Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger af Mette Marie Ledertoug

Filter
Filter
Genre
  • (3)
  • (4)
  • (5)
Bogtype
  • (5)
  • (3)
Format
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
Sprog
  • (7)
Pris
DKK
Tag
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Sorter efterSorter Populære
  • af Mette Marie Ledertoug
    355,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    At få potentialet frem i alle elever må være det ypperste ideal for en lærer eller pædagog, og at arbejde med styrker er en af de mulige veje frem. En styrkebaseret undervisning tager udgangspunkti at kunne kortlægge, udforske og anvende styrker i den pædagogiske dagligdag. Styrk skolen anviser forskellige praktiske muligheder og metoder til kortlægning af styrker og indeholder desuden et stort inspirationskatalog af små og store øvelser til udforskning af styrker. Styrk skolen har samtidig et særligt fokus på at sætte anvendelse af styrker i spil gennem implementering i skolekultur og læringsmiljø på det overordnede plan samt konkret på elevplan,klasseplan og/eller skoleplan. Styrk skolen anviser veje til at fremme trivsel ved at inddrage styrker i den understøttendeundervisning, i featureuger og i skolens traditioner og læringsmiljø. Desuden anviser den veje til at fremme læring gennem inddragelse af styrker i det fag-faglige felt, i elevplaner og handleplanerog i en synlig læring med målstyringsmodel. Styrk skolen henvender sig primært til lærere, pædagoger, konsulenter, psykologer og skoleledelse for på såvel et overordnet plan at implementere et styrkebaseret fokus i læringsmiljøog skolekultur som på det helt konkrete plan at inddrage styrker fag-fagligt og i understøttende undervisning. Desuden kan bogen med fordel læses af lærer- og pædagogstuderende. Bogen henvender sig både til den læser, der aldrig har arbejdet med styrker før, og samtidig til den læser, der har et godt kendskab til styrkearbejde og gerne vil udbygge sin viden og sin styrkeværktøjskasse. Styrk skolen er et selvstændigt materiale, men kan desuden med fordel anvendes sammen med Livsduelighed og børns karakterstyrker af Anne Linder og Mette Marie Ledertoug, Styrkekompasset af Mette Marie Ledertoug samt Styrkemappen af Anne Linder.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • af Anne Linder & Mette Marie Ledertoug
    307,95 - 337,95 kr.
    Fragt 29,95 kr.

    Forskning har dokumenteret, at arbejdet med personlige karakterstyrker hos voksne skaber mere glæde, tilfredshed, engagement og bedre præstationer. Formålet med denne bog er at skabe samme mulighed på børneområdet.Skoleverdenen er i en stor forandringsproces, der stiller skærpede krav til faglighed, samtidig med at elevernes personlige og sociale kompetencer er nødvendige faktorer for at skabe trivsel, vækst og livsduelighed. Bogen viser, gennem en forankring i den positive psykologis teori og metoder, hvordan et barns færdigheder, ressourcer og potentialer kan sættes i spil gennem en styrkebaseret tilgang.Bogen anviser veje til det daglige pædagogiske arbejde med et enkelt barn, en børnegruppe eller en samlet klasse og i det professionelle teamsamarbejde. Gennem en kortlægning, udforskning og anvendelse af karakterstyrkerne skabes mulighed for bedre trivsel og bedre læring.I tilknytning til bogen er der udarbejdet screeningsværktøjet Styrkekompasset samt Styrkemappen, som består af et sæt plakater og kort til brug i det daglige arbejde i klassen eller med enkelte elever eller små grupper.

    • Fragt
    • 29,95 kr.
  • af Nanna Paarup, Mette Marie Ledertoug, Louise Tidmand & mfl.
    452,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Skru ned for kedsomhed og op for den gode læring!Rigtig mange elever keder sig i den danske folkeskole. De keder sig ikke bare en gang imellem- de keder sig så meget eller så hyppigt, at det har betydning for deres læring, sundhed og trivsel. I denne bog går forfatterne til kamp mod kedsomhed - og de inviterer dig til at gå med. Med udgangspunkt i den bedste og nyeste viden om læring og kedsomhed får du gennem bogen anvist en lang række veje og værktøjer til at gøre en indsats mod kedsomhed på din skole og i din egen undervisning.Bogen indeholder 90 øvelser målrettet elever og undervisere, som kan laves med enkelte elever, med klasser, med en årgang, i underviserteams eller på skoleniveau.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • - – individuelt og kollektivt
    af Jonas Kroustrup, Claus Elmholdt, Malene Mygind, mfl.
    300,95 kr.

