Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Innovative elever. Undervisning i FIRE faser

Bag om Innovative elever. Undervisning i FIRE faser

enne bog giver lærere en didaktisk metode og konkrete forslag til, hvordan innovativ kompetence og entreprenørskab udvikles hos eleverne i alle fag. Metoden er bygget op om et undervisningsdesign – FIRE-Design – i fire faser: Forstå Idéudvikle Realisere Evaluere Første del af bogen beskriver grundlaget for den didaktiske models faser. Anden del giver konkrete forslag til øvelser i undervisningen. Til bogen hører en række kopiark til brug i undervisningen. Bogen henvender sig primært til lærere i praksis og til lærerstuderende i forbindelse med praktikforløb. Men den er også oplagt i andre dele af uddannelsessystemet, fx på ungdomsuddannelserne. Lilian Rohde er lektor ved læreruddannelsen UCC med erfaring inden for grund-, efter- og videreuddannelse samt udviklingsprojekter både nationalt og internationalt. Koordinator for Center for Innovation ved UCC og medforfatter til blandt andet Klædt på til verden - en håndbog til undervisere om interkulturel kompetence og Portfolio - engelskmaterialer til 4. klasse. Anja Lea Olsen er lærer på HTX, Københavns Tekniske Gymnasium, og har mange års erfaring fra folkeskolen med blandt andet innovationsundervisning, First LEGO League, naturfagsmaraton m.m. Har holdt kurser og workshops om innovation i folkeskolen, på UC Lillebælt og UCC for både lærere og lærerstuderende. OBS. Denne e-bog er udgivet i fixed layout. Læs mere på www.lrdigital.dk/guide

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788711357064
  • Udgivet:
  • 20. september 2013
  • BLACK WEEK
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Innovative elever. Undervisning i FIRE faser

enne bog giver lærere en didaktisk metode og konkrete forslag til, hvordan innovativ kompetence og entreprenørskab udvikles hos eleverne i alle fag. Metoden er bygget op om et undervisningsdesign – FIRE-Design – i fire faser:
Forstå
Idéudvikle
Realisere
Evaluere
Første del af bogen beskriver grundlaget for den didaktiske models faser. Anden del giver konkrete forslag til øvelser i undervisningen. Til bogen hører en række kopiark til brug i undervisningen.
Bogen henvender sig primært til lærere i praksis og til lærerstuderende i forbindelse med praktikforløb. Men den er også oplagt i andre dele af uddannelsessystemet, fx på ungdomsuddannelserne.

Lilian Rohde er lektor ved læreruddannelsen UCC med erfaring inden for grund-, efter- og videreuddannelse samt udviklingsprojekter både nationalt og internationalt. Koordinator for Center for Innovation ved UCC og medforfatter til blandt andet Klædt på til verden - en håndbog til undervisere om interkulturel kompetence og Portfolio - engelskmaterialer til 4. klasse.
Anja Lea Olsen er lærer på HTX, Københavns Tekniske Gymnasium, og har mange års erfaring fra folkeskolen med blandt andet innovationsundervisning, First LEGO League, naturfagsmaraton m.m. Har holdt kurser og workshops om innovation i folkeskolen, på
UC Lillebælt og UCC for både lærere og lærerstuderende.
OBS. Denne e-bog er udgivet i fixed layout. Læs mere på www.lrdigital.dk/guide

Brugerbedømmelser af Innovative elever. Undervisning i FIRE faser



Find lignende bøger
Bogen Innovative elever. Undervisning i FIRE faser findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.