Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Medicinsk didaktik

- En guide til lægen som underviser

Bag om Medicinsk didaktik

Guide til medicinsk undervisning De syv lægeroller beskrevet af Sundhedsstyrelsen danner grundlaget for, hvilke kompetencer en læge skal have i Danmark. Denne bog drejer sig om lægens rolle som underviser. Medicinstuderende og yngre læger skal lære meget mere end det, som eksplicit fremgår af læringsmål og kursusplaner. De skal lære at agere i en helt ny verden, der omfatter forskellige kulturer og rammer for de konkrete arbejdsopgaver. Som medicinsk underviser er man derfor den centrale facilitator for de studerendes faglige og personlige læring. MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser handler om det helt særlige ved medicinsk didaktik, nemlig det patientcentrerede og professionsrettede fokus i mødet mellem undervisere og studerende. Bogen gennemgår diverse undervisningsmetoder, didaktiske principper og konkrete forslag til undervisningsaktiviteter baseret på pædagogisk litteratur og medicinsk uddannelsesforskning. Du bliver f.eks. introduceret til patientcentreret undervisning, narrativ medicin og simulation vha. virtual reality. MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser er en håndbog målrettet alle medicinske undervisere, som ønsker råd til at tilrettelægge og gennemføre en undervisning, der er studenteraktiverende, patientcentreret og hænger sammen med konkrete læringsmål og eksamen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788794207638
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Udgivet:
  • 13. november 2023
  • Udgave:
  • 1
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-5 hverdage
Forventet levering: 28. november 2024

Beskrivelse af Medicinsk didaktik

Guide til medicinsk undervisning

De syv lægeroller beskrevet af Sundhedsstyrelsen danner grundlaget for, hvilke kompetencer en læge skal have i Danmark. Denne bog drejer sig om lægens rolle som underviser.

Medicinstuderende og yngre læger skal lære meget mere end det, som eksplicit fremgår af læringsmål og kursusplaner. De skal lære at agere i en helt ny verden, der omfatter forskellige kulturer og rammer for de konkrete arbejdsopgaver. Som medicinsk underviser er man derfor den centrale facilitator for de studerendes faglige og personlige læring.

MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser handler om det helt særlige ved medicinsk didaktik, nemlig det patientcentrerede og professionsrettede fokus i mødet mellem undervisere og studerende.

Bogen gennemgår diverse undervisningsmetoder, didaktiske principper og konkrete forslag til undervisningsaktiviteter baseret på pædagogisk litteratur og medicinsk uddannelsesforskning. Du bliver f.eks. introduceret til patientcentreret undervisning, narrativ medicin og simulation vha. virtual reality.

MEDICINSK DIDAKTIK – En guide til lægen som underviser er en håndbog målrettet alle medicinske undervisere, som ønsker råd til at tilrettelægge og gennemføre en undervisning, der er studenteraktiverende, patientcentreret og hænger sammen med konkrete læringsmål og eksamen.

Brugerbedømmelser af Medicinsk didaktik



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.