Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvordan kan vi forstå konflikter og deres udviklingsmønstre? Hvad er mediation? Hvordan adskiller mediation sig fra andre konflikthåndteringsmetoder? Kan en fastlåst konflikt virkelig vendes til noget positivt og konstruktivt? Kort & godt om MEDIATION & KONFLIKTER handler om, hvordan vi lever bedre med de konflikter, som uundgåeligt opstår, når vi arbejder sammen. Mediation er en dialogbaseret tilgang til konflikthåndtering, hvor begge parters behov så vidt muligt tilgodeses. Gennem en målrettet indsats med mediation kan konflikter omdannes til udviklingsveje for nye planer, strategier og visioner. Kort & godt om MEDIATION & KONFLIKTER er skrevet til alle, som ønsker at vide mere om konflikter, og om, hvordan de kan løses, så relationen mellem parterne forbliver intakt. Særligt henvender bogen sig til dem, som på forskellig vis arbejder med at styrke samarbejde, motivation og det psykiske arbejdsmiljø i organisationer. Her tilbyder bogen konkrete tips og metoder til at komme godt i gang med den medierende tilgang. Om forfatterne: Finn Sten Jakobsen er optaget af mediationstilgangen som organisatorisk værktøj i strategi- og forandringsprocesser. Sideløbende med arbejdet som strategisk rådgiver og mediator i konsulenthuset reCome er han lektor ved Aarhus Universitet inden for strategi og økonomi. Marianne Spandet Jakobsen grundlagde i 2007 konsulenthuset reCome, hvor hun i dag er direktør. Hun har mere end 25 års erfaring som leder, mediator, konsulent og underviser. Marianne har en uddannelse som psykoterapeut og en master i NLP. Hun er endvidere IMI-certificeret mediator og certificeret coach.
Mediation er i dag mest kendt som et værktøj, der bruges, når man gerne vil løse en konflikt, uden at det medfører, at én part vinder og den anden taber. Mediation har nemlig som udgangspunkt, at relationen mellem parterne bevares, og at konflikten løses på en måde, så begge parter ser sig selv som vindere med vilje til efterfølgende at genoptage den positive relation.I denne bog argumenterer forfatterne for, at mediation kan endnu mere end dette.Mediation i organisatorisk perspektiv giver en indføring i konfliktens anatomi og redskaber til løsning og forebyggelse af konflikter i form af systematiske spørge- og lytteteknikker. Men bogens egentlige budskab er, at mediation som tankesæt kan støtte en lang række processer i organisationen, fx inden for intern og ekstern kommunikation, trivsel og social kapital, forandringsprocesser, strategiimplementering og værdigrundlag. Mediation ses dermed som en investering i organisatorisk udvikling, som giver et reelt afkast – også i finansiel målestok.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.