Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Didaktik 2.0

- Læremiddelkultur mellem tradition og innovation

Bag om Didaktik 2.0

Didaktik 2.0 henvender sig til lærere i skolen, som hver eneste dag planlægger undervisning, hvor nettet kan indddrages. Forfatterne beskriver læremiddelkulturen i skolen i dag og giver inspiration til nye arbejdsformer for både lærere og elever. I bogen introduceres principper, begreber og modeller, der kan hjælpe lærere med at forberede, afvikle og evaluere undervisning ved hjælp af gratis internetbaserede ressourcer. De begreber og modeller, forfatterne præsenterer, eksemplificeres undervejs med konkrete undervisningsforløb. En af de modeller, der præsenteres, er en didaktik 2.0 planlægnings- og refleksionsmodel. Modellen sætter fokus på både elevernes læring, deres adgang til viden og kommunikationen af det, de lærer, og på lærernes stilladsering, evaluering af elevernes læringsaktiviteter og tilrettelægning af undervisningen. Didaktik 2.0 kan inddrages i praksis i skolen, i efter- og videreuddannelsen af lærere, og den vil også være relevant i de pædagogiske fag i læreruddannelsen. "Jeg kan varmt anfale den som guide til skolerne - og bestemt også til læreruddannelsen." Danske Kommuner

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750041474
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 192
  • Udgivet:
  • 6. maj 2010
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 158x229x16 mm.
  • Vægt:
  • 342 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 5. november 2024

Beskrivelse af Didaktik 2.0

Didaktik 2.0 henvender sig til lærere i skolen, som hver eneste dag planlægger undervisning, hvor nettet kan indddrages. Forfatterne beskriver læremiddelkulturen i skolen i dag og giver inspiration til nye arbejdsformer for både lærere og elever.

I bogen introduceres principper, begreber og modeller, der kan hjælpe lærere med at forberede, afvikle og evaluere undervisning ved hjælp af gratis internetbaserede ressourcer. De begreber og modeller, forfatterne præsenterer, eksemplificeres undervejs med konkrete undervisningsforløb.

En af de modeller, der præsenteres, er en didaktik 2.0 planlægnings- og refleksionsmodel. Modellen sætter fokus på både elevernes læring, deres adgang til viden og kommunikationen af det, de lærer, og på lærernes stilladsering, evaluering af elevernes læringsaktiviteter og tilrettelægning af undervisningen.

Didaktik 2.0 kan inddrages i praksis i skolen, i efter- og videreuddannelsen af lærere, og den vil også være relevant i de pædagogiske fag i læreruddannelsen.

"Jeg kan varmt anfale den som guide til skolerne - og bestemt også til læreruddannelsen." Danske Kommuner

Brugerbedømmelser af Didaktik 2.0



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.