Bag om Dialog om undervisning
Dialog om undervisning handler om, hvordan skolens personale kan udvikle fælles tanker om undervisning. Bogen foreslår, at man bygger de fælles tanker op om, at eleverne:
undersøger, for i alle skolens fag skal eleverne arbejde undersøgende og derfor undervises i at stille undersøgelsesspørgsmål, bruge kilder m.m.
fremstiller, for i mange fag skal eleverne fremstille noget, tekster, ting, mad, og udforske og formulere sig om såvel proces som produkt.
kommunikerer, for i alle fag skal eleverne undervises i kommunikation om fag og med fag.
Bogens falder i tre dele. Del 1 lægger op til dialog om det fælles i fagene, del 2 om det særlige i udvalgte fag og del 3 til dialog om, hvordan en undersøgende undervisning afspejles i årsplan, overvejelser over progression m.m.
Dialog om undervisning henvender sig til lærerstuderende og til grundskolernes meget forskellige personale, som skal arbejde sammen om undervisning af skolens elever.
Vis mere