Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Fagdidaktik i teater og drama

Bag om Fagdidaktik i teater og drama

Bogen giver dig en teoretisk og praktisk indføring i dramafagets metoder på grundskolens øverste klassetrin og på ungdomsuddannelserne. Den viser både, hvordan man får en god praksis i drama som selvstændigt fag, og hvordan andre fag kan inddrage dramaøvelser på en konstruktiv måde. Forfatterne giver fire eksempler på konkrete forløb, som kan inddrages i undervisningen:Et forløb i improvisation, hvor eleverne bliver fortrolige med at spille teater.Et forløb i procesdrama, hvor eleverne aktivt er med til at skabe fiktionen.Et forløb i forumteater, hvor eleverne lærer at bruge dramametoder til konfliktløsning.Et forløb i kompositorisk metode og devising, hvor eleverne får lov til at eksperimentere med teatrets form.Hanne Kirk er cand.mag. i dramaturgi og historie. Hun underviser i drama og teater på læreruddannelsen ved Den Frie Lærerskole i Ollerup. Ida Krøgholt er ph.d. i dramapædagogik og lektor ved Aarhus Universitet. Herudover bidrager Johanne Winding Nordestgaard, dramalærer på Egaa Gymnasium, og teaterunderviser Astrid Guldhammer. Bogen er en del af Frydenlunds didaktikserie; forskningsbaserede praksisbøger til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt lærerstuderende. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771188189
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 192
  • Udgivet:
  • 29. januar 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 154x222x13 mm.
  • Vægt:
  • 334 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 25. november 2024

Beskrivelse af Fagdidaktik i teater og drama

Bogen giver dig en teoretisk og praktisk indføring i dramafagets metoder på grundskolens øverste klassetrin og på ungdomsuddannelserne.
Den viser både, hvordan man får en god praksis i drama som selvstændigt fag, og hvordan andre fag kan inddrage dramaøvelser på en konstruktiv måde.
Forfatterne giver fire eksempler på konkrete forløb, som kan inddrages i undervisningen:Et forløb i improvisation, hvor eleverne bliver fortrolige med at spille teater.Et forløb i procesdrama, hvor eleverne aktivt er med til at skabe fiktionen.Et forløb i forumteater, hvor eleverne lærer at bruge dramametoder til konfliktløsning.Et forløb i kompositorisk metode og devising, hvor eleverne får lov til at eksperimentere med teatrets form.Hanne Kirk er cand.mag. i dramaturgi og historie. Hun underviser i drama og teater på læreruddannelsen ved Den Frie Lærerskole i Ollerup. Ida Krøgholt er ph.d. i dramapædagogik og lektor ved Aarhus Universitet. Herudover bidrager Johanne Winding Nordestgaard, dramalærer på Egaa Gymnasium, og teaterunderviser Astrid Guldhammer.
Bogen er en del af Frydenlunds didaktikserie; forskningsbaserede praksisbøger til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt lærerstuderende. Bøgerne går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området.

Brugerbedømmelser af Fagdidaktik i teater og drama



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.