Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Ledelse i Morgen, Nr. 7. April 2018. 21. årgang. Tema: Ledelse af styrket trivsel

Bag om Ledelse i Morgen, Nr. 7. April 2018. 21. årgang. Tema: Ledelse af styrket trivsel

Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler: Kedsomhed kvæler den gode læring Af Nadia Holmgren, Mette Marie Ledertoug, Nanna Paarup og Louise Tidmand Hver fjerde elev i folkeskolen keder sig i en sådan grad, at det går ud over både trivsel og læring. Denne artikel beskriver, hvorfor den usunde kedsomhed er så destruktiv, og kommer med anvisninger til, hvordan man kan mindske kedsomheden. Dette gøres gennem en helhedsorienteret tilgang, der inddrager elever, forældre, lærere, pædagoger og ledelse, og hvor læring og trivsel vægtes lige højt. Når ledelsen udstikker klare fælles værdier og visioner, blomstrer arbejdspladsen Af Else Marie Bech, Finn Godrim og Jonas Norgaard Mortensen Denne artikel beskriver den udvikling, vi i samfundet har taget fra et fælles værdisæt til et individuelt. Artiklen argumenterer for, at dette individuelle ansvar kan medføre psykisk mistrivsel og vanskeligheder i forhold til at skabe mening og retning i livet. Derfor er det afgørende, at uddannelseslederen tør og formår at udstikke rammer, visioner og meningsfulde fælles værdier. Forældresamarbejdet i dagtilbuddet styrker barnets læringsmiljø Af Ida Elbæk og Sanne Lind Denne artikel undersøger, hvordan man etablerer og leder godt forældresamarbejde, hvor forældre og dagtilbud sammen støtter op om barnets udvikling. Artiklen pointerer, at når relationen mellem forældre og det pædagogiske personale er god, understøttes barnets trivsel og læring på bedst mulig vis, da den gode relation fordrer videndeling, samarbejde og nysgerrighed på hinandens valg og beslutninger. Samtalens betydning for udvikling af pædagogisk praksis Af Kim Martin Nielsen I januar-nummeret af Ledelse i Morgen skrev Kim Martin Nielsen om lederens rolle i forhold til at kvalificere kollegial coaching og analytiske dialoger i kollegafællesskabet med henblik på at fremme de professionelles læring og udvikling. Denne artikel tager skridtet videre og beskriver, hvordan arbejdet med at opbygge en refleksiv og samarbejdende læringskultur helt konkret kan se ud i praksis. Artiklen gennemgår tre redskaber til brug i teamets samtalepraksis.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771607680
  • Udgivet:
  • 30. april 2018
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Ledelse i Morgen, Nr. 7. April 2018. 21. årgang. Tema: Ledelse af styrket trivsel

Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:
Kedsomhed kvæler den gode læring
Af Nadia Holmgren, Mette Marie Ledertoug,
Nanna Paarup og Louise Tidmand
Hver fjerde elev i folkeskolen keder sig i en sådan grad, at det går ud over både trivsel og læring. Denne artikel beskriver, hvorfor den usunde kedsomhed er så destruktiv, og kommer med anvisninger
til, hvordan man kan mindske kedsomheden. Dette gøres gennem en helhedsorienteret tilgang, der inddrager elever, forældre, lærere, pædagoger og ledelse, og hvor læring og trivsel vægtes lige højt.
Når ledelsen udstikker klare fælles værdier og visioner, blomstrer arbejdspladsen
Af Else Marie Bech, Finn Godrim og Jonas
Norgaard Mortensen
Denne artikel beskriver den udvikling, vi i samfundet har taget fra et fælles værdisæt til et individuelt. Artiklen argumenterer for, at dette individuelle ansvar kan medføre psykisk mistrivsel og vanskeligheder i forhold til at skabe mening og retning i livet. Derfor er det afgørende, at uddannelseslederen tør og formår at udstikke rammer, visioner og meningsfulde fælles værdier.
Forældresamarbejdet i dagtilbuddet styrker barnets læringsmiljø
Af Ida Elbæk og Sanne Lind
Denne artikel undersøger, hvordan man etablerer og leder godt forældresamarbejde, hvor forældre og dagtilbud sammen støtter op om barnets udvikling. Artiklen pointerer, at når relationen mellem forældre og det pædagogiske personale er god, understøttes barnets trivsel og læring på bedst mulig vis, da den gode relation fordrer videndeling, samarbejde og nysgerrighed på hinandens valg og beslutninger.
Samtalens betydning for udvikling af pædagogisk praksis
Af Kim Martin Nielsen
I januar-nummeret af Ledelse i Morgen skrev Kim Martin Nielsen om lederens rolle i forhold til at kvalificere kollegial coaching og analytiske dialoger i kollegafællesskabet med henblik på at fremme de professionelles læring og udvikling. Denne artikel tager skridtet videre og beskriver, hvordan arbejdet med at opbygge en refleksiv og samarbejdende læringskultur helt konkret kan se ud i praksis. Artiklen gennemgår tre redskaber til brug i teamets samtalepraksis.

Brugerbedømmelser af Ledelse i Morgen, Nr. 7. April 2018. 21. årgang. Tema: Ledelse af styrket trivsel



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.