Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Systemet "Matematik for lærere" er skrevet som lærebogs-og inspirationsmateriale dels til matematiklæreruddannelsen efter læreruddannelsesloven af 2007 og dels til efteruddannelse af folkeskolens matematiklærere. Systemets fællestitel "Matematik for lærere" er valgt i erkendelse af, at de øgede krav til læreruddannelsen også vil give sig udslag i øgede krav til allerede uddannede lærere. Det er et håb, at der må kunne skaffes midler til den helt nødvendige efteruddannelse af skolens matematiklærere, og titlen hænger sammen den overbevisning, at dette materiale vil kunne finde anvendelse også i denne sammenhæng. "Kultur, kundskab og kompetence 1B" udgør sammen med "Kultur, kundskab og kompetence 1A" og de tilhørende arbejdskortbøger "Undersøge, konstruere og argumentere 1A og 1B" systemets materiale til fællesdelen af matematiklæreruddannelsen på professionshøjskolerne.
Systemet "Matematik for lærere" er skrevet som lærebogs-og inspirationsmateriale dels til matematiklæreruddannelsen efter læreruddannelsesloven af 2007 og dels til efteruddannelse af folkeskolens matematiklærere. Systemets fællestitel "Matematik for lærere" er valgt i erkendelse af, at de øgede krav til læreruddannelsen også vil give sig udslag i øgede krav til allerede uddannede lærere. Det er et håb, at der må kunne skaffes midler til den helt nødvendige efteruddannelse af skolens matematiklærere, og titlen hænger sammen den overbevisning, at dette materiale vil kunne finde anvendelse også i denne sammenhæng.
Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit. I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser - undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse - målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning - elever med særlige behov. II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan? - forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser. III Principper og værktøjer - den professionelle lærers værktøjer - metoder, principper og fremgangsmåder - opbygning af læringsmiljøer - tolke og gennemskue lærebøger - elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder - undervisningsdifferentiering. IV Skolefagets historie - tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.
Systemet "Matematik for lærere" er skrevet som lærebogs-og inspirationsmateriale dels til matematiklæreruddannelsen efter læreruddannelsesloven af 2007 og dels til efteruddannelse af folkeskolens matematiklærere. Systemets fællestitel "Matematik for lærere" er valgt i erkendelse af, at de øgede krav til læreruddannelsen også vil give sig udslag i øgede krav til allerede uddannede lærere. Det er et håb, at der må kunne skaffes midler til den helt nødvendige efteruddannelse af skolens matematiklærere, og titlen hænger sammen den overbevisning, at dette materiale vil kunne finde anvendelse også i denne sammenhæng.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.