Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Tid til læseforståelse henvender sig til elever i 3.-6. klasse. Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde. Til hver af de 24 tekster i materialet stilles der fire typer spørgsmål, som vedrører elevernes forståelse af teksten: 1. Tænk over … - aktiverer elevernes forforståelse. 2.Skriv den overskrift, der bedst passer til teksten - træner eleverne i lægge mærke til, om de i store træk har forstået, hvad teksten handler om. 3. Hvad står der i teksten – spørgsmål til oplysninger, som står tydeligt i teksten. 4. Hvad står der også i teksten – spørgsmål til budskaber som står mindre tydeligt eller implicit i teksten. 5. Tænk over teksten – spørgsmål hvor eleverne skal bruge deres viden og erfaring for at kunne svare. Tid til læseforståelse A er lettest, og sværhedsgraden er stigende i de følgende titler.
Tid til læseforståelse C lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde.Materialet henvender til elever i slutningen af 5. klasse og i 6. klasse.Udgives også som d'dansk Læseforståelse C til systemet d'dansk.
Denne bog er en flergangsbog til danskundervisningen. Tid til læseforståelse A henvender sig til elever i slutningen af 3. klasse og 4. klasse Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde. Udgives også som d'dansk Læseforståelse A til systemet d'dansk.
Tid til MiniLæseforståelse 1 indeholder 22 opslag som hver især består af en tekst med opgaver. Eleverne møder genrer som fx eventyr, fabel, fagtekst, fortælling, rim, regler, diagram, opskrift og instruktion. Tid til MiniLæseforståelse 1-2 henvender sig til elever i indskolingen.Bogen giver eleverne træning i at læse korte tekster i forskellige genrer. Variationen af genrer gør eleverne fortrolige med at læse forskellige teksttyper. Til alle teksterne stilles der opgaver, som er knyttet til forskellige aspekter ved læseforståelse. Eleverne skal:1. Hente information direkte ud af en tekst. 2. Tolke og kombinere information. 3. Reflektere over teksten.Hvert opslag indledes med et spørgsmål, som tager udgangspunkt i det aktuelle tema i illustrationerne og i elevernes forforståelse. Spørgsmålene er oplæg til en fælles samtale og refleksion i klassen forud for arbejdet med opslaget.Tid til læseforståelse i indskolingen giver også eleverne inspiration til selv at skrive tekster. Hvert opslag indeholder enkle skrive- og tegneopgaver knyttet til den aktuelle genre. Disse opgaver laver eleverne i deres kladdehæfte eller på computeren.Udgives med identisk indhold som d'dansk Mini Læseforståelse 1-2 til systemet d'dansk.
Tid til MiniLæseforståelse 2 indeholder 22 opslag, som hver især består af en tekst med opgaver. Genrerne skifter fra opslag til opslag. Variationen af genrer gør eleverne fortrolige med at læse forskellige teksttyper. Eleverne møder følgende genrer i materialet: fortælling, vittighed, invitation, fagtekst, fabel, diagram, rim, digt, eventyr, interview, instruktion, plakat og opskrift.
Denne bog er en flergangsbog til undervisning i dansk i 7. klasse og begyndelsen af 8. klasse. Tid til læseforståelse D lægger op til et systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både skønlitterære tekster og fagtekster. Teksterne er korte og kan inddrages i danskundervisningen i kortere eller længere forløb. Gennem arbejdet med Tid til læseforståelse D bliver eleverne: Dygtige til med forståelse at læse forskellige tekster på egen hånd. Det handler ikke længere om bare at læse en tekst, men om at få udbytte af det læste. Vænnet til altid at begrunde deres svar. Bevidste om forskellige læseforståelsesstrategier. Bevidste om forskelle mellem forskellige teksttyper (genrekendskab). Bevidste om, at også billeder, grafer og diagrammer fortæller noget.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.