Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Det ved vi om - Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem

Bag om Det ved vi om - Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem

Mange børn har ikke succes i skolerne, fordi de er for sårbare til at blive inkluderet i undervisningen.Dette kan skyldes alt fra køn, handicap, etniske minoriteter, socioøkonomisk status og religion. Derfor er der brug for nytænkning af vores undervisningssystemer, da dette foruden at have konsekvenser for det enkelte individ går ud over sammenhængskraften i vores samfund. Heldigvis ved vi tilstrækkeligt om årsagerne til lave præstationer og de mulige midler imod dem til at handle effektivt på denne viden.Denne bog præsenterer 60 nødvendige strategier for at skabe skoler, der forbedrer de mest sårbare børns muligheder for at lære. De fleste af dem bør være integrerede del af uddannelsespolitikken, mens andre kan være valgfrie for underviseren. Strategierne bygger på forskning og erfaringer verden over. Bogen henvender sig både til politikere, skoleledere, lærere og pædagoger, der gerne vil fremme inkluderende undervisning.

Vis mere
  • Sprog:
  • Engelsk
  • ISBN:
  • 9788771607291
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 127
  • Udgivet:
  • 20. april 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 200x200x8 mm.
  • Vægt:
  • 313 g.
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Kan leveres først i september

Beskrivelse af Det ved vi om - Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem

Mange børn har ikke succes i skolerne, fordi de er for sårbare til at blive inkluderet i undervisningen.Dette kan skyldes alt fra køn, handicap, etniske minoriteter, socioøkonomisk status og religion. Derfor er der brug for nytænkning af vores undervisningssystemer, da dette foruden at have konsekvenser for det enkelte individ går ud over sammenhængskraften i vores samfund. Heldigvis ved vi tilstrækkeligt om årsagerne til lave præstationer og de mulige midler imod dem til at handle effektivt på denne viden.Denne bog præsenterer 60 nødvendige strategier for at skabe skoler, der forbedrer de mest sårbare børns muligheder for at lære. De fleste af dem bør være integrerede del af uddannelsespolitikken, mens andre kan være valgfrie for underviseren. Strategierne bygger på forskning og erfaringer verden over. Bogen henvender sig både til politikere, skoleledere, lærere og pædagoger, der gerne vil fremme inkluderende undervisning.

Brugerbedømmelser af Det ved vi om - Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem



Find lignende bøger
Bogen Det ved vi om - Inkluderende strategier til et bæredygtigt uddannelsessystem findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.