Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Dansk i grundforløbet

- lærervejledning

Bag om Dansk i grundforløbet

Bogen er målrettet de første seks måneders undervisning i dansk på grundforløbene i de gymnasiale uddannelser, men kan også anvendes til 10. klasse, på de gymnasieforberedende efterskoler samt som undervisningsmateriale på de fagdidaktiske pædagogikumkurser. Bogen er en lærervejledning og hører sammen med bogen 'Dansk i grundforløbet – tekster og faglige begreber', som kan tilkøbes og gives til eleverne. Lærervejledningen er inddelt efter lektioner med teoretisk baggrundsinformation, teksteksempler og litterære analyser samt arbejdsopgaver til eleverne. Arbejdsopgaverne er bygget op omkring Cooperative Learning, hvor eleverne udfordres med udgangspunkt i en række forskellige arbejdsmetoder. Målet med dette er at skabe mere elevaktivitet og et mere fokuseret teamarbejde. Bogen til eleverne består af en tekstantologi til elevernes forarbejde samt en oversigt over faglige begreber inden for litterær analyse. Her er tekster af bl.a. Herman Bang, Naja Marie Aidt, Morten Sabroe og Per Vers. Torben Jakobsen og Jens Jørgensen underviser begge i dansk ved Ringkjøbing Gymnasium.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771181487
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 182
  • Udgivet:
  • 30. juli 2013
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 154x222x12 mm.
  • Vægt:
  • 319 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 27. november 2024

Beskrivelse af Dansk i grundforløbet

Bogen er målrettet de første seks måneders undervisning i dansk på grundforløbene i de gymnasiale uddannelser, men kan også anvendes til 10. klasse, på de gymnasieforberedende efterskoler samt som undervisningsmateriale på de fagdidaktiske pædagogikumkurser.
Bogen er en lærervejledning og hører sammen med bogen 'Dansk i grundforløbet – tekster og faglige begreber', som kan tilkøbes og gives til eleverne.
Lærervejledningen er inddelt efter lektioner med teoretisk baggrundsinformation, teksteksempler og litterære analyser samt arbejdsopgaver til eleverne.

Arbejdsopgaverne er bygget op omkring Cooperative Learning, hvor eleverne udfordres med udgangspunkt i en række forskellige arbejdsmetoder. Målet med dette er at skabe mere elevaktivitet og et mere fokuseret teamarbejde.
Bogen til eleverne består af en tekstantologi til elevernes forarbejde samt en oversigt over faglige begreber inden for litterær analyse. Her er tekster af bl.a. Herman Bang, Naja Marie Aidt, Morten Sabroe og Per Vers.
Torben Jakobsen og Jens Jørgensen underviser begge i dansk ved Ringkjøbing Gymnasium.

Brugerbedømmelser af Dansk i grundforløbet



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.