Udvidet returret til d. 31. januar 2025
Bag om Tid til læseforståelse B, Elevbog

Tid til læseforståelse henvender sig til elever i 3.-6. klasse. Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde. Til hver af de 24 tekster i materialet stilles der fire typer spørgsmål, som vedrører elevernes forståelse af teksten: 1. Tænk over … - aktiverer elevernes forforståelse. 2.Skriv den overskrift, der bedst passer til teksten - træner eleverne i lægge mærke til, om de i store træk har forstået, hvad teksten handler om. 3. Hvad står der i teksten – spørgsmål til oplysninger, som står tydeligt i teksten. 4. Hvad står der også i teksten – spørgsmål til budskaber som står mindre tydeligt eller implicit i teksten. 5. Tænk over teksten – spørgsmål hvor eleverne skal bruge deres viden og erfaring for at kunne svare. Tid til læseforståelse A er lettest, og sværhedsgraden er stigende i de følgende titler.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788723033529
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 56
  • Udgivet:
  • 4. oktober 2009
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 195x250x5 mm.
  • Vægt:
  • 206 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Tid til læseforståelse B, Elevbog

Tid til læseforståelse henvender sig til elever i 3.-6. klasse.
Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på både fagtekster og skønlitterære tekster. Teksterne er korte og kan inddrages i undervisningen i kortere eller længere forløb med hele klassen, i grupper, parvis eller som selvstændigt arbejde.
Til hver af de 24 tekster i materialet stilles der fire typer spørgsmål, som vedrører elevernes forståelse af teksten:
1. Tænk over … - aktiverer elevernes forforståelse.
2.Skriv den overskrift, der bedst passer til teksten - træner eleverne i lægge mærke til, om de i store træk har forstået, hvad teksten handler om.
3. Hvad står der i teksten – spørgsmål til oplysninger, som står tydeligt i teksten.
4. Hvad står der også i teksten – spørgsmål til budskaber som står mindre tydeligt eller implicit i teksten.
5. Tænk over teksten – spørgsmål hvor eleverne skal bruge deres viden og erfaring for at kunne svare.
Tid til læseforståelse A er lettest, og sværhedsgraden er stigende i de følgende titler.

Brugerbedømmelser af Tid til læseforståelse B, Elevbog



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.