    Robusthed er en nødvendighed i nutidens samfund, hvor hastighed, forandringer og krav om fleksibilitet hele tiden øges. Vil vi møde denne udfordring klogt, er det vigtigt, at vi sætter fokus på at øge både den individuelle og kollektive robusthed i hverdagen. Samtidig kræver det en accept af, at det er et fælles ansvar, og at robusthed ikke er noget, der kan pålægges den enkelte alene.Forskning i robusthed og resiliens dokumenterer i stigende grad, at forhold som følelsesmæssig selvindsigt og reguleringsevne, oplevelse af mening, mulighed for fordybelse og utilgængelighed, vedholdenhed og samarbejdsevne, engagement og mestring kan øge vores trivsel og robusthed.Robusthed i praksis er en introduktion til, hvordan vi kan forstå robusthedsbegrebet, og hvorfor det er væsentligt lige nu. Bogens 11 forfattere kommer på den baggrund med en række konkrete bud og anvisninger på, hvordan man kan udvikle robusthed privat, på arbejdspladserne og i samfundet.Bogens klare sprog, værktøjer og anvisninger samt de mange specifikke øvelser, refleksionsbokse og oversigter gør den velegnet til ledere, konsulenter, undervisere, coaches, sundhedspersonale og terapeuter.

  • af Mette Marie Ledertoug
    42,95 kr.

    Positiv psykologi har i de senere år vundet indpas i den pædagogiske verden,hvor både et menneskesyn med øget fokus på styrker og ressourcer samtde heraf afledte interventioner er sat i spil i arbejdet med børn og unge. Endel af disse interventioner arbejder bredt med en positiv psykologisk tilgangfor at skabe bedre trivsel og bedre læring. Andre interventioner fokusererspecifikt på at arbejde med personlige karakterstyrker, og da forskningenpå voksenområdet har vist meget positive resultater, er det nærliggende atundersøge, hvorvidt der ligeledes kan skabes resultater på børne- og ungeområdet. Nærværende artikel undersøger forskningen i styrkeinterventioner baseret på VIA (Values in Action)1 på børne- og ungeområdet, de resultater, som dette nye forskningsområde foreløbigt har skabt, og hvilke overvejelser det kan afstedkomme.

  • - Et trivsels - og robusthedsprogram for teenagere
    af Nina Tange, Mette Marie Ledertoug & Carlota Las Hayas Rodriguez
    42,95 kr.

    UPRIGHT er et EU-forskningsprojekt om trivsel og robusthed hos 12-14-årige skoleelever,der er skabt i en samskabelsesproces mellem elever, forældre, lærere, skoleledelserog forskere og i et samarbejde mellem seks deltagerlande: Norge, Island, Polen, Italien,Spanien og Danmark. Nærværende artikel beskriver samskabelsesprocessen og arbejdetmed at skabe et interventionsprogram, der imødeser behov og ønsker hos målgruppenfor at skabe engagement og ejerskab som drivkraft til arbejdet med såvel individuel somkollektiv robusthed.

  • af Kim Martin Nielsen, Jonas Norgaard Mortensen, Nanna Paarup, mfl.
    145,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:Kedsomhed kvæler den gode læringAf Nadia Holmgren, Mette Marie Ledertoug,Nanna Paarup og Louise TidmandHver fjerde elev i folkeskolen keder sig i en sådan grad, at det går ud over både trivsel og læring. Denne artikel beskriver, hvorfor den usunde kedsomhed er så destruktiv, og kommer med anvisningertil, hvordan man kan mindske kedsomheden. Dette gøres gennem en helhedsorienteret tilgang, der inddrager elever, forældre, lærere, pædagoger og ledelse, og hvor læring og trivsel vægtes lige højt.Når ledelsen udstikker klare fælles værdier og visioner, blomstrer arbejdspladsenAf Else Marie Bech, Finn Godrim og JonasNorgaard MortensenDenne artikel beskriver den udvikling, vi i samfundet har taget fra et fælles værdisæt til et individuelt. Artiklen argumenterer for, at dette individuelle ansvar kan medføre psykisk mistrivsel og vanskeligheder i forhold til at skabe mening og retning i livet. Derfor er det afgørende, at uddannelseslederen tør og formår at udstikke rammer, visioner og meningsfulde fælles værdier.Forældresamarbejdet i dagtilbuddet styrker barnets læringsmiljøAf Ida Elbæk og Sanne LindDenne artikel undersøger, hvordan man etablerer og leder godt forældresamarbejde, hvor forældre og dagtilbud sammen støtter op om barnets udvikling. Artiklen pointerer, at når relationen mellem forældre og det pædagogiske personale er god, understøttes barnets trivsel og læring på bedst mulig vis, da den gode relation fordrer videndeling, samarbejde og nysgerrighed på hinandens valg og beslutninger.Samtalens betydning for udvikling af pædagogisk praksisAf Kim Martin NielsenI januar-nummeret af Ledelse i Morgen skrev Kim Martin Nielsen om lederens rolle i forhold til at kvalificere kollegial coaching og analytiske dialoger i kollegafællesskabet med henblik på at fremme de professionelles læring og udvikling. Denne artikel tager skridtet videre og beskriver, hvordan arbejdet med at opbygge en refleksiv og samarbejdende læringskultur helt konkret kan se ud i praksis. Artiklen gennemgår tre redskaber til brug i teamets samtalepraksis.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.