Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger af Heidi Eskelund Knudsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Rune Christiansen & Heidi Eskelund Knudsen
    228,95 - 368,95 kr.

    Forfatterne giver deres bud på moderne dansk historiedidaktik i denne introduktion til faget historie i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. I bogen nedbryder de to forfattere grænserne mellem historieundervisningen i grundskolen og på ungdomsuddannelserne for at skabe en større sammenhæng i elevernes oplevelse af historie og deres udbytte af faget. Forfatterne giver et historisk indblik i fagets udvikling samt dets aktuelle udfordringer og muligheder. Hertil kommer kapitler med konkrete øvelser til henholdsvis 3.-7. klasse og 8. klasse-3. g. Bogen er del af serien Didaktik, i alt 10 didaktikbøger til lærere i grundskole og på ungdomsuddannelser samt lærerstuderende. Alle bøger i serien går praktisk til værks, er fyldt med eksempler og øvelser og er baseret på den nyeste forskning inden for området. Heidi Eskelund er ph.d. i historiedidaktik og underviser ved Aarhus Universitet samt University College Lillebælt. Rune Christiansen er mag.art. i historie og lektor i historiedidaktik ved læreruddannelsen i Aarhus samt censorformand for historiefaget på de danske læreruddannelser.

  • - Historieundervisning og fortidsformidling
    af Jens Aage Poulsen, Marianne Leth, Karen Steller Bjerregaard, mfl.
    218,95 kr.

    I denne bog brydes med den gængse praksis i historieformidling. Der argumenteres for, at historiefaget også rummer elementer, hvor eleven lægger nutiden fra sig i sin tilnærmelse til et fortidsperspektiv, og giver forslag til, hvordan det kan ske i praksis. Bogen henvender sig til alle der er ved at uddanne sig til historielærer i alle skole- og uddannelsesformer samt øvrige undervisere og formidlere, som arbejder med at vise fortiden frem i forskellige sammenhænge.Bogen er inddelt i to dele.  Undersøgelse af fortidsperspektivet. Her undersøges det, hvordan historikere og fagdidaktikere arbejder med fortidsperspektiver, og hvilket rum dette gives i fagets læreplaner og i praksis i grundskole og gymnasium. Didaktiske arbejde med iscenesættelsen af fortidsperspektivet. Her er fokus på, hvordan vi fremstiller en oplevet fortid på en måde, som fortidens mennesker ville kunne genkende sig selv i. Derudover er der fokus på, hvordan man som historielærer kan vække elevernes nysgerrighed.Bogen er skrevet af forfattere med afsæt i en vifte af historiefaglige ståsteder:  historikere, etnografer, arkivarer, museumsformidlere, gymnasielærere og læreruddannere.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.