Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Mere Læsemakker er en hjælp til usikre læsere – og til deres læsevejledere og lærere. Gennem tæt samarbejde i makkerpar bliver både yngre og ældre elever bedre til at læse, mens de har det sjovt.Mere Læsemakker er elevernes egne arbejdshæfter. De kan bruges undervejs i et læsemakkerforløb som ekstra træning, eller når forløbet er afsluttet med henblik på konsolidering af elevernes nye færdigheder. Hæfterne består af afgrænsede, lettilgængelige opgaver til udvalgte delområder inden for - afkodning - stavning - læseforståelse og - skriftlig fremstilling.Opgaverne i Mere Læsemakker 1 og 2 har en langsom progression og sigter mod at give eleverne en oplevelse af genkendelse og mestring, samtidig med at eleven udfordres på det niveau, han eller hun aktuelt befinder sig på. Mere Læsemakker er udviklet af Karina Brunsgaard Bek, som er cand.mag. i audiologopædi og klassisk filologi. Hun har lang erfaring med undervisning af børn med læsevanskeligheder og arbejder i dag som ordblinde- og FVU-konsulent. Mere Læsemakker 1 henvender sig til den yngre læsemakker, hvor Mere Læsemakker 2 henvender sig til den ældre læsemakker.
Mere Læsemakker er en hjælp til usikre læsere – og til deres læsevejledere og lærere. Gennem tæt samarbejde i makkerpar bliver både yngre og ældre elever bedre til at læse, mens de har det sjovt.Mere Læsemakker er elevernes egne arbejdshæfter. De kan bruges undervejs i et læsemakkerforløb som ekstra træning, eller når forløbet er afsluttet med henblik på konsolidering af elevernes nye færdigheder. Hæfterne består af afgrænsede, lettilgængelige opgaver til udvalgte delområder inden for - afkodning - stavning - læseforståelse og - skriftlig fremstilling. Opgaverne i Mere Læsemakker 1 og 2 har en langsom progression og sigter mod at give eleverne en oplevelse af genkendelse og mestring, samtidig med at eleven udfordres på det niveau, han eller hun aktuelt befinder sig på. Mere Læsemakker er udviklet af Karina Brunsgaard Bek, som er cand.mag. i audiologopædi og klassisk filologi. Hun har lang erfaring med undervisning af børn med læsevanskeligheder og arbejder i dag som ordblinde- og FVU-konsulent. Mere Læsemakker 1 henvender sig til den yngre læsemakker, hvor Mere Læsemakker 2 henvender sig til den ældre læsemakker.
Læsemakker for børn i udsatte positioner giver dig en praksisnær beskrivelse af Læsemakker-metoden med særligt fokus på udsatte børn. Hæftet kan ses som et supplement til grundmaterialet Læsemakker – sammen om læsning (2011), men kan også selvstændigt bruges som inspiration til en læsefaglig indsats for børn, der befinder sig i en socialt udsat position.Læsemakker er et bud på en mesterlærebaseret indsats for bedre læsning på tværs af klassetrin. Læsemakker er intensiv fokusering, én-til-én, på læsning og læserelaterede aktiviteter og er et supplement til den øvrige læseundervisning. Læsemakker erstatter således ikke undervisning foretaget af en lærer. Hvis man vælger at arbejde med Læsemakker, giver man flere elever mulighed for at arbejde i dybden med det faglige i læseprocessen. Samtidig får eleverne en helt konkret rolle i makker-konstruktionen. Om forfatterenMia Finnemann Schultz er lærer og specialunderviser af uddannelse. Hun har i mange år arbejdet med vidensindsamling og har blandt andet importeret metoden Læsemakker til Danmark fra Stanford Universitetet i Californien, USA. Da hun var ansat i Dansk Videnscenter for Ordblindhed, udviklede hun metoden i samarbejde med en række læsekonsulenter, audiologopæder og skoler. Siden har hun arbejdet som konsulent i Socialstyrelsen og nu i Undervisningsministeriet. Her har hun bl.a. beskæftiget sig med udsatte børns læring.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.