Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger af Nanna Paarup

Filter
Filter
Genre
  • (3)
  • (11)
Bogtype
  • (10)
  • (9)
Format
  • (7)
  • (7)
  • (3)
  • (2)
Sprog
  • (15)
Pris
DKK
Tag
  • (5)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • - Trivsel og sociale kompetencer
    af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    230,95 - 258,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Samarbejdsøvelser. Trivsel og sociale kompetencer er en bog til lærere og pædagoger, der gerne vil arbejde med klassens trivsel og udvikling af elevernes personlige og sociale kompetencer. Gennem samarbejdsøvelserne og den eksperimentelle læring styrkes elevernes læring, fællesskabet og færdighederne til samarbejde. Bogen er til den refleksive praktiker og er fyldt med værktøjer og veje til, hvordan du faciliterer processen både før, under og efter en samarbejdsøvelse. Bogen giver dig - indsigt i, hvorfor samarbejdsøvelser er relevante i undervisningen - viden om, hvordan du succesfuldt faciliterer øvelserne - metoder, der forankrer læring - teknikker, øvelser og værktøjer til at udvikle personlige og sociale kompetencer - 60 samarbejdsøvelser, direkte klar til brug - mulighed for at reflektere over egen praksis. Samarbejdsøvelser. Trivsel og sociale kompetencer er til pædagoger, der arbejder med understøttende undervisning, og til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelser, der har brug for et stort repertoire af aktiviteter og værktøjer til at arbejde målrettet med at udvikle de personlige og sociale kompetencer. Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • - Professionelle læringsfællesskaber og bedre møder
    af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    229,95 - 258,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Teamsamarbejde - Professionelle læringsfællesskaber og bedre møder er til lærere, team og uddannelsesinstitutioner, der er optaget af at udvikle teamsamarbejdet og styrke den professionelle praksis med fokus på elevernes læring. Det er et kollektivt ansvar at sørge for, at alle børn og unge lærer mest muligt. Bogen er en støtte til de team, der har ambitionen om at sætte endnu mere fokus på elevernes læring. Den er også en procesguide til at bevæge sig fra det nyetablerede team til det højtydende professionelle læringsfællesskab gennem viden om teamets fem faser for udvikling. Bogen rummer en række værktøjer og øvelser til at udvikle skolens teamsamarbejde som et professionelt læringsfællesskab. Bogen giver dig • baggrunden for, hvorfor vi i endnu højere grad end tidligere skal samarbejde og udvikle de professionelle læringsfællesskaber • viden om de fem faser i teamets udvikling • værktøjer og veje til at udvikle teamet fra første møde til teamets opløsning • anledning til at reflektere over jeres samarbejde i hverdagen – og styrke det. Teamsamarbejde - Professionelle læringsfællesskaber og bedre møder er til pædagoger, lærere og undervisere. Den er relevant for team både i grundskolen og på ungdomsuddannelser og indeholder også et særligt afsnit for ledere. Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning og i jeres samarbejde for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • - Aktiviteter, der booster læring
    af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    200,95 - 224,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Hjernepauser giver mere reel læringstid og bidrager til øget trivsel i klassen. De er et nemt og effektivt virkemiddel, der på kort tid og med en relativ lille indsats kan gøre en stor forskel, som del af din klasseledelse. En hjernepause er en aktivitet på typisk 1-5 minutter, hvor eleverne gennem bevægelse, koncentration og koordination genererer ny energi, opmærksomhed og fokus i undervisningen. Den største effekt opnås ved krydsmodal perception, hvor højre og venstre kropsdel koordineres.Gennem bogen får du•indsigt i, hvorfor hjernepauser virker•viden om hjernens opbygning og sammenhæng mellem bevægelse, hjerneprocesser og læring•teknikker og værktøjer til at anvende hjernepauser og skabe glidende overgange til læringsaktiviteterne•84 hjernepauser til brug i undervisning•et refleksionsrum i forhold til din egen praksisHjernepauser - Aktiviteter der booster læring er til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne. Værktøjerne og hjernepauserne kan dog bruges i alle typer af undervisning og vil have lige så stor effekt på kurser for voksne og på videregående uddannelser. Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • - En håndbog for lærere
