Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Børns sprogtilegnelse

- sprogudvikling hos danske børn i alderen 0-6 år

Bag om Børns sprogtilegnelse

Børns sprogtilegnelse er en forskningsbaseret grundbog i sproglig udvikling hos børn i alderen 0-6 år. Med grundlag i sprogvidenskab, psykologi og pædagogik giver bogen en samlet indføring i børns sprogtilegnelse og præsenterer børns sproglige udvikling som en integreret del af deres kognitive og sociale udvikling. Bogen giver en nuanceret forståelse af processer og faktorer i både typiske og atypiske udviklingsforløb og viser, hvordan indsigterne fra den nyeste danske og internationale forskning kan anvendes i den daglige pædagogiske praksis. Bogen behandler emnerne tilegnelse af sproglyde, ord og grammatik, sprog og begrebsdannelse, sprog i hjernen, pragmatik og social kommunikation, flersproget sprogtilegnelse, stammen, hørenedsættelse, udviklingsmæssige sprogforstyrrelser, autisme, sprogtestning, sprogmiljø og sprogstimulering. Børns sprogtilegnelse kan anvendes som grundbog på pædagog­uddannelsen og de pædagogiske diplomuddannelser Logopædi (talepædagog), Børns sprog og Dansk som andetsprog og som indføring i sprogtilegnelsesforskningen for studerende på Audiologopædi, Lingvistik, Interkulturel pædagogik og dansk som andetsprog, Audiologi, Pædagogik samt Psykologi. Bogen er desuden et nyttigt redskab for pædagoger og andre, der arbejder med børn i dagpleje, vuggestue, børnehave og børnehaveklasse. Forfattere og redaktører er børnesprogsforskere fra Københavns Universitet, Syddansk Universitet og Aarhus Universitet med ekspertise i dansk sprogtilegnelse.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772163932
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 376
  • Udgivet:
  • 31. oktober 2021
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 174x246x27 mm.
  • Vægt:
  • 919 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 27. november 2024

Beskrivelse af Børns sprogtilegnelse

Børns sprogtilegnelse er en forskningsbaseret grundbog i sproglig udvikling hos børn i alderen 0-6 år. Med grundlag i sprogvidenskab, psykologi og pædagogik giver bogen en samlet indføring i børns sprogtilegnelse og præsenterer børns sproglige udvikling som en integreret del af deres kognitive og sociale udvikling.
Bogen giver en nuanceret forståelse af processer og faktorer i både typiske og atypiske udviklingsforløb og viser, hvordan indsigterne fra den nyeste danske og internationale forskning kan anvendes i den daglige pædagogiske praksis.
Bogen behandler emnerne tilegnelse af sproglyde, ord og grammatik, sprog og begrebsdannelse, sprog i hjernen, pragmatik og social kommunikation, flersproget sprogtilegnelse, stammen, hørenedsættelse, udviklingsmæssige sprogforstyrrelser, autisme, sprogtestning, sprogmiljø og sprogstimulering.
Børns sprogtilegnelse kan anvendes som grundbog på pædagog­uddannelsen og de pædagogiske diplomuddannelser Logopædi (talepædagog), Børns sprog og Dansk som andetsprog og som indføring i sprogtilegnelsesforskningen for studerende på Audiologopædi, Lingvistik, Interkulturel pædagogik og dansk som andetsprog, Audiologi, Pædagogik samt Psykologi.
Bogen er desuden et nyttigt redskab for pædagoger og andre, der arbejder med børn i dagpleje, vuggestue, børnehave og børnehaveklasse.
Forfattere og redaktører er børnesprogsforskere fra Københavns Universitet, Syddansk Universitet og Aarhus Universitet med ekspertise i dansk sprogtilegnelse.

Brugerbedømmelser af Børns sprogtilegnelse



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.