Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Udepædagogik – naturligvis! er en bog for alle, der har lyst til at lave noget i og med naturen. Ud over en masse konkrete ideer til leg, læring og udvikling i naturen har bogen også klare holdninger til ‘det derude’ og den måde, naturen skal formidles på.Forfatteren har selv praktiseret alle bogens aktiviteter. Langt de fleste af dem kan bruges af alle brugergrupper, uanset om det er vuggestue- og børnehavebørn, skolebørn, unge på døgninstitution eller voksne udviklingshæmmede. Der skal blot justeres i tempo,intensitet, progression og sammenhæng.Bogen veksler mellem forslag til udepædagogiske aktiviteter til alle aldersgrupper, relevant og brugbar teori, forsknings- og forsøgsresultater, didaktiske overvejelser og ikke mindst holdninger om udeliv og pædagogik.Udepædagogik – naturligvis! udkom første gang i 2011. Denne reviderede og opdaterede 2. udgave er en grundbog i natur og udeliv til pædagog- og lærerstuderende, udepædagoger, lærere i udeskoler og alt andet godtfolk, som inddrager naturen i deres pædagogiske hverdag, som mangler inspiration eller teoretisk basis eller blot vil prøve noget nyt.Lars Bergholdt har været aktiv med udepædagogik i hele sit arbejdsliv, både som deltager og underviser. De seneste 25 år har Lars Bergholdt været ansat som lektor i naturfag ved Pædagoguddannelsen, UCL.
Udepædagogik – naturligvis! er en revideret og opdateret 2. udgave af den oprindelige udgivelse fra 2011. Bogen er en grundbog i udelivet og naturen rettet mod pædagog- og lærerstuderende, lærere i udeskoler, udepædagoger og alle, der inddrager naturen i deres pædagogiske hverdag, som mangler teoretisk basis eller inspiration, eller som blot ønsker at prøve noget nyt.Udgangspunktet for udepædagogik er at skabe kendskab til, glæde ved og viden om at færdes i naturen på en attraktiv, selvudviklende, lystbetonet og selvstyrkende vis. Udepædagogik – naturligvis! veksler mellem forslag til udepædagogiske aktiviteter, relevant og brugbar teori, forsknings- og forsøgsresultater, didaktiske overvejelser og ikke mindst holdninger om udeliv og pædagogik. Der er hverken sat alder eller målgruppe på de mange muligheder, som bogen præsenterer, for de mange konkrete, udepædagogiske aktivitetsforslag er for alle, der er interesserede i at lave noget med og i naturen.Lars Bergholdt har været aktiv med udepædagogik hele sit arbejdsliv, både som deltager og underviser. Han har bl.a. lavet udviklingsarbejde med obs-børn i en økologisk kolonihave, været instruktør i grænseoverskridende friluftsaktiviteter og arbejdet som skolelærer i et betonområde med grønne pletter. De seneste 25 år har Lars Bergholdt været ansat som lektor i naturfag ved Pædagoguddannelsen, UCL.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.