    af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    238,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Klasseledelse i praksis inspirerer, støtter, giver viden og helt konkrete værktøjer til den daglige praksis som lærer og leder. Bogen skaber fokus på at gøre mere af det, der virker, og på at justere og gøre noget andet, der hvor man kan føle sig fastlåst og udfordret.Bogen er funderet på et solidt teoretisk og fagligt fundament, og forfatterne har omsat teori og forskning til praksis og til metoder, som direkte kan implementeres i den daglige praksis.Bogens værktøjer bidrager til at sætte rammer og skabe muligheder for et optimalt læringsmiljø, hvor eleverne får mere reel arbejdstid med øget trivsel og mere læring til følge. Bogen giver mulighed for at styrke selvindsigt, lederskab, relationskompetence og finde støtte til både egen og teamets udviklingsproces.Bogen giver• værktøjer til udvikling af ledelses- og undervisningsstil• metoder til at styrke relationerne• viden, der skaber mere reel arbejdstid og læringstid• nye vinkler på organisering og planlægning• større fokus på forventningsafstemning og målafklaring• grundlag for større overskud i hverdagenKlasseledelse i praksis er et direkte anvendeligt værktøj til din egen proces og udvikling som lærer og leder.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • - Årsager og indsatser
    af Helle Rabøl Hansen, Mikael Thastum, Marlene Stokholm, mfl.
    370,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Alle 200 skoledage tæller, og fravær medfører både mistet læring og manglende fællesskab. Skolens fraværende børn - årsager og indsatser er en håndsrækning til at forstå årsagerne til og at strukturere indsatserne for at nedbringe fraværet i skolen. Målet er, at de fraværende børn atter skal blive en del af skolens fællesskaber – og dermed lykkes bedre i livet. Bogen er skrevet af både praktikere og forskere, hvilket giver flere forskellige perspektiver på fravær i et helhedsorienteret perspektiv, hvor både forvaltning, skole og team spiller en vigtig rolle. Skribenterne giver bud blandt andet bud på, hvordan den enkelte skole skal forholde sig, når eleverne viser tegn på angst, kedsomhed eller manglende tilhørsforhold og trivsel. Og de giver indsigt i typer af fravær, forebyggelse samt målrettet intervention og intensive, fokuserede tiltag. Skolens fraværende børn - årsager og indsatser præsenterer blandt andet resultaterne fra en ny undersøgelse af karakteristika ved børn med bekymrende skolefravær, og hvad man kan gøre for at identificere disse børn og sætte ind. Bogen behandler endvidere emner som mobning, skolevægring, behandlingsprogrammer i praksis, angst, og nødvendigheden af at arbejde struktureret på tværs af faggrupper. Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, skoleledere, inklusionsvejledere, AKT-team og PPR-psykologer.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    224,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Storytelling i undervisningen giver grundlag for at anvende historier, fortællinger, metaforer og anekdoter i undervisningen. Historien er et kommunikativt virkemiddel, der kan skabe forbindelse mellem det faglige indhold og elevens referenceramme, bidrage til udvikling af elevernes sociale kompetencer samt stimulere til refleksion, diskussion og udvikling af tænkefærdigheder. Bogen giver dig • større viden om historiens betydning for at skabe relevans, engagement og motivation i forhold til det faglige indhold • konkrete værktøjer til at fortælle og arbejde med historier, der understøtter elevernes kompetenceudvikling og læringsproces • metoder til at udvikle en involverende praksis i opstarten af din undervisning • afsæt for at arbejde med positiv psykologi gennem en styrkebaseret tilgang • et bredt udvalg af historier til brug i undervisningen • inspiration til at udvikle og fortælle dine egne historier. Storytelling i undervisningen indeholder 42 historier samt et teoretisk afsæt og praktiske værktøjer til at arbejde med fortælling i undervisning. Historierne er sprogligt tilpasset udskoling og ungdomsuddannelser. Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner. NB: Denne bog er tidligere udgivet med titlen Historiefortælling som virkemiddel (2014) og er bortset fra enkelte korrekturretteler indholdsmæssigt identisk med denne.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • - Grib energien på mødet
    af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    165,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Brain boost inspirerer til en mødekultur med mening og fokus, hvor deltagerne ved præcis, hvorfor de mødes, og hvad der skal udrettes på mødet. En mødekultur, hvor I kan gribe energien, når I mødes, og før I forlader lokalet. En mødekultur, hvor gode rutiner og vaner understøtter trivsel, udvikling og samarbejde. En mødekultur, der styrker koncentrationen, engagementet og dermed resultaterne. I stedet for blot at strække ben, tjekke mobilen og småsnakke løseligt i en pause, er et brain boost den lille korte tilbagevendende investering, som bidrager til payoff på bundlinjen, uden at det behøver tage mere end ganske få minutter. Bogens 24 forskellige brain boosts er baseret på viden om fysiologi, neurologi og positiv psykologi, og de er lige til at gå til. Brain boost er første titel i serien BOOSTERS.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • af Nanna Paarup & Sos Rask Andresen
    379,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • af Nanna Paarup, Mette Marie Ledertoug, Louise Tidmand & mfl.
