Udvidet returret til d. 31. januar 2025
Bag om Fagdidaktik i sprogfag

Denne bog giver en lettilgængelig introduktion til moderne kommunikativ sprogundervisning. Kommunikativ sprogundervisning handler om at skabe sproglig aktivitet og interaktion i undervisningen. Den kommunikative sprogundervisning understøtter desuden elevernes refleksion over egne læringsmønstre og over sprogets rolle i forskellige sammenhænge – også uden for klasselokalet. Bogen behandler sproget som et fleksibelt redskab til kommunikation mellem mennesker på tværs af kulturer og giver vejledning til, hvordan den kommunikative kompetence kan styrkes. Den bygger på erfarings- og forskningsbaseret viden og hjælper sproglæreren med at udvikle sin egen praksis. Bogen er ideel for den nye sproglærer, men giver også supplerende refleksionsmateriale til mere erfarne lærere. Den henvender sig til udskolingsniveauet i folkeskolen og alle niveauer i gymnasiet, på HF og på VUC. Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere og studerende i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Alle bøgerne går praktisk til værks og er baseret på den nyeste forskning inden for området. Hanne Leth Andersen er professor i sprogdidaktik og rektor ved RUC. Susana S. Fernández er lektor ved Aarhus Universitet og medlem af Uddannelsesrådet i Gymnasiets Teoretiske Pædagogikum. Birgit Henriksen er professor MSO i sprogtilegnelse ved Københavns Universitet. Dorte Fristrup er rektor ved Århus Statsgymnasium og tidligere fagkonsulent hos Undervisningsministeriet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771184914
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 151
  • Udgivet:
  • 4. maj 2015
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 151x221x11 mm.
  • Vægt:
  • 271 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Fagdidaktik i sprogfag

Denne bog giver en lettilgængelig introduktion til moderne kommunikativ sprogundervisning.

Kommunikativ sprogundervisning handler om at skabe sproglig aktivitet og interaktion i undervisningen.
Den kommunikative sprogundervisning understøtter desuden elevernes refleksion over egne læringsmønstre og over sprogets rolle i forskellige sammenhænge – også uden for klasselokalet.

Bogen behandler sproget som et fleksibelt redskab til kommunikation mellem mennesker på tværs af kulturer og giver vejledning til, hvordan den kommunikative kompetence kan styrkes. Den bygger på erfarings- og forskningsbaseret viden og hjælper sproglæreren med at udvikle sin egen praksis.
Bogen er ideel for den nye sproglærer, men giver også supplerende refleksionsmateriale til mere erfarne lærere. Den henvender sig til udskolingsniveauet i folkeskolen og alle niveauer i gymnasiet, på HF og på VUC.
Bogen udkommer i serien Didaktik, en række af didaktikbøger til lærere og studerende i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Alle bøgerne går praktisk til værks og er baseret på den nyeste forskning inden for området.
Hanne Leth Andersen er professor i sprogdidaktik og rektor ved RUC. Susana S. Fernández er lektor ved Aarhus Universitet og medlem af Uddannelsesrådet i Gymnasiets Teoretiske Pædagogikum. Birgit Henriksen er professor MSO i sprogtilegnelse ved Københavns Universitet. Dorte Fristrup er rektor ved Århus Statsgymnasium og tidligere fagkonsulent hos Undervisningsministeriet.

Brugerbedømmelser af Fagdidaktik i sprogfag



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.