dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik

Bag om Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik

Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit. I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser - undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse - målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning - elever med særlige behov. II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan? - forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser. III Principper og værktøjer - den professionelle lærers værktøjer - metoder, principper og fremgangsmåder - opbygning af læringsmiljøer - tolke og gennemskue lærebøger - elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder - undervisningsdifferentiering. IV Skolefagets historie - tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788700362062
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 370
  • Udgivet:
  • 5. Februar 2003
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 148x241x24 mm.
  • Vægt:
  • 766 g.
  • bogreolen-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   bogreolen-flag
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 23. April 2024

Beskrivelse af Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik

Teori og praksis - en fagdidaktik, er bygget op omkring fire hovedafsnit. I En matematiklærers praktisk-pædagogiske overvejelser - undervisningsplanlægning og tilrettelæggelse - målovervejelser, praksiseksempler, organisationsovervejelser, elevreaktioner og refleksioner i indskoling, mellemtrin og overbygning - elever med særlige behov. II De didaktiske grundspørgsmål: Hvorfor, hvad og hvordan? - forskellige læringssyn og teorier om læreprocesser. III Principper og værktøjer - den professionelle lærers værktøjer - metoder, principper og fremgangsmåder - opbygning af læringsmiljøer - tolke og gennemskue lærebøger - elevers muligheder ved udvikling af begreber og metoder - undervisningsdifferentiering. IV Skolefagets historie - tidligere tiders overvejelser over fagets rolle og plads i uddannelsessystemet.

Brugerbedømmelser af Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik



Find lignende bøger
Bogen Matematik i læreruddannelsen - Teori og praksis - en fagdidaktik findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.