    452,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Skru ned for kedsomhed og op for den gode læring!Rigtig mange elever keder sig i den danske folkeskole. De keder sig ikke bare en gang imellem- de keder sig så meget eller så hyppigt, at det har betydning for deres læring, sundhed og trivsel. I denne bog går forfatterne til kamp mod kedsomhed - og de inviterer dig til at gå med. Med udgangspunkt i den bedste og nyeste viden om læring og kedsomhed får du gennem bogen anvist en lang række veje og værktøjer til at gøre en indsats mod kedsomhed på din skole og i din egen undervisning.Bogen indeholder 90 øvelser målrettet elever og undervisere, som kan laves med enkelte elever, med klasser, med en årgang, i underviserteams eller på skoleniveau.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • - Aktiviteter, der booster læring II
    af Nanna Paarup & Søs Rask Andresen
    198,95 - 224,95 kr.
    Fragt 25,00 kr.

    Var du vild med den første bog HJERNEPAUSER. AKTIVITETER, DER BOOSTER LÆRING? Vil du gerne introduceres til at bruge hjernepauser i din undervisning? Leder du efter nye inspirerende hjernepauser? Her er det, du skal bruge for at komme godt fra start. Indholdet er let at gå til, og du får de centrale værktøjer, der sikrer succes, når du bruger hjernepauser i din undervisning. I Flere hjernepauser får du • en kort intro til at bruge hjernepauser • konkrete værktøjer der gør, at hjernepauserne virker • 48 hjernepauser direkte til at bruge i din undervisning • et refleksionsrum i forhold til din egen praksis. Bogen henvender sig til lærere i skoler og på ungdomsuddannelser. Hjernepauserne kan også bruges på møder, konferencer og i andre fora, hvor hjernen skal stimuleres. Flere hjernepauser udgives i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE. Bøgerne i serien er direkte til at implementere i din undervisning. Du får de værktøjer, der styrker den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner. Bøgerne er handlingsanvisende med fokus på at øge læring og trivsel hos elever, studerende og kursister. Serien tager afsæt i positiv psykologi, hjerneforskning, systemiske oganerkendende tilgange samt accelereret og oplevelsesbaseret læring.

    • Fragt
    • 25,00 kr.
  • - Årsager og indsatser
    af Helle Rabøl Hansen, Mikael Thastum, Marlene Stokholm, mfl.
    318,95 kr.

