dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Børn og institutioner

Bag om Børn og institutioner

Dagens børn går i daginstitution 10.000 timer. Hvordan kan livet i institutionen blive godt? Det fortæller denne bog om. Episoder fra livet i gode institutioner fortælles og analyseres. I 10 år har man diskuteret, hvad kvalitet i institutionslivet er. Denne bog prøver i stedet at besvare spørgsmålene: Hvad gør en institution god? Hvad er et godt børneliv? Hvad er en god pædagog? Hvad karakteriserer den gode barn-voksen relation Institutioner som går ‘imod strømmen’ betragter ikke børn som numre, men som værdige mennesker, der skaber sig selv og deres verden gennem venskab og leg i et miljø, hvor tillid er meget bedre end kontrol. Bogens hovedtemaer er: Venskaber, tillid, vilje og magt, selvregulering, ligeværdighed, pligt og lyst, den åbne institution, mobning, løgn og sandhed, åben tale. Er børn sociale, eller skal de opdrages til det? Børneliv eller skoleforberedelse? Ros eller påskønnelse? Bogen er en ny, samlet og bearbejdet udgave af Børn og voksne – et fælles liv? der udkom i 4 bind midt i 1980’erne. Dertil kommer nye temaer som leg og læring, tidligere skolestart, læseforberedelse i småbørnsalderen og SFO’s forhold til skolen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702234978
  • Udgivet:
  • 15. August 2017
  • bogreolen-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   bogreolen-flag
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Børn og institutioner

Dagens børn går i daginstitution 10.000 timer. Hvordan kan livet i institutionen blive godt? Det fortæller denne bog om. Episoder fra livet i gode institutioner fortælles og analyseres.

I 10 år har man diskuteret, hvad kvalitet i institutionslivet er. Denne bog prøver i stedet at besvare spørgsmålene: Hvad gør en institution god? Hvad er et godt børneliv? Hvad er en god pædagog? Hvad karakteriserer den gode barn-voksen relation

Institutioner som går ‘imod strømmen’ betragter ikke børn som numre, men som værdige mennesker, der skaber sig selv og deres verden gennem venskab og leg i et miljø, hvor tillid er meget bedre end kontrol.

Bogens hovedtemaer er: Venskaber, tillid, vilje og magt, selvregulering, ligeværdighed, pligt og lyst, den åbne institution, mobning, løgn og sandhed, åben tale. Er børn sociale, eller skal de opdrages til det? Børneliv eller skoleforberedelse? Ros eller påskønnelse?

Bogen er en ny, samlet og bearbejdet udgave af Børn og voksne – et fælles liv? der udkom i 4 bind midt i 1980’erne. Dertil kommer nye temaer som leg og læring, tidligere skolestart, læseforberedelse i småbørnsalderen og SFO’s forhold til skolen.

Brugerbedømmelser af Børn og institutioner



Find lignende bøger
Bogen Børn og institutioner findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.