal ses i en bestemt rækkefølge. Ved at følge principperne i denne bog bliver designeren i højere grad i stand til at udforme et design, som brugeren intuitivt forstår.Bogen gennemgår 20 designprincipper. Hvert princip bliver forklaret på en side, og herefter er der 2-8 sider med visuelle eksempler og supplerende tekst for det pågældende designprincip. Af designprincipper kan nævnes: Nærhed, ensartethed, genkendelighed, grupper, figurdannelse, kontrast, lukkethed og enkelhed.Bogen henvender sig primært til multimediedesignere og grafiske designere, men den kan anvendes af alle, som beskæftiger sig med visuel kommunikation, usability eller design af brugergrænseflader.

Brugerbedømmelser af 20 Designprincipper



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.