    Alle 200 skoledage tæller, og fravær medfører både mistet læring og manglende fællesskab. Skolens fraværende børn - årsager og indsatser er en håndsrækning til at forstå årsagerne til og at strukturere indsatserne for at nedbringe fraværet i skolen. Målet er, at de fraværende børn atter skal blive en del af skolens fællesskaber - og dermed lykkes bedre i livet.Bogen er skrevet af både praktikere og forskere, hvilket giver flere forskellige perspektiver på fravær i et helhedsorienteret perspektiv, hvor både forvaltning, skole og team spiller en vigtig rolle. Skribenterne giver blandt andet bud på, hvordan den enkelte skole skal forholde sig, når eleverne viser tegn på angst, kedsomhed eller manglende tilhørsforhold og trivsel. Og de giver indsigt i typer af fravær, forebyggelse samt målrettet intervention og intensive, fokuserede tiltag.Skolens fraværende børn - årsager og indsatser præsenterer blandt andet resultaterne fra en ny undersøgelse af karakteristika ved børn med bekymrende skolefravær, og hvad man kan gøre for at identificere disse børn og sætte ind. Bogen behandler endvidere emner som mobning, skolevægring, behandlingsprogrammer i praksis, angst, og nødvendigheden af at arbejde struktureret på tværs af faggrupper.Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, skoleledere, inklusionsvejledere, AKT-team og PPR-psykologer. Omtale af bogen 'Hvad kan der gøres for, at et barn med bekymrende skolefravær igen kan blive en del af skolens fællesskab og dermed blive bedre til at lykkes med livet? Ja, det gives der forskellige bud på - alt efter hvilken problematik vi har oppe at vende i det enkelte kapitel. Der er ingen lette løsninger, og det er bestemt bogens fordel. Vi bliver som læsere taget alvorligt, og alt bliver forklaret på eksemplarisk vis. Det er så godt, at jeg tænker, at dette er en bog, der bør være pensum på læreruddannelsen (?) Og hvad kan jeg mere sige på så lidt plads? Læs den, læs den, læs den!' - Heidi Friborg Christophersen i Folkeskolen 'Har din skole også ?pludselig? opdaget at nogle elever har for meget fravær og der er elever der slet ikke kommer i skole? Har I også realiseret, at det ikke er til at skjule længere, og at noget må gøres? Så er her bogen med den sidste viden skrevet af de bedste videnspersoner på feltet. Køb bogen, start en studiekreds med bogen som fyrtårn og stå me­get bedre rustet til at gøre noget. Det er nu, I skal starte!' -Kai Pedersen, Specialpædagogisk månedsblad

  • af Kim Martin Nielsen, Andy Hargreaves, Nanna Paarup, mfl.
    145,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet indeholder følgende artikler: Din betydning for det gode og meningsfulde teamsamarbejdeAf Søs Rask Andresen og Nanna PaarupSom leder er du helt afgørende for, om teamsamarbejdet fungerer godt. Denne artikel giver dig lejlighed til at reflektere over din ledelse og den indvirkning, den har på samarbejdet på din arbejdsplads. Artiklen beskriver erfaringer med det gode teamsamarbejde, så du kan afklare, hvad du skal fortsætte med, og hvor du med fordel kan ændre din praksis. Alt sammen med det formål at opnå et mere meningsfuldt og effektivt teamsamarbejde.En læringskultur med kollektivt growth mindsetAf Kim Martin Nielsen og Michael DassaHvordan kan skoleledelsen skabe en kultur blandt sine medarbejdere, således at de får større lyst og vilje til at indgå i de læringsmuligheder, der ligger i hverdagen? Denne artikel giver et praksisorienteret bud på, hvorfor et kollektivt growth mindset bør være fundamentet for en lærings- og feedbackkultur, og ser nærmere på, hvilke faktorer i fællesskabet ledere, vejledere og ressourcepersoner skal være særligt opmærksomme på.Fortale for kollaborativ professionalisme: Fra professionelt samarbejde til kollaborativ professionalismeAf Andy Hargreaves og Michael T. O’ConnorI dette uddrag af bogen Kollaborativ professionalisme får du et aktuelt indspark til yderligere at kvalificere de teamsamarbejdsprocesser, der blev igangsat på danske skoler med introduktionen af professionelle læringsfællesskaber. Det sker gennem kollaborativ professionalisme, som markerer tredje bølge inden for professionelle læringsfællesskaber, og hvor fokus er på at samarbejde med eleverne og ikke kun for eleverne til et perspektiv.Få det til at ske – adfærdsledelse og implementering: opfattelseAf Henrik DresbøllDenne artikel er den anden i en serie på fire artikler, der handler om adfærdsledelse og implementering af dette. Hvor den første artikel så på, hvordan implementeringstiltag kan optimeres gennem fokus på den menneskelige opmærksomhed, ser denne artikel nærmere på, hvordan vi former meninger og holdninger gennem vores opfattelse af, hvordan verden er indrettet.Anmeldelse af Relationel kapacitetAf Peter Andersen

  • - 42 gode historier til lærere og pædagoger
    af Søs Rask Andresen & Nanna Paarup
    201,95 kr.

    Storytelling i undervisningen giver grundlag for at anvende historier, fortællinger, metaforer og anekdoter i undervisningen. Historien er et kommunikativt virkemiddel, der kan skabe forbindelse mellem det faglige indhold og elevens referenceramme, bidrage til udvikling af elevernes sociale kompetencer samt stimulere til refleksion, diskussion og udvikling af tænkefærdigheder.Bogen giver dig• større viden om historiens betydning for at skabe relevans, engagement og motivation i forhold til det faglige indhold• konkrete værktøjer til at fortælle og arbejde med historier, der understøtter elevernes kompetenceudvikling og læringsproces• metoder til at udvikle en involverende praksis i opstarten af din undervisning• afsæt for at arbejde med positiv psykologi gennem en styrkebaseret tilgang• et bredt udvalg af historier til brug i undervisningen• inspiration til at udvikle og fortælle dine egne historier.Storytelling i undervisningen indeholder 42 historier samt et teoretisk afsæt og praktiske værktøjer til at arbejde med fortælling i undervisning. Historierne er sprogligt tilpasset udskoling og ungdomsuddannelser, men kan justeres til indskoling, mellemtrin og voksenundervisning.Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner. NB: Denne bog er tidligere udgivet med titlen Historiefortælling som virkemiddel.

  • af Kim Martin Nielsen, Jonas Norgaard Mortensen, Nanna Paarup, mfl.
    145,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:Kedsomhed kvæler den gode læringAf Nadia Holmgren, Mette Marie Ledertoug,Nanna Paarup og Louise TidmandHver fjerde elev i folkeskolen keder sig i en sådan grad, at det går ud over både trivsel og læring. Denne artikel beskriver, hvorfor den usunde kedsomhed er så destruktiv, og kommer med anvisningertil, hvordan man kan mindske kedsomheden. Dette gøres gennem en helhedsorienteret tilgang, der inddrager elever, forældre, lærere, pædagoger og ledelse, og hvor læring og trivsel vægtes lige højt.Når ledelsen udstikker klare fælles værdier og visioner, blomstrer arbejdspladsenAf Else Marie Bech, Finn Godrim og JonasNorgaard MortensenDenne artikel beskriver den udvikling, vi i samfundet har taget fra et fælles værdisæt til et individuelt. Artiklen argumenterer for, at dette individuelle ansvar kan medføre psykisk mistrivsel og vanskeligheder i forhold til at skabe mening og retning i livet. Derfor er det afgørende, at uddannelseslederen tør og formår at udstikke rammer, visioner og meningsfulde fælles værdier.Forældresamarbejdet i dagtilbuddet styrker barnets læringsmiljøAf Ida Elbæk og Sanne LindDenne artikel undersøger, hvordan man etablerer og leder godt forældresamarbejde, hvor forældre og dagtilbud sammen støtter op om barnets udvikling. Artiklen pointerer, at når relationen mellem forældre og det pædagogiske personale er god, understøttes barnets trivsel og læring på bedst mulig vis, da den gode relation fordrer videndeling, samarbejde og nysgerrighed på hinandens valg og beslutninger.Samtalens betydning for udvikling af pædagogisk praksisAf Kim Martin NielsenI januar-nummeret af Ledelse i Morgen skrev Kim Martin Nielsen om lederens rolle i forhold til at kvalificere kollegial coaching og analytiske dialoger i kollegafællesskabet med henblik på at fremme de professionelles læring og udvikling. Denne artikel tager skridtet videre og beskriver, hvordan arbejdet med at opbygge en refleksiv og samarbejdende læringskultur helt konkret kan se ud i praksis. Artiklen gennemgår tre redskaber til brug i teamets samtalepraksis.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.