Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Brandingeksperten Martin Lindstrom, den moderne marketings Sherlock Holmes, har et blik for de detaljer, vi andre ikke bemærker. Han zoomer ind i stedet for ud og viser, hvordan man kan arbejde kvalitativt med data frem for kvantitativt. 300 dage om året tilbringer han som gæst i fremmede menneskers hjem verden over, hvor han roder i affaldsspanden, studerer mobilregningen, åbner køleskabet og rutineret graver sig vej gennem rodet i børneværelset. Disse detaljer, de små data, kan nemlig afsløre globale tendenser, de kan fortælle om drømme, vi ikke vidste, vi havde, eller de kan indeholde idéen til et produkt, ingen endnu havde opdaget, vi manglede.
Discover the tricks, strategies and manipulations that businesses, advertisers and retailers across the world use to engineer human desire and compel consumers to open their wallets, with this insider's-view.
WALL STREET JOURNAL Bestseller A humorous yet practical five-step guide to ridding ourselves-and our companies-of bureaucratic bottlenecks and red tape During the COVID-19 pandemic, the TSA is allowing passengers to board planes with unlimited amounts of hand sanitizer, while maintaining its 3.4-ounce limit on all other liquids. You need a chainsaw to pry open your new pair of headphones from their package. Your eighth Zoom meeting of the day keeps freezing, and if you hear "No, wait; no, you go first" again, you will implode. But first you have to sit through an endless Power Point presentation that everyone claims they've read, no one has, and that could have been summarized in one page. What has happened to common sense? And how can we get it back? Companies, it seems, have become so entangled in their own internal issues, and further beset by reams of invisible red tape, that they've lost sight of their core purpose. Inevitably, they pay the price. Best-selling author Martin Lindstrom combines numerous real-life examples of corporate common sense gone wrong with his own ingenious plan for restoring logic-and sanity-to the companies and people that need it most. A must-read for today's executives, managers, and employees, The Ministry of Common Sense is funny, entertaining, and immensely practical.
Buyology shares the fruits of this research, revealing for the first time what actually goes on inside our heads when we see an advertisement, hear a marketing slogan, taste two rival brands of drink, or watch a programme sponsored by a major company.
Er du blevet Brandwashed?Hvis du nogensinde har givet efter for dit barns plageri om et bestemt mærke legetøj eller morgenmadsprodukt, købt en bog, fordi den var på bestsellerlisten, dånet over det sidstenye teenageridol, sovet med din iPhone puttet hyggeligt mellem dig og din sovende ægtefælle, "kunnet lide" noget på Facebook, tilmeldt dig en kundekortsordning eller proppet en lille flaske hånddesinfektionsmiddel i tasken, før du gik hjemmefra, så er du blevet brandwashed.Det ved det visionære marketinggeni Martin Lindstrom, fordi han i over tyve år har befundet sig i frontlinjen i alle de forskellige branding-krige. Og nu er han klar til at vende spotlightet mod sin egen branche og afsløre hele det spektrum af psykologiske fælder og tricks, som moderne marketing- og reklamefolk bruger til at sløre sandheden, manipulere med vores tanker og overtale os til at købe. På baggrund af alt det, Martin Lindstrom har set bag kulisserne og bestyrelseslokalernes lukkede døre i nogle af verdens største og mest rentable organisationer, og ud fra de omfangsrige og banebrydende undersøgelser, han har gennemført med henblik på denne bog, afslører han her nogle af marketingverdens bedst bevarede hemmeligheder. BRANDWASHED er et must at læse for moderne velinformerede forbrugere, som gerne vil vide, hvordan vi kan beskytte os selv og begynde at kæmpe imod de globale giganter, der rotter sig sammen for at få fat i vores penge."... god og tankevækkende underholdning" - Berlingske
From the 'new car' aroma to the crunch of Kellog's cornflakes, understand how to appeal to the neglected senses: touch, taste and smell, and enter the new frontier of branding.
I "Paleo För Nybörjare: Utforska Din Hälsa Genom Uråldrig Kost", tar Martin Lindström, en passionerad förespråkare för paleo-livsstilen, dig med på en resa tillbaka till människans ursprungliga kost. Martin hjälper dig att utforska de grundläggande principerna för paleo och lär dig att tillämpa dessa i din egen vardag.Som en praktisk guide, förklarar boken hur du kan anpassa din kost och livsstil till paleo-principerna utan att behöva kompromissa med smak eller variation. Martin belyser vetenskapen bakom paleo och varför det kan vara en nyckel till en mer balanserad och hälsosam livsstil."Paleo För Nybörjare" är perfekt för den som vill förbättra sin hälsa genom kost och förstå fördelarna med en naturlig och obearbetad kost. Boken är också utmärkt för den som är nyfiken på paleo och vill lära sig mer. Bli inspirerad av Martins passion och dyk in i paleo-livsstilen.
This book considers Sweden's pandemic management which differed so significantly from much of the rest of the world: it provoked intense and wide-reaching interest, curiosity and criticism. Trans-disciplinary Swedish authors from the humanities, life sciences, social sciences, and cultural studies use a variety of tools to mine deeper into some of the central elements and dimensions in their country's pandemic management such as understandings of freedom, the execution of power, denialism, exceptionalism, patriotism, the role of expertise and trust in the national state to give a deeper understanding of Sweden's decisions, failures, successes, and the lessons to be learned.Aimed at readers with interest in global health and politics it will also be of interest in disciplines such as virology, epidemiology, history, cultural studies, ethics, media studies, medicine and economics.The Open Access version of this book, available at http://www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives 4.0 license.
Hvad er der sket med den sunde fornuft? Og hvordan kan vi få den tilbage? Det lader til, at virksomheder er blevet så opslugte af systemer og bureaukrati (og skærme der fryser), at de har tabt både deres formål og kultur af syne. I sidste ende er det kunderne, der betaler prisen. Den danskfødte, internationalt anerkendte brandingekspert og bestsellerforfatter Martin Lindstrom giver eksempler fra sit arbejde med virksomheder, hvor enhver form for sund fornuft er forduftet, og gennemgår sin plan for at bringe logik og fornuft tilbage til virksomheder og mennesker, hvor der er allermest brug for det. Afdelingen for sund fornuft er en morsom, underholdende og utrolig praktisk guide til direktører, mellemledere og menige medarbejdere - uanset om de arbejder online eller er fysisk til stede på deres arbejdsplads.
Hired by the world's leading brands to find out what makes their customers tick, Martin Lindstrom spends three hundred nights a year overseas, closely observing people in their homes. His goal: to uncover their hidden desires and turn them into breakthrough products for the world's leading brands. In a world besotted by the power of Big Data, he works like a modern-day Sherlock Holmes, accumulating small clues to help solve a stunningly diverse array of challenges. Lindstrom connects the dots in this globe-trotting narrative that will fascinate not only marketers and brand managers, but anyone interested in the infinite variations of human behavior.Small Data combines armchair travel with forensic psychology into an interlocking series of international clue-gathering detective stories. It presents a rare behind-the-scenes look at what it takes to create global brands, and along the way, reveals surprising and counterintuitive truths about what connects us all as humans.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.