Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Mediation i organisatorisk perspektiv

Bag om Mediation i organisatorisk perspektiv

Mediation er en frivillig ikke-juridisk konfliktløsningsmetode, hvor parterne i et interessebaseret fællesskab finder frem til den bedst opnåelige løsning. Som metode adskiller mediation sig fra traditionelle juridiske konfliktløsningsformer, som eksempelvis domstolsbehandling og voldgift, ved at det er parterne, der selv løser konflikten. En mediator (kaldes i nogle sammenhænge også konfliktmægler) er en neutral person, der har påtaget sig opgaven at mediere (mægle) mellem to eller flere parter, der er i konflikt med hinanden. At være mediator betyder også, at stille sig i midten. Til trods for at de fleste mennesker drømmer om en verden med fred og harmoni mellem lande, på arbejdspladsen, i familielivet og i vennekredsen, vil konflikter formentlig altid forblive en del af vores tilværelse. Konflikter er således en hverdagsbegivenhed, som vi møder i mange sammenhænge – ofte uden at være særligt opmærksomme på konfliktens indhold, udvikling, stadie og ikke mindst løsningsmulighed. Denne bog byder på nye redskaber til konfliktforebyggelse og konflikthåndtering.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788777068331
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 320
  • Udgivet:
  • 12. februar 2014
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 174x240x18 mm.
  • Vægt:
  • 665 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 21. november 2024

Beskrivelse af Mediation i organisatorisk perspektiv

Mediation er en frivillig ikke-juridisk konfliktløsningsmetode, hvor parterne i et interessebaseret fællesskab finder frem til den bedst opnåelige løsning. Som metode adskiller mediation sig fra traditionelle juridiske konfliktløsningsformer, som eksempelvis domstolsbehandling og voldgift, ved at det er parterne, der selv løser konflikten.

En mediator (kaldes i nogle sammenhænge også konfliktmægler) er en neutral person, der har påtaget sig opgaven at mediere (mægle) mellem to eller flere parter, der er i konflikt med hinanden. At være mediator betyder også, at stille sig i midten.
Til trods for at de fleste mennesker drømmer om en verden med fred og harmoni mellem lande, på arbejdspladsen, i familielivet og i vennekredsen, vil konflikter formentlig altid forblive en del af vores tilværelse. Konflikter er således en hverdagsbegivenhed, som vi møder i mange sammenhænge – ofte uden at være særligt opmærksomme på konfliktens indhold, udvikling, stadie og ikke mindst løsningsmulighed.
Denne bog byder på nye redskaber til konfliktforebyggelse og konflikthåndtering.

Brugerbedømmelser af Mediation i organisatorisk perspektiv



Find lignende bøger
Bogen Mediation i organisatorisk perspektiv findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.