Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
indgår i Didaktik serien
indgår i Didaktikserien serien
En ensidig, men grundig bog, der kommer vidt omkring de sproglige problemstillinger der er i forhold til fagsproget i naturfagene. Bogen er fyldt med mange fine eksempler, ikke mindst er der teksteksempler der er gennemgået helt slavisk og farvekodet, det er meget nyttigt. Der er dog et par minusser ved bogen. Bogen har et meget ensidigt fokus på genrepædagogik. Dette fremgår dog ikke af bogens beskrivelse eller cover. Det burde stå meget tydeligt, især når man tager bogens beskrevne sigte i betragtning. Her er det at man kun ser tingene fra EN vinkel, på et bredt emne og med mange tilgange; noget man burde annoncere med. Dernæst vil jeg sige at bogen indeholder meget ubeskrevet sprogteori, og en nærmest selvfølgelig forventning om at læseren er ganske velbevandret i sprogteori. Nu er jeg sproglærer, så det gik fint for mig, men mange af mine kolleger og tidligere undervisere ville have svært ved at gennemskue dele af bogens materiale, forfatterens sprogsyn og den bagvedliggende teori. Så hvis du er velbevandret i sprogtilegnelse og søger inspiration eller indsigt til undervisningen i fagsprog i naturfag er bogen glimrende, men dog med det forbehold at løsningerne er baseret i genrepædagogikken. Så er det ikke lige en læringsteori du er tilhænger af skal du selv oversætte bogens løsninger. Har du et funktionalistisk og konstruktivistisk udgangspunkt, så går det nok også.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.© 2024 Bogreolen.dk Esromgade 15, 3. | 2200 København N | Danmark | CVR: DK43351621