Bag om Æstetisk praksis og børn
Børns æstetiske erfaringer er grundlæggende for al anden læring såsom sprog, sociale omgangsformer og ikke mindst forståelsen af dem selv. Æstetisk praksisk med børn viser, hvordan man kan indrette læringsmiljøet, så det øger børnenes indlæring og undersøtter deres fordybelse og undren over verden. Der sættes fokus på sanser, væren og æstetik i daginstitutionen, når Alice Kjær gennem teori og praksis fortæller om de 1-6-åriges fællesskab og relationer, at være og at blive sig selv, fordybelse alene og i fællesskab samt om at opleve nærvær, tryghed, sorg, glæde og frygt.
Lærebogen henvender sig til pædagogstuderende, pædagoger i efter-/videreuddannelse samt insitutioner, der ønsker at sætte fokus på æstetisk praksis blandt børn og voksne, men også forældre og alle andre, der er interesserede i pædagogisk praksis med børn.
Alice Kjær er cand.pæd., forfatter, pædagog, foredragsholder og ekstern censor på pædagoguddannelsen.
Vis mere