Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Litterær erfaring og dialogisme

Bag om Litterær erfaring og dialogisme

Paperback version/I bogen reflekterer forfatteren over litteraturlæsningens rolle i de kulturelle identitetsdannelsesprocesser. Bogen argumenterer for, at en æstetisk tilgang til de litterære tekster ikke står i modsætning til en kulturanalytisk orientering, men tværtimod danner forudsætning herfor. Desuden lægger udviklingen af den almene semiotiske teori op til at styrke tværfagligheden i forhold til f.eks. visuelle udtryk, sprogvidenskabelige problemstillinger og historiske emner. Bogens målgruppe er lærere og studerende på de videregående uddannelsesinstitutioners fremmedsprogsuddannelser. English In this book the author reflects on the role of the reading of literature in the cultural processes of identity formation. The book forms an argument for the contention that the aesthetic approach to literary texts is not in opposition to a culture-analytical orientation but actually constitutes a prerequisite for it. Moreover, the development of the general semiotic theory proposes a strengthening of interdisciplinary work as regards i.e. visual impressions, linguistic problems and historical issues. The target group of the book comprises teachers and students of foreign language studies at the advanced education centres. Forlagets emneord: Litteraturvidenskab - Sprog og lingvistik - Diskursteori - Globalisering - Identitet - Litterær analyse - Semiotik - Dialogisme - Fremmedsprogsstudier - Ideologeme - Metafiktion - Rafael Alberti - Mikhail M. Bakhtin - Jorge Luís Borges - Miguel de Cervantes - Jørgen Dines Johansen - Jurij M. Lotman - Antonio Muñoz Molina - Manuel Vázquez Montalbán - Pablo Neruda - Charles S. Peirce - Paul Ricoeur - Dansk

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788763506205
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 1. Januar 2006
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Litterær erfaring og dialogisme

Paperback version/I bogen reflekterer forfatteren over litteraturlæsningens rolle i de kulturelle identitetsdannelsesprocesser. Bogen argumenterer for, at en æstetisk tilgang til de litterære tekster ikke står i modsætning til en kulturanalytisk orientering, men tværtimod danner forudsætning herfor. Desuden lægger udviklingen af den almene semiotiske teori op til at styrke tværfagligheden i forhold til f.eks. visuelle udtryk, sprogvidenskabelige problemstillinger og historiske emner. Bogens målgruppe er lærere og studerende på de videregående uddannelsesinstitutioners fremmedsprogsuddannelser.
English
In this book the author reflects on the role of the reading of literature in the cultural processes of identity formation. The book forms an argument for the contention that the aesthetic approach to literary texts is not in opposition to a culture-analytical orientation but actually constitutes a prerequisite for it. Moreover, the development of the general semiotic theory proposes a strengthening of interdisciplinary work as regards i.e. visual impressions, linguistic problems and historical issues. The target group of the book comprises teachers and students of foreign language studies at the advanced education centres.
Forlagets emneord: Litteraturvidenskab - Sprog og lingvistik - Diskursteori - Globalisering - Identitet - Litterær analyse - Semiotik - Dialogisme - Fremmedsprogsstudier - Ideologeme - Metafiktion - Rafael Alberti - Mikhail M. Bakhtin - Jorge Luís Borges - Miguel de Cervantes - Jørgen Dines Johansen - Jurij M. Lotman - Antonio Muñoz Molina - Manuel Vázquez Montalbán - Pablo Neruda - Charles S. Peirce - Paul Ricoeur - Dansk

Brugerbedømmelser af Litterær erfaring og dialogisme



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.