Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Mette Krogh Christensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Nina Beyer, Hans Lund, Bente Klarlund Pedersen, mfl.
    458,95 kr.

    Bogen kombinerer viden om træningsfysiologi og generelle træningsprincipper med evidens om fysioterapeutiske principper i forhold til forebyggelse, behandling og rehabilitering af forskellige patientgrupper. Læseren får en introduktion til fysiologi og biomekanik med direkte relation til træning, og en introduktion til en række almene og specifikke forhold i forbindelse med anvendelse af træning til personer med kroniske sygdomme. Her i 2. udgave er bogen udvidet med tre nye kapitler; et om pædagogik i træningen, Tilpasset bevægelse og idræt samt et kapitel om Opvarmning. Bogens primære målgruppe er fysioterapeuter, men den kan anvendes af alle faggrupper, der benytter træning i forbindelse med forebyggelse, behandling eller rehabilitering.

  • af Hans Bonde, Gertrud Pfister, Sine Agergaard, mfl.
    314,95 kr.

    Grundbog i idrætssociologi er en bredviftet introduktion til idræt i et større samfundsperspektiv, især i en skandinavisk kontekst. Den er opbygget i tre hoveddele med fokus på henholdsvis teori, metode og tematiske emner. Alle kapitler inddrager cases fra idrættens verden. Bogen er tiltænkt studerende på de videregående uddannelser, som har et idrætsfagligt sigte, men den kan med fordel læses af alle med interesse for samspillet mellem idræt og samfund. Det gælder også studerende på professionshøjskoler og på de gymnasiale uddannelser. Grundbog i idrætssociologi er skrevet af førende norske og danske idrætsforskere. Forfatterne beskriver blandt andet idrætten ud fra emner som integration, migration, doping, elitetræning, talentudvikling, kommercialisering, massemedier, globalisering, vold og hooliganisme, køn og seksualisering samt livsstil og fitness.

  • - En guide til lægen som underviser
    af Mette Krogh Christensen & Louise Binow Kjær
    378,95 kr.

    Guide til medicinsk undervisning De syv lægeroller beskrevet af Sundhedsstyrelsen danner grundlaget for, hvilke kompetencer en læge skal have i Danmark. Denne bog drejer sig om lægens rolle som underviser. Medicinstuderende og yngre læger skal lære meget mere end det, som eksplicit fremgår af læringsmål og kursusplaner. De skal lære at agere i en helt ny verden, der omfatter forskellige kulturer og rammer for de konkrete arbejdsopgaver. Som medicinsk underviser er man derfor den centrale facilitator for de studerendes faglige og personlige læring. MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser handler om det helt særlige ved medicinsk didaktik, nemlig det patientcentrerede og professionsrettede fokus i mødet mellem undervisere og studerende. Bogen gennemgår diverse undervisningsmetoder, didaktiske principper og konkrete forslag til undervisningsaktiviteter baseret på pædagogisk litteratur og medicinsk uddannelsesforskning. Du bliver f.eks. introduceret til patientcentreret undervisning, narrativ medicin og simulation vha. virtual reality. MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser er en håndbog målrettet alle medicinske undervisere, som ønsker råd til at tilrettelægge og gennemføre en undervisning, der er studenteraktiverende, patientcentreret og hænger sammen med konkrete læringsmål og eksamen.

  • af Mette Krogh Christensen & Ole Lund
    18,95 kr.

    Et nyt kapitel i formidlingen af dansk universitetspædagogik. Bogen handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker. Temaerne er: Innovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning Internationalisering Studiearbejde mellem timerne Talentudvikling Ph.d.-vejledning Quiz og digitale opgaver Coursera-kursus Flipped classroom Pædagogisk studiereform Kursusudvikling Eksamensudvikling "Scholarship of teaching and learning" Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.