Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Bøger af Lilian Rohde

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Lilian Rohde & Jens Boelsmand
    314,95 kr.

    Innovative studerende præsenterer en metode til at designe projekter, som gør en forskel i velfærdssamfundet, det vil sige skaber merværdi i virkelighedens verden. Undervejs trænes studerendes innovative kompetencer til at nytænke ydelser, produkter og processer, som skaber værdi for borgerne i samfundet.Metoden er bygget op om modellen FIRE-Designs fire faser: ForståIdeudvikleRealisereEvaluere Første del af bogen beskriver modellens faser og forklarer begreber som kreativitet, innovation, entreprenørskab, intraprenørskab og iværksætteri. Anden del giver undervisere og studerende en række konkrete metoder og redskaber til de fire faser.Bogen er henvendt til studerende og til praksis - pædagoger, lærere, sygeplejersker, socialrådgivere og andre faggrupper fra professionsuddannelserne. FIRE-Design er oplagt i både undervisning og selvstyrede læreprocesser samt til større opgaver som for eksempel bacheloropgaven.

  • af Lilian Rohde & Anja Lea Olsen
    368,95 kr.

    Denne bog giver lærere en didaktisk metode og konkrete forslag til, hvordan innovativ kompetence og entreprenørskab udvikles hos eleverne i alle fag. Metoden er bygget op om et undervisningsdesign - FIRE-Design - i fire faser: Forstå Idéudvikle Realisere EvaluereFørste del af bogen beskriver grundlaget for den didaktiske models faser. Anden del giver konkrete forslag til øvelser i undervisningen.Til bogen hører en række kopiark til brug i undervisningen.FIRE-Design: - giver mulighed for en nyfortolkning af den obligatoriske projektopgave- kobler teori og praksis på nye måder- giver særlige udfordringer for de meget dygtige elever- giver gode udfordringer for de bogligt svage elever, eftersom de her får muligheder for at opfinde, handle, netværke, producere osv. Bogen henvender sig primært til lærere i praksis og til lærerstuderende i forbindelse med praktikforløb. Men den er også oplagt i andre dele af uddannelsessystemet, fx på ungdomsuddannelserne. Lilian Rohde er lektor ved læreruddannelsen UCC med erfaring inden for grund-, efter- og videreuddannelse samt udviklingsprojekter både nationalt og internationalt. Koordinator for Center for Innovation ved UCC og medforfatter til blandt andet Klædt på til verden - en håndbog til undervisere om interkulturel kompetence og Portfolio - engelskmaterialer til 4. klasse.Anja Lea Olsen er lærer på HTX, Københavns Tekniske Gymnasium, og har mange års erfaring fra folkeskolen med blandt andet innovationsundervisning, First LEGO League, naturfagsmaraton m.m. Har holdt kurser og workshops om innovation i folkeskolen, på UC Lillebælt og UCC for både lærere og lærerstuderende.

  • af Lilian Rohde & Anja Lea Olsen
    210,95 kr.

    enne bog giver lærere en didaktisk metode og konkrete forslag til, hvordan innovativ kompetence og entreprenørskab udvikles hos eleverne i alle fag. Metoden er bygget op om et undervisningsdesign – FIRE-Design – i fire faser:ForståIdéudvikleRealisereEvaluereFørste del af bogen beskriver grundlaget for den didaktiske models faser. Anden del giver konkrete forslag til øvelser i undervisningen. Til bogen hører en række kopiark til brug i undervisningen.Bogen henvender sig primært til lærere i praksis og til lærerstuderende i forbindelse med praktikforløb. Men den er også oplagt i andre dele af uddannelsessystemet, fx på ungdomsuddannelserne. Lilian Rohde er lektor ved læreruddannelsen UCC med erfaring inden for grund-, efter- og videreuddannelse samt udviklingsprojekter både nationalt og internationalt. Koordinator for Center for Innovation ved UCC og medforfatter til blandt andet Klædt på til verden - en håndbog til undervisere om interkulturel kompetence og Portfolio - engelskmaterialer til 4. klasse.Anja Lea Olsen er lærer på HTX, Københavns Tekniske Gymnasium, og har mange års erfaring fra folkeskolen med blandt andet innovationsundervisning, First LEGO League, naturfagsmaraton m.m. Har holdt kurser og workshops om innovation i folkeskolen, på UC Lillebælt og UCC for både lærere og lærerstuderende.OBS. Denne e-bog er udgivet i fixed layout. Læs mere på www.lrdigital.dk/guide

  • af Per Schultz Jørgensen, Andy Højholdt, Steen Hildebrandt, mfl.
    318,95 kr.

    Det vil kræve handling og en massiv omstilling af vores samfund, når Danmark i de kommende år skal leve op til Verdensmålene for bæredygtig udvikling. Vores uddannelser har en vigtig rolle i den omstilling. Derfor har vi udgivet denne bog.I bogens kapitler giver en række af landets dygtigste forskere og undervisere deres bud på, hvordan børn og unge kan lære om bæredygtighed. Kapitlerne viser, hvordan vi som undervisere kan hjælpe med at fremme håb og handlekraft – og integrere bæredygtig udvikling i undervisningen.Håbets og handlingens pædagogik præsenterer en række handlingsrettede, didaktiske forslag til at ændre verden sammen med børn og unge. Dermed er fokus også rettet mod kompetenceudviklingen af kommende lærere og pædagoger. Deres viden og handledygtighed inden for Verdensmål og bæredygtighed har afgørende betydning for, at børn og unge kan møde morgendagens udfordringer som kritiske, handlende og ansvarlige samfundsborgere.Bogen er skrevet til lærer- og pædagogstuderende og til lærere og pædagogisk personale i skolen.

  • - en håndbog til undervisere om interkulturel kompetence
    af Lilian Rohde, Ellen Farr & Lone Smidt
    458,95 kr.

    Undervisningen skal have et globalt perspektiv og eleverne klædes på til at få indsigt, udsyn og omtanke til at møde globaliseringens krav. Men hvordan gør man det konkret? Hvordan opbygger man i skolen sociale kompetencer: kommunikationsmønstre, normer og værdier, der skal til for at vores børn og unge kan møde den globale, multikulturelle verden? Dette findes der mange gode og konkrete bud på i Klædt på til verden - en håndbog til undervisere om interkulturel kompetence, som indeholder følgende:Introduktion til interkulturel kompetencePrøv i praksis: Godt 80 velafprøvede øvelser til 0.-10. klasse, inddelt efter temaerForsøg i fagene (i overbygningen): dansk, engelsk, geografi, matematik og samfundsfagTænk på tilgange: Ideer til pædagogiske metoderMål: Alle opgaver er tilrettelagt forhold til indholds- og trinmål, tegn, portefølje, tidsforbrug, materialer og opgavebeskrivelseMaterialer og linksMålgruppe: Lærere i grundskolen og undervisere på bl.a. sprogskoler, voksenuddannelser, efteruddannelser og undervisere på lærer- og pædagogseminarier .

  • af Lisbeth Verstraete-Hansen, Lilian Rohde, Mette Skovgaard Andersen & mfl.
    44,95 kr.

    Tidsskriftet Sprogforum formidler forskeres og praktikeres erfaringer, undersøgelser og ideer inden for kultur- og sprogpædagogik med henblik på fremmed- og andetsprogundervisning i forskellige dele af uddannelsessystemet. Sprogforum tager temaer op der er centrale for undervisning i sprog og kultur, og som også et relevante på tværs af fag, såsom interkulturel kompetence, literacy, digitalisering af undervisning, læringsrum osv.Sprogforum henvender sig til alle med interesse for sprog- og kulturundervisning: Sproglærere, undervisere på læreruddannelser, lærebogsforfattere, forskere og pædagogiske ledere.Sprogforum udkommer to gange om året og er fagfællebedømt. Artiklerne er lettilgængelige og belyser fra forskellige vinkler et aktuelt tema.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.