Folkeskolen – efter læringsmålstyringen af Keld Skovmand Du sparer 10% ift. forlagets pris Spar 10% Bog

Folkeskolen – efter læringsmålstyringen

af
(Udvid)

Folkeskolen er med reformen af Fælles Mål i 2014 og læringsmålstyringen angiveligt blevet tilpasset internationale tendenser inden for både skoleudvikling og uddannelsesforskning. Lærerne er i et vist omfang blevet efterladt umyndiggjorte, da de har skullet underordne sig tilpasningen. Det har været særligt markant i forhold til ”læringsmålstyret undervisning”, der blev belagt med evidens i form af tomme formler: ”Fordi det virker”. Keld Skovmand viser i denne bog, hvordan tilpasningens logik har vist sig at være falsk, idet både international forskning og erfaringer fra udlandet misrepræsenteres af danske uddannelsesforskere og politikere. Bogen udreder det, som er blevet lagt til grund for reformen af Fælles Mål, men som nu også er ved at blive justeret. Begrebet ”læringsmålstyret undervisning” er blevet fjernet fra alle officielle dokumenter, og de mange færdigheds- og vidensmål er blevet gjort frivillige ved en lovændring i slutningen af 2018, hvilket har givet lærerne noget myndighed og frihed tilbage. Folkeskolen efter læringsmålstyringen hhv. kritiserer beslutningsgrundlaget og giver bud på, hvad lærerne nu kan gøre med deres genvundne frihed.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741274751
  • Indbinding:
  • Ukendt
  • Sideantal:
  • 262
  • Udgivet:
  • 1. februar 2019

Andre udgaver:

  • 250,00 kr.
  • 2-3 hverdage
  • 225,95 kr.
  • 24,05 kr. (10%)
  • 29,95 kr.
Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.

VI ANBEFALER
LIGNENDE BØGER
Andre bøger af Keld Skovmand
Se